چاپ کد خبر: 73775
15 بهمن 1400

روش تهیه حرفه ای قهوه موکا در خانه

       How to make mocha coffee at home 1

قهوه مانند چای طرفداران پر و پاقرص خودش را دارد و تنوع در انواع قهوه، سلایق زیادی را در برمی‌گیرد. یکی از انواع قهوه که طعمی شیرین‌تری نسبت به بقیه دارد، قهوه موکا است که در تمام کافه‌ها به صورت سرد و گرم سرو می‌شود.

در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه قهوه موکا در خانه و به روش باریستاهای حرفه‌ای را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

How to make mocha coffee at home 2

قهوه موکا

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که تنوع زیادی دارد و در هر فصل و زمانی قابل مصرف است. اما برخی از قهوه‌ها طعمی منحصربه‌فرد و خاص‌تر دارند. قهوه موکا یکی از آن‌هاست. این نوع از قهوه را می‌توانیم هم به صورت داغ و هم به صورت سرد مصرف کنیم.

How to make mocha coffee at home 3

مواد لازم برای تهیه قهوه موکا

  • خامه‌ی قنادی: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات تکه‌ای: ۳ عدد
  • قهوه اسپرسو: یک چهارم پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • شیر: یک پیمانه
  • آب جوش: یک قاشق غذاخوری

How to make mocha coffee at home 4

طرز تهیه قهوه موکا

۱-برای تهیه‌ی یک قهوه موکای خوشمزه، ابتدا شکلات تخته‌ای را به همراه شکر، پودر کاکائو و آب جوش مخلوط می‌کنیم تا یک مایه‌ی شکلاتی غلیظ حاصل شود.

How to make mocha coffee at home 5

۲-در این مرحله شیر را به همراه خامه‌ی قنادی روی حرارت قرار می‌دهیم تا بجوشد. البته دقت کنید که شیر زیاد نجوشد؛ به دمای جوش که نزدیک شد کافی است.

How to make mocha coffee at home 6

۳-بعد از اینکه شیر گرم شد برای تزیین روی قهوه، با یک همزن کف‌ساز، شیر را به خوبی هم می‌زنیم تا یک کف شیر خوب آماده شود.

How to make mocha coffee at home 7

۴-حال تمامی مواد آماده شده است؛ کافی است آن‌ها را به صورت لایه لایه ریخته تا شکل آن به شکل قهوه موکا حرفه‌ای نزدیک شود. ابتدا سس شکلاتی را درون لیوان سرو ریخته، سپس اسپرسوی داغ را درون آن می‌ریزیم.

How to make mocha coffee at home 8

۵.در آخر شیر جوشیده شده را به آرامی روی مابقی مواد می‌ریزیم و با کف شیر و مقداری پودر کاکائو روی قهوه موکا را تزیین می‌کنیم و سرو می‌کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار