چاپ کد خبر: 106298
20 اسفند 1401

زمان ثبت نام، آدرس سایت و شرایط فروش ۵۰۰ هزار خودرو داخلی

سخنگوی وزارت صمت با تشریح جزئیات طرح فروش ۵۰۰ هزار خودرو داخلی اعلام کرد خودروهای داخلی در این طرح بدون قرعه کشی عرضه خواهند شد.
فروش خودرو داخالیبازار خودرو

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد متقاضیان طرح فروش ۵۰۰ هزار خودرو داخلی باید در قدم نخست از روز شنبه ۲۰ اسفند تا روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را ایجاد کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در آن مسدود کنند. ضمن اینکه متقاضیانی که پلاک فعال به نام خود دارند یا طی ۴۸ ماه اخیر از ایران خودرو و سایپا خودرو خریداری کردند اجازه شرکت در این طرح را ندارند.

زمان ثبت نام و آدرس سایت

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود از حذف قرعه کشی در طرح یکپارچه عرضه خودرو خبر داد و گفت پس از اینکه حساب‌های وکالتی متقاضیان بررسی شد، مرحله دوم طرح از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و در این مرحله متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه فروش یکپارچه به آدرس www.esalecar.ir مراجعه کنند.

قالیباف در ادامه بیان کرد پس از اینکه ثبت نام به پایان رسید، بلافاصله فرایند اولویت‌بندی متقاضیان انجام خواهد شد. همچنین طبق برنامه تولید فرایند زمان‌بندی خودرو درخواستی به متقاضی انجام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۲ به طول خواهد انجامید و طی این مدت مبلغ مسدود شده در حساب متقاضی نیز باید باقی بماند.

فروش ۵۰۰ هزار خودرو داخلی

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد البته اگر موعد تحویل خودرو متقاضی بیشتر از ۳ ماه تعیین شود، متقاضی می‌تواند با حفظ نوبت فرایند رفع انسداد وجه خود را انجام دهد. همچنین متقاضی در ادامه طبق فراخوان خودروسازی بر اساس لیست انتظار هر محصول می‌تواند فرایند قطعی کردن ثبت نام را به انجام برساند.

بانک‌های مناسبت برای ایجاد حساب وکالتی

قالیباف از بانک‌هایی که در آنها امکان ایجاد حساب وکالتی وجود دارد به ملت، تجارت، سرمایه، پست بانک، کشاورزی، مهر ایران، شهر، سینا، گردشگری، ایران زمین، آینده و رسالت اشاره کرد که البته این لیست تکمیل می‌شود و در روز شنبه ۲۰ اسفند نیز لیست نهایی منتشر خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت با اعلام اینکه تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو به عنوان مراحل آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو خواهند بود گفت قیمت روز خودرو در زمان تحویل همان قیمت روز اعلامی است که بر اساس دستورالعمل شورای رقابت اعلام خواهد شد و افرادی که با هدف کسب درآمد به دنبال ثبت نام در این طرح هستند باید ریسک بالای آن را نیز در نظر داشته باشند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار