چاپ کد خبر: 129314
30 آذر 1402

روش هایی برای پاک کردن راحت انواع لکه از روی لباس

در قدیم اگر لکه ای روی لباس محبوبتان بوجود می آمد، برای همیشه روی لباستان باقی می‌ماند و باید آن دور می‌انداختید؛ اما امروزه با روش‌های مختلف هوشمندانه‌ی از بین بردن لکه‌ها بسیار راحت شده است.

پاک کردن انواع لکه

لکه چیست؟ و چرا باید لکه ها را پاک؟
لکه چیست؟ به بخش کوچک تغیر رنگ یافته از چیزی مانند لباس ها گفته می شود که از زیبایی آن کاسته شده. چرا لکه باید پاک شود؟ چون با این کار زیبایی آن شیء به آن برمیگردد.

لکه ها چطور بوجود می آیند؟
لکه چطور ایجاد می شود؟ گاهی به دلایل ، حواس پرتی ، عجله و موارد دیگر آلودگی کوچکی بر روی وسایل ایجاد می شود، که در این قسمت میخواهیم به انواع لکه ها اشاره کنید و راه های پاک کردن آن ها را برای شما بازگو کنیم.

پاک کردن لکه خوشبو کننده بدن
برای رفع سفیدک خوشبو کننده های بدن ، روی لکه فوم محافظ آویز(جا رختی) بمالید تا لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس
برای پاک کردن این لکه ابتدا آن قسمت را از آلودگی پاک کرده سپس با استفاده از کمی نشاسته ذرت و جوش شیرین و ۱۵ دقیقه گذاشتن این محلول روی لکه میتوانید آن را با اسفنج و آب و صابون پاک کنید.

روش قطعی برای پاک کردن لکه خون

برای از بین بردن لکه خون از روی لباس روش های مختلفی وجود دارد اما اگر برخی از روش ها را امتحان نمودید و کماکان لکه در جای خود باقی مانده بود، لباس را در آب گرم خیس کنید، سپس مقداری پودر نرم کننده گوشت بدون طعم را روی لباس بریزید تا حالت خمیری شکلی روی لکه ایجاد شود.

پاک کردن انوع لکه از روی لباس

سپس لکه را با یک حوله کاغذی بپوشانید تا مرطوب باقی بماند و اجازه دهید یک روز همین طور باقی بماند . سپس خمیر ایجاد شده را در محلول آب و (کمی) آمونیاک فرو ببرید و آب بکشید و سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

پاک کردن لکه عرق

برای پاک کردن سفیدک ناشی از عرق روی لباس اسید تارتاریک، آسپرین له شده و آب داغ را مخلوط کرده تا غلیظ و کرم مانند شود سپس آن را روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس لباس را بشویید.برای پاک کردن لکه زرد عرق ، از روی لباس هایی که جنس شان از مواد پلی استر است ، مقداری آبلیمو روی آن ها بپاشید زیرا اسید طبیعی موجود در لیمو، ماده ی قلیایی عرق بدن را خنثی کرده و رنگ زرد آن را از بین می برد.

پاک کردن لکه میوه

برای پاک کردن میوه های قرمزرنگ، از روی لباس ، ابتدا لباس را درون یک تشت آب سرد خیس کنید سپس لباس را ۱۵ دقیقه درون محلول آب سرد و آب لیمو بگذارید و لکه را به آرامی با صابون پاک کنید.سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

پاک کردن لکه از روی چرم جیر

برای پاک کردن لکه از روی چرم جیر، با لبه های خشک یک تکه نان بیات به آرامی روی لکه بکشید تا آن را محو کنید. سپس برای از بین بردن جای خراش باقی ماند، از پاک کن استفاده کنید.

پاک کردن شکلات از روی لباس ابریشمی
در صورت ریختن شکلات بر روی لباس ابریشمی تان ابتدا با جسمی نوک تیز شکلات را از سطح پارچه جدا کنید و سپس با محلول آب گرم و صابون به آرامی پارچه را تمیز کنید و اگر لکه تمیز نشد ، با محلولی از مقادیر مساوی الکل اتانول و آمونیاک خانگی با استفاده از یک ابر لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه روغنی از روی کیف چرم

برای پاک کردن لکه روغنی از روی کیف چرمی و گرانقیمتتان ، جای لکه را با پودر بچه یک شب بپوشانید .این کار را می توانید چند بار تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

پاک کردن رژگونه و برنزه کننده ها از داخل کیف
میتوانید از پارچه مرطوب آرایشی استفاده کنید.

تمیز کردن چرم براق
میتوان از شیشه شور برای پاک کردن لکه چرم های براق استفاده کرد و هیچ آسیبی به بافت های آن نمی زند.

پاک کردن انواع لکه

پاک کردن لکه آب از روی چکمه های چرمی
میتوان از چند قطره سرکه را با آب خنک استفاده کرد و این محلول را با استفاده از یک مسواک نرم روی لکه کشید تا سفیدک و چروکیدگی را از بین ببرد.

پاک کردن لکه آب انگور
برای این کار ابتدا لکه را با آب انگور سفید خیس کرده سپس آن محل را با یک لایه جوش شیرین بپوشانید و صبر کنید تا چند ساعت بعد لکه پاک شود و سپس لباس را بشویید.

پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع

برای پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع از روی یقه لباس می توانید از کِرِم اصلاح و کیسه حمام استفاده نمایید و لکه را به طور کامل از بین ببرید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار