چاپ کد خبر: 106635
24 اسفند 1401

ژست محترمانه دزدها هنگام مراجعه به درب منزل شما در ایام تعطیلات !

دزد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: از شگرد برخی از باندهای سارقان این است که به درب منزل افراد مراجعه می‌کنند؛ اگر اهالی منزل درب را گشودند مشخصاتی را برای پاک کردن رد خود بیان کرده و می روند و اگر کسی در منزل نبود، آن خانه را طعمه سرقت قرار می‌دهند.

به گزارش  اول فارس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با توجه به تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی، توصیه‌هایی در راستای پیشگیری از سرقت منزل به اقشار مردم کرد.

۱- هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه، تمام درب‌های خانه اعم از درب ورودی، درب‌های اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

۲-حتی الامکان از نگهداری پول و طلاجات در منزل خودداری کرده و در صورت ضرورت به نگهداری، محل نگهداری پول نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود را نزد سایرین افشا نکرده و آن را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.

۳-سارقین زمان سرقت را از نیمه‌های شب به طول روز، بعد از ظهر و اوایل شب تغییر داده‌اند؛در این اوقات نیز رعایت اصول ایمنی را فراموش نکنید.

۴-وسایط نقلیه حتی در حیاط منزل و داخل پارکینگ نیز قفل نموده و دقت کنید که کلید و سوئیچ را در پارکینگ و حیاط جا نگذارید.

۵-از شگرد برخی از باندهای سارقان این است که به درب منزل افراد مراجعه می کنند؛ اگر اهالی منزل درب را گشودند مشخصاتی را برای پاک کردن رد خود بیان کرده و می روند و اگر کسی در منزل نبود، آن خانه را طعمه سرقت قرار می‌دهند؛ پس به تردد افراد مشکوک و یا خودروهای غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو آنان را به ۱۱۰ گزارش دهید.

۶-برنداشتن تراکت های تبلیغاتی بین درب های ورودی منزل، نشانه خالی بودن آن خانه است و فرصتی برای سارقان؛ روزانه درب منزل خود را بررسی کنید که تراکت های تبلیغاتی بین آن باقی نماند.

۷-احیاء فرهنگ “همسایه بانی” از راهکارهای مهم در پیشگیری از سرقت است که حس مسئولیت پذیری در برابر همسایگان و اهالی محل، موجب ارتقاء احساس امنیت و کاهش فرصت برای سارقان خواهد بود.

۸-چنانچه در مجاورت منزل شما ساختمان نیمه‌ساز، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید.

۹-در صورت عزیمت به مسافرت، از اعلام موقعیت مکانی و نشر تصاویر خود در فضای مجازی حین سفر، که گویای خالی بودن منزلتان است، خودداری کنید.

۱۰-برای درب‌های دو لنگه، قفل اضافی تعبیه کنید و محوطه بیرونی منزل خود را با نصب لامپ، از روشنایی کافی برخوردار سازید.

۱۱-از قرار دادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به ویژه کنار دیوارها خودداری کنید.

۱۲-هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودروهای غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می باشند، شماره پلاک آن را یادداشت کرده و سعی کنید پس از طی مسافتی جهت حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

۱۳-در زمان خروج از منزل با استفاده از لامپ های تایمر دار سارقان را گمراه کنید.

۱۴-استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت موثر است که به محض باز شدن درب و یا پنجره‌ها، با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه‌ها شود.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی توسط مردم، در ناکام ماندن سارقان تاثیر به سزایی دارد، خاطر نشان کرد: بررسی‌های انجام شده از صحنه‌های وقوع سرقت و اظهارات مالباختگان نشان می‌دهد که در اغلب موارد، سارقان برای رسیدن به اهداف خود با مشکلات و موانع کمی روبرو بوده‌اند و به راحتی مرتکب سرقت شده‌اند.

شرایط دریافت ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با اقساط ۴۸ ماهه از بانک سرمایه

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

توصیه ها بسیار مفید بود. ممنون

آخرین اخبار