چاپ کد خبر: 124409
2 آبان 1402

مرگ دردناک یک زن پس از ورود به فروشگاه مبل در قشم / ورود دادستان به پرونده

مادری از طبقه بالای فروشگاه مبل واقع در قشم سقوط کرد. این زن ۴۴ ساله اهل روستای کووه ای که قصد خرید تخت خواب برای دخترش را داشت از چاله بالابر  بدون محافظ  به پایین افتاد و دقایقی بعد در آغوش همسرش جان سپرد.

دادستان قشم مرگ زن مبل 1

به گزارش اول فارس به نقل از صبح ساحل ، فروشگاه مبل در روستای کوشه و کاروان پس‌ازاین حادثه دلخراش  به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم پلمپ شد.

امید مهدوی مجد دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم در این خصوص  گفت: بعدازظهر جمعه گذشته ۲۸ مهرماه سال جاری ،متوفی به همراه همسر و ۳ فرزندش پس از مراجعه به مغازه  مبل‌فروشی در روستای کوشه و دیدن تخت‌های طبقه همکف،  به طبقه بالا رفت تا نگاهی به تخت ها آنجا بیاندازند.

وی ادامه داد: دقایقی بعد این زن میان‌سال از چاله بالابر سقوط کرد و به دلیل ضربه‌مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع قبل از رسیدن به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم جان باخت.

محکومیت  عاملان  حادثه

مهدوی مجد بابیان اینکه اورژانس حدود یک‌ساعتی بعد از حادثه به محل رسیده است گفت: خانواده متوفی هیچ‌گونه شکایتی از صاحب مغازه ندارند و دیه درخواست نکردند اما من به‌عنوان مدعی‌العموم بر اساس به ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده ) با عاملان این حادثه برخورد خواهم کرد که بر اساس نوع  جرمشان در پرونده به یک تا ۳ سال حبس محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بالابر برای تردد کارگران و انتقال وسایل به طبقات بالا بوده است یادآور شد: جرم غیرقابل‌گذشت است  و صرف‌نظر از عدم شکایت و یا گذشت شاکی ازلحاظ جنبه عمومی جهت پیشگیری از تکرار چنین حوادثی آن را پیگیری خواهم کرد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم،به موجب ماده ۶۱۶  درصورتی‌که قتل غیر عمد به‌واسطه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا اقدام به امری که مرتکب در آن مهارت نمی‌شود یا به دلیل عدم رعایت نظامات واقع، مسبب به حبس از یک تا سه سال است و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم خواهد شد، مگر اینکه خطای محض باشد.

مهدوی مجد این را افزود: این فروشگاه مبل تا تکمیل پرونده،  پلمپ خواهد بود.وی تصریح کرد: با وجود توصیه‌های ایمنی، شاهد استفاده از بالابرها در اماکن مختلف هستیم که از نظر استاندارد مورد تأیید قرار نگرفته و محافظ هم ندارد.

دادستان قشم مرگ زن مبل 1  دادستان قشم مرگ زن مبل 2

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار