چاپ کد خبر: 119507
4 شهریور 1402

رولت بادمجان غذای خاص و خوشمزه مناسب مهمانی ها

رولت بادمجان یک غذای خوشمزه است که می توانید در مهمانی ها سرو کنید و یک میز خاص داشته باشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت بادمجان مجلسی با گوشت چرخ شده در ادامه با اول فارس همراه باشید.

رولت بادمجانمواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده : ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه و پولبیبر : به مقدار لازم
آردسوخاری : ۱ قاشق غذاخوری
بادمجان : ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی : ۲ عدد
فلفل دلمه ای : ۱ عدد
سیرچند : جبه
 
مواد لازم برای سس 

رب گوجه فرنگی : یک و نیم قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری
آب داغ : ۱ استکان
نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
آب لیمو ترش : به میزان کافی
رولت بادمجانطرز تهیه رولت بادمجان مجلسی
مرحله اول
برای درست کردن رولت بادمجان در ابتدا گوشت را در ظرفی می ریزیم و پیاز را که از قبل رنده کرده ایم را اضافه می کنیم نمک و فلفل سیاه و پولبیبر و آرد سوخاری را می افزاییم و چند دقیقه ورز می دهیم.

مرحله دوم
در این مرحله گوشت ها را به شکل قلقلی های کمی کشیده در دست حالت می دهیم و در ظرفی می چینیم تا سرخ کنیم. بادمجان ها را با پوست می شوییم و کلاهک آن را با کارد جدا می کنیم.

مرحله سوم
بادمجان ها را با ضخامت یک سانت برش عمودی می زنیم و در تابه کمی روغن می ریزیم داغ که شد بادمجان ها را در تابه می چینیم و کمی نمک می پاشیم و به اندازه ۳ الی ۴ قاشق آب می ریزیم.

مرحله چهارم
درب تابه را می گذاریم تا بادمجان ها سرخ شوند این کار باعث می شود که با روغن کمتری سرخ شده و غذا خیلی چرب نشود یک طرف بادمجان ها که سرخ شد برمی گردانیم تا طرف مخالف هم سرخ شود.

مرحله پنجم
در تابه دیگر روغن می ریزیم و کوفته قلقلی ها را در تابه می چینیم تا با حرارت متوسط رو به بالا سرخ شود. بادمجان ها که سرخ شد در ظرفی می گذاریم تا خنک شود و سس رولت را درست می کنیم.

مرحله ششم
برای درست کردن سس ابتدا رب را داخل ظرف می ریزیم، روغن زیتون، آب داغ، نمک، فلفل سیاه و لیمو ترش مخلوط می کنیم و سس را آماده می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم
یک ورق بادمجان را روی سطح صافی قرار دهید و یک کوفته قلقلی ابتدا بادمجان قرار دهید و رول کنید و در ظرف با فاصله بچینید و بین رول ها را فلفل دلمه ای و گوجه اسلایس شده قرار دهید.

مرحله هشتم
روی بادمجان ها چند حبه سیر بگذارید و می توانید فلفل تند هم برای طعم بیشتر روی ظرف قرار دهید و سس را روی تمام رول های بادمجان و مواد دیگر داخل ظرف بریزید تا مزه دار شوند.

مرحله نهم
ماکروفر را روی کانوکشن در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و از ۱۵ دقیقه قبل گرم کنید و ظرف را برای مدت ۲۰ دقیقه داخل آن قرار دهید تا پخته شود با فر هم می توانید با همین دما این غذا را بپزید.

مرحله دهم
بعد از پخت خارج کنید و در ظرف سرو قرار دهید و کمی سس روی آن بریزید گوشت و بادمجان در کنار هم طعم بی نظیری دارد این غذای خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

تکنیک های تمیز کردن آسان مبل در خانه که باید بدانید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار