چاپ کد خبر: 56465
17 خرداد 1400

زمان اعلام لیست نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا

انتخابات شورای شهر

 به گزارش اول فارس، رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: لیست نهایی نامزدهای تائید صلاحیت شده برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به همراه شعب اخذ رای تا ۱۹ خرداد اعلام می شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: لیست نهایی نامزدهای تائید صلاحیت شده برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به همراه شعب اخذ رای تا ۱۹ خرداد اعلام می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امیری ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و رؤسای مراکز انتخاباتی شهرستان شیراز گفت: در این دوره از انتخابات در سطح شهرستان تعداد ۸۳۲ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

او با تاکید بر اینکه تلاش کارگزاران برای عزت و سر بلندی ایران اسلامی تکلیفی قانونی و ملی است، گفت: ما مجری و مکلف به برگزاری انتخابات هستیم از این رو مصمم خواهیم بود تا انتخاباتی در شأن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم، رخدادی که بسترساز توسعه کشور و اقتدار ملی است.

فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد: مسئولین مراکز انتخابات رصد مسائل شعب و حل آن را به طور جدی دنبال کنند تا فرآیند رأی گیری در روز مقرر رأس ساعت مقرر آغاز و تمامی شعب بر خط باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به شرایط خاص شهرستان به لحاظ وسعت و جمعیت، تدارک و پشتیبانی انتخابات را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: تعداد شعب اخذ رأی در این حوزه انتخابیه نسبت به انتخابات دوره قبل با ۲۲ درصد افزایش همراه بوده است.

او خاطرنشان کرد که افزایش تعداد شعب اخذ رأی با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و با هدف کاهش تراکم جمعیت در زمان رأی‌گیری و رعایت فاصله اجتماعی بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز همچنین یادآور شد که برای هر یک شعبه اخذ رأی در این شهرستان، هفت عضو اجرایی در نظر گرفته و نام و مشخصات آنان در سامانه اختصاصی ثبت و مشخص شده است.

امیری با تاکید بر اینکه معارفه اعضای هیئت اجرایی و مسئولین مراکز یکی از اهداف این نشست به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی‌های لازم در برگزاری انتخابات منظم تر بوده است، گفت: در تمام شعب اخذ رأی یک نفر به عنوان نماینده فرماندار حضور دارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز تاکید کرد: از هم اکنون فرآیند تقسیم کار و مسئولیت‌ها باید مشخص شده و اعضا وظایف خود را بدانند تا مأموریت و رسالتی که در برگزاری انتخابات و صحت آن بر عهده است محقق شود.

او همچنین با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه شروع شده و به مدت ۲۰ روز تا ۲۷ خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: تبلیغات رسمی انتخابات شوراها از بیستم خرداد آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: به غیر از ساز و کار قضائی، کمیته نظارت بر تبلیغات انتخاباتی، متشکل از نمایندگان شهرداری و نیروی انتظامی، بازوی اجرایی فرمانداری شیراز خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه ۶۶۱ صندوق تمام الکترونیک در شهر شیراز آرای انتخابات شورای شهر را دریافت و ثبت می‌کنند، گفت: با پایان زمان رأی گیری و ارسال الکترونیک صورتجلسات و بارگذاری آن در سامانه نتیجه انتخابات شورای شهر محرز و مشخص می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار