چاپ کد خبر: 113672
15 خرداد 1402

ساخت شهری جدید برای یتیمان، بیوه‌ها ، مطلقه‌ها، زنان مجرد و خانواده‌های کم درآمد

شهر جدید

پادشاه عمان، هیثم بن طارق، در روز چهارشنبه در مراسمی در کاخ العالم، از ساخت یک شهر جدید در استان مسقط خبر داد. این شهر با مساحت ۱۴.۸ میلیون متر مربع فضایی برای ساخت بیش از ۲۰ هزار خانه، مدرسه، دانشگاه، بیمارستان و… فراهم خواهد کرد و قرار است بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت را در خود جای دهد.
به گزارش اول فارس به نقل از arabic.arabianbusiness ، ساخت و ساز این شهر از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و تکمیل آن احتمالا تا سه سال طول خواهد کشید. یکی از مقامات ناشناس هدف از این پروژه را کمک به عمانی‌های کم درآمد عنوان کرد و اولویت آن با زوج‌هایی خواهد بود که در پرداخت اجاره خانه به مشکل خورده‌اند.

در اولویت‌های بعدی یتیمان، بیوه‌ها، مطلقه‌ها، زنان مجرد، خانواده‌های زندانیان، معلولان و شهروندان سالخورده قرار خواهند گرفت.
با استقبال خوب مردم عمان انتظار می‌رود این طرح جان تازه‌ای به اقتصاد عمان ببخشد و با ایجاد موقعیت‌های شغلی جدید یک راه عالی برای ادامه توسعه و گسترش مسقط خواهد بود.

Sultan Haitham City 1

عمان شهر سلطان هیثم را برای اسکان ۱۰۰۰۰۰ نفر در ۲۰۰۰۰ خانه خارج از مسقط می سازد.


سلطان هیثم سیتی عمان
ظهور سلطان هیثم سیتی توسط وزارت مسکن و شهرسازی عمان در راستای چشم انداز ۲۰۴۰ عمان برنامه ریزی شده است.

این شهر که مساحتی به وسعت ۱۴۸۰۰۰۰۰ متر مربع را اشغال می کند برای انعکاس برنامه ریزی شهری سالم و پایدار بر اساس استفاده از فضاهای سبز در مساحت ۲۹۰۰۰۰۰ متر مربع برنامه ریزی شده است.

خبرگزاری عمان گزارش داد که ۱۰۰,۰۰۰ نفر را در خود جای داده و ۲۰,۰۰۰ واحد مسکونی دارد که شامل موارد زیر است:

ویلاهای مجزا
ویلاهای نیمه چسبیده
خانه های شهری
آپارتمان
واحدهای مسکونی در ۱۹ محله مسکونی یکپارچه توزیع شده است که با امکانات و خدمات مختلف برای رفع نیازهای ساکنان عرضه می شود.

دارای ۲۳ مسجد و یک مسجد جامع خواهد بود.

این شهر دارای ۱۱ مرکز بهداشتی خواهد بود، از جمله دو مرکز بهداشتی که نیازهای ۲۰۰۰۰ بیمار را برآورده می کند و مجموعه دیگری متشکل از ۶ مرکز بهداشتی با ظرفیت خدمات دهی به ۱۰۰۰۰ بیمار.

Sultan Haitham City 2 1024x577 1

این شهرستان دارای بیمارستان ارجاعی با ظرفیت ۱۲۰۰ تخت، بیمارستان خصوصی و مرکز خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت و سالمندان خواهد بود.

همچنین دارای ۳۹ مدرسه دولتی و خصوصی خواهد بود که تمامی مقاطع تحصیلی را پوشش می دهند.

شهر جدید ۱۲ معیار بین‌المللی تجمل و رفاه را ترجمه می‌کند – از هزینه مقرون به صرفه، خدمات یکپارچه و سیستم‌های پایدار – که همگی در ترسیم طرح جامع شهر نقش داشتند.

این شهر دارای یک شبکه حمل و نقل داخلی خواهد بود که فواصل آن به دقت محاسبه شده است تا دسترسی به بیشترین تعداد ممکن از امکانات را فراهم کند.

این شبکه برای وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و خصوصی که به آرامی جاده ها را از مرکز تا حاشیه عبور می کنند، مناسب خواهد بود.

در این میان، در شهر فضایی برای فضاهای سبز، راهروهای سایه دار و خطوطی وجود دارد که اجازه جریان نسیم ملایم را می دهد و احساس راحتی بیشتری را به شما می دهد.

شهر جدید در عمان دارای ویژگی های دیگری مانند معابر عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه برای کمک به تنوع در روش های ترافیک، سبک زندگی سالم و پایداری محیط زیست است.

اینها شامل گزینه هایی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و اقداماتی برای حفظ آب است. پیکربندی کلی شهر باعث افزایش تعامل و ارتباط بین اقشار مختلف جامعه می شود که از فضاهای مشترک و طراحی محله ها بهره می برند.

طراحی محله‌های مسکونی شهر همچنین طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای حفظ حریم خصوصی فراهم می‌کند که تراکم بالا و پایین را برای گنجاندن همه گروه‌های درآمدی ترکیب می‌کند.

طرح‌های شهر همچنین به تغییرات آب و هوایی پاسخ می‌دهند و به پیشرفت‌های آینده پاسخ می‌دهند، با زیرساخت‌های مهندسی آن که برای انطباق با نیازهای رشد جمعیت و هزینه‌های نگهداری طراحی شده است.

این شهر از همه اقشار جامعه با پیشینه های اجتماعی و فرهنگی متنوع استقبال می کند. این اجازه می دهد تا همه بخش ها به راحتی به امکانات اجتماعی و تفریحی خود دسترسی داشته باشند، در نتیجه پیوندهای تعلق و تنوع فرهنگی را تحکیم می کند.

در شهر سلطان هیثام، امکانات اجتماعی مکان‌های استراتژیکی را اشغال می‌کنند که به دقت انتخاب شده‌اند تا به ساکنان اجازه دهند با سهولت کامل به آنها دسترسی داشته باشند.

1231

این استراتژی به ساکنان این امکان را می دهد که به طور مشترک از امکانات عمومی مانند پارکینگ ها، زمین های بازی و پارک ها استفاده کنند و به دستیابی به استفاده بهینه از فضاها و امکانات رفاهی در قلب کلان شهر کمک می کند.

طراحی مناطق خارجی شهر از محیط طبیعی الهام گرفته شده است، با گزینه هایی برای استفاده از سایه طبیعی درختان در طول روز – که بسیار هماهنگ با ساختارهای شهری خواهد بود.

ایده کلی این است که فضاهای طبیعی در فضای باز در مجاورت ساختمان ها و خیابان هایی با طراحی خوب ارائه شود.

این شهر همچنین برای بالا بردن کیفیت زندگی با بهینه سازی استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع پایدار طراحی شده است.

در این مجموعه، سیستم های تولید انرژی زباله و خروجی های فاضلاب به عنوان عوامل کلیدی در حفاظت از منابع طبیعی عمل خواهند کرد. نتیجه کنترل زباله و بازیافت مواد خواهد بود.

عُمان با نام رسمی سلطان‌نشین عُمان کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیرهٔ عربستان است. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود، از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحدهٔ عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد.این کشور دارای دو برون‌بوم است. بخش کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگهٔ هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد. این بخش از سرزمین اصلی جدا افتاده‌است. برون بوم دیگر مدحا نام دارد که توسط امارات متحدهٔ عربی احاطه شده‌است.

سرزمین فعلی عمان در طول تاریخ به نام‌های مختلفی نامیده شده‌است. در بعضی متون اومانا و اومان نیز نامیده شده‌است. عمان واژه ای غیر عربی است. اما بارزترین نام‌های قدیم آن مگان و تغییر یافته آن مجان بوده‌است. مجان در زمان‌های قدیم نام ایالتی در جنوب ایران بوده که بعدها به آن مکران نیز گفته‌اند. همین نام را به منطقه عمان فعلی نیز به‌کار می‌برند که ارتباط زیادی با صنعت کشتی‌سازی و معادن مس «نحاس» در زبان سومریان داشته‌است. نام عمان همچنین به‌خاطر وجود تعداد زیادی از چشمه‌های آب شیرین مدتی «مزون» بوده‌است. «عمان» در اصل نام مکانی بسیار قدیمی در یمن بوده که قبائل عربی بعد از ویران شدن سد مأرب از آنجا به عمان مهاجرت نموده‌اند. در عین حال بعضی از مورخان نوشته‌اند که علت نام‌گذاری عمان به (عمان بن سبأ بن یغثان بن ابراهیم) بازمی‌گردد. «عمانا» در اصل نام یکی از شهرهای جنوب ایران و در غرب چابهار فعلی و بندر جاسک بوده‌است. در روزگار اشکانیان و ساسانیان نیز نام دریای عمان به‌کار می‌رفته‌است و واژه «عمان» نیز ریشه ایرانی دارد. کشور مَزْون (نام فارسی عمان) که مرکز آن صحار بود و نخستین ساکنان آن از اقوام غیر عرب بودند.

فال حافظ امروز ۱۶ خرداد با تفسیر زیبا و دقیق/قصه غصه که در دولت یار آخر شد

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

طاها سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۸

گفتم سران ایران ازاین …ها نمیکنند

باهر دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

قابل توجه مسیولین .. و .. ایران که مدام فریاد عمران و آبادی سر می‌دهند و با تورم دارایی های مردم را .. می کنند و به خارج ارسال می نمایند.برای فرزندان و نوه و نتیجه های خود!!!

آخرین اخبار