چاپ کد خبر: 111242
20 اردیبهشت 1402

زنان بیوه «میلیاردر» از مردان و جوانان ایرانی چه می خواهند؟

بیوه پولدار

ایمیل شمارا از یک جایی گیر می آورند..شاید هم شما در اینستا گرام تقاضا دوستی بهشون دادید…..پیرزنان موقر و مودب ..با تعدادی عکس معدود…از فیسبوک تا تلگرام و اینستاگرام…اما بیشتر ایمیل میزنند….

به گزارش اول فارس ، سراغتان می آیند شما یک ایمیل دریافت می کنید یا یک پیام در ایسنتاگرام و  اخیرا بیوه های در حال مرگ ثروتمند سر از تلگرام در می آورند……سلام و..و آرام خودشان را به انگلیسی معرفی می کنند….اگر انگلیسی بلدید که هیچ بلد نیستید با عجله یک جوری سر در می آورد…گوگل ترنسلیت گزینه آسانی است… کسی هم نمی فهمد و …سر از کارتان در نمی آورد حتی خانم تان هم نمیفهمد….اصلا تا وقتی کار تمام نشده مگر دلتان درد می کند الکی هو بزنید…


My name is Kathryn Bushall, I am writing this letter from my bed at Jackson Hospital in Miami. Friends, this article is a request for help from one of the dear compatriots in America, please inform in any way you can. More complete information is here:

My name is Catherine Bushall, I am 55 years old. I am writing this letter to you from the ICU bed at Jackson Hospital in Miami, Florida. I am a PhD student in electrical engineering at Florida International University. I left my homeland when I was three years old… I don’t know anything about Iran, a beautiful country or a glorious history and the great Cyrus… God took my parents away from me soon… and I grew up next to a Christian family. ….Until two years ago, I didn’t even know that I was Iranian and that I have millions of loving brothers and sisters…..


اسم من کاترین بوشال  است، من این نامه را از روی تخت بیمارستان جکسون میامی می نویسم. دوستان این نوشته درخواستِ کمکِ یکی از هموطنانِ عزیز در آمریکا است، لطفاً به هر طریق میتوانید، اطلاع رسانی کنید  اطلاعات کاملتر اینجاست:

اسم من کاترین بوشال ۵۵۰ سال دارم.  من این نامه را از روی تخت آی.سی.یو در بیمارستان جکسون میامی فلوریدا برای شما می نویسم.من دانشجوی دکترای برق در دانشگاه بین المللی فلوریدا هستم. سه سالم بود که وطن را ترک کردم…چیزی از ایران نمی دانم چیز یک کشور زیبا یا تاریخ باشکوه و کوروش بزرگ…خدا زود پدر و مادرم را ازمن گزفتم….و من در کنار یک خانواده مسیحی بزرگ شدم….تا دو سال پیش حتی نمی دانستم ایرانی هستم و میلیونها خواهر و برادر دوست داشتنی دارم…..

هموطنم من پس از دبیرستان وارد کالج شده و دردانشگاه یوتا  تا فوق الیسانس خواندم…. بورس تحصیلی گرفتم بعد فلوریدا را برای تحصیل انتخاب کردم و در آگوست ٢٠٠٧ وارد دانشگاه شدم.

زن بیوه میلیاردر خارجی کار خیر

شوهر من در افغانستان بود….با طالبان می جنگید افسر کماندوی یگان ویژه دریایی بود… مردی واقعی  و وقتی فهمید ایرانی اصلم بینهایت محبت میکرد…..همیشه دوست داشت برای مردم ایران هم کاری بکند …حتی حاضر بود با دشمنان ایران بجنگد….یکبار که مرخصی آمد بسته ای با خود داشت وگفت عزیزم این امانت پیشت باشد اگر من کشته شدم اون را باز کن و هر جور خودت صلاح دانستی خرجش کن…

دیوید رفت و برنگشت . او در حمله طالب ها حین گشت جاده ای مورد اصابت واقع شد و در راه آزادی مردمانی که دوسشتان داشت جان داد….دیوید شهور عزیز و مرحوم من یک مرد سیاه پوستی بود که من عاشقش بودم و او برای من احترام زیادی  قائل بود…

.من احساس کردم دنیایم سخت شده… تنهایی….بیکسی و….و….. متاسفانه چند ماه بعد در نوامبر ۲۰۱۴ بیمار شدم و پزشکان بیماریم را یک بیماری نادر خونی تشخیص دادند. این بیماری بتدریج باعث نارسایی مغز استخوانم شده است.

با وجود تاثیرات شدید و عوارض ناشناخته و تحمل ناپذیر این بیماری من به تحصیل، تدریس و تحقیق دانشگاه ادامه دادم روحیه ام حفظ کنم. پزشکان تمام تلاش خود را انجام داده اند ولی نتیجه ای حاصل نشده است و من هر روز با عوارض مختلف این بیماری دست به گریبانم.

من از شما کمک مالی نمیخواهم….به من کمک کنید از اندوه سخت عمل به وصیت شوهر محبوب  رها شوم.اینک که در آستانه پایان زندگی هستم و پزشکان از من قطع امید کرده اند….سخت به کمک شما نیازمندم…مرا از عذاب وجدان برهانید تا آرام بمیرم….

بسته ای که شوهرم از افغانستان آورده بود را باز کردم….. شمشیری کوچک و زرین و تعداد سکه ایران باستان و چند مجسمه کوچک به ارزش ۶ میلیون دلار…یک موزه  در دولت ایالات متحده در قبال بخشیدن آنها برای ترویج تاریخ اقوام ایران این پول را بمن دادند…

دوستان عزیزی که این نامه را میخوانید لطفا اگر در کار خیر هستید بمن کمک کنید تا من هم بتوانم کار خیری بکنم…۳ میلیون دلار از آن پول را به نیت کمک به زنان بیمار در ایران در ختیارتان میگذارم…میدانم شما نواده  کوروش بزگ و کمبوجیه اید و به شما جهت انام این ماموریت سختبه خواهر در غربت تان که حتی فارسی هم نمیتواند صحبت کند و بنویسدکمک کنید….تا زنان زیادی از بیماری نجات یابند….دست دولت شما تنگ است و متاسفانه بخاطر شرایط اونجا تحریم اید….من نقدا برایتان میفرستم….برادرم و خواهرم…من سه یا شاید پنج ماه دیگر در این دنیا نیستم…دوست دارم در با پولی که با جان و دل برایتان میفرستم….به مردم تان کمک کنید…تا من و دیوید در آن دنیا روحمان آزاد باشد….

این داستان زنان بیوه خارجی ممکن است جور دیگری نوشته شود….و به زبان انگیسی برای تان ارسال کنند.

مدتی بعد شما وسوسه میشوید پول خیلی زیادی است …بد نیست بخشی شو صرف کار خیر کنید و البته زندگی درب و داغان خودتون را کمی سر و سامان دهید…اصلا اگر همه اون سه میلیون دلار را یکجا هاپولی کنید  چه میشه…اون زن که داره میمیره….

و از اینجاست که شما وارد ماجرایی میشوید تا جایی که چند روز بعد فردی از فرودگاه با شما تماس میگیرد…..چمدان پول دلارها در گمرگ گیر کرده…عکس چمدان و فرد حامل آن ….دستپاچگی…..و احتمال مصادره آن توسط گمرگ فرودگاه تهران…. گاهی کسی پیدا می شود که می تواند با دریافت  مبلغ ۵۰۰ و گاهی ۸۰۰ میلیون تومان  بیشتر یا کمتر…بسته(به وسع شما ) اونو از گمرگ رد کنه……..اینجا آغاز بدبختی شماست….

خیریه‌های جعلی» ترفند مجرمان سایبری/ پلیس فتا: گول «بیوه‌های میلیاردر» را نخورید

در این ارتباط رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند خیریه‌ها هشدار داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به ترفند مجرمان سایبری در پوشش خیریه‌ها اشاره و اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که مجرمان سایبری به واسطه آن از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند خیریه‌های جعلی هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: مجرمان سایبری در این روش یک مؤسسه را طراحی کرده و در فضای مجازی شروع به تبلیغ می‌کنند در صورتی که این مراکز اصلا خیریه نبوده و در واقع پول را از مردم گرفته و بعد می روند و وب سایت و صفحه‌شان نیز بسته می‌شود.

وی افزود: متأسفانه مؤسسات خیریه جعلی، علاوه بر اینکه کلاهبرداری می‌کنند، اعتماد عمومی را هم خدشه‌دار می‌کنند.

سرهنگ رجبی به شیوه دیگر کلاهبرداری مجرمان سایبری تحت پوشش درخواست کمک و خیریه اشاره و تصریح کرد: گروه دیگر در این دسته، افراد شیادی هستند که خود را در شبکه‌های اجتماعی بیمار جا زده و در خواست کمک کرده و عنوان می‌کنند که بیمار سرطانی یا حتی معلول هستند، برخی هم می گویند فرزند بیمار یا معلول دارند که اینها هم دروغ است و با این ترفند منابعی را جذب می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به ترفند بیوه‌های میلیاردر اشاره و بیان داشت: سومین روش کلاهبرداری در پوشش کارهای خیریه ترفند بیوه‌های میلیاردر در حال مرگ است؛ بدین صورت که افراد در اینستاگرام یا ایمیل پیامی دریافت می کنند که در آن فردی ادعا می‌کند که بیوه فرد ثروتمندی است و میلیاردها دلار یا پوند به وی ارث رسیده و می‌خواهد این ثروت و ارثیه را به خیریه تخصیص دهد؛ حتی در این ایمیل یا پیام به فرد گفته می‌شود که درصدی از این پول برای هزینه‌های جاری، درصدی برای خود فرد و در نهایت ۵۰ درصد از این سرمایه برای کار خیریه اختصاص پیدا می‌کند و بدین صورت افراد را وسوسه می‌کنند.

وی افزود: وقتی با افرادی که برایشان چنین ایمیل یا پیامی آمده است صحبت می‌کنیم توجیه افراد این است که قرار است پولی دریافت کنند و مسأله ای در میان نیست؛ در صورتی که نمی‌دانند در فرآیند مهندسی اجتماعی در نهایت فرد را مجبور کرده که پولی را پرداخت کنند و در نهایت بعد از کلاهبرداری است که مالباخته متوجه می شود که همه این داستان یک فضاسازی است.

وی از هموطنان درخواست کرد که برای کمک به افراد نیازمند و انجام کارهای خیریه به مؤسسات معتبر مراجعه کرده و از پرداخت وجه به حساب خیریه‌های ناآشنایی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغ می‌شوند خودداری کنند.

فال حافظ امروز ۲۴ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار