چاپ کد خبر: 117771
14 مرداد 1402

ساماندهی شب بازارهای شیراز و ایجاد ۱۴ غرفه جدید برای عرضه مستقیم محصولات مازاد کشاورزان در شیراز

۱۴ غرفه جدید، از امروز در مناطق مختلف شیراز برای عرضه مستقیم محصولات مازاد تولید لیمو، پیاز و گوجه فرنگی اختصاص یافت.رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز از آغاز ساماندهی شب بازارها و درگام اول شب بازارهای ارم و زند در بخشی از بولوارهای آزادی و کریم خان زند خبر داد.

شیراز +بازار شیراز +غرفه

پژمان شفیعی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه ۱۴ غرفه جدید، از امروز در مناطق مختلف شیراز برای عرضه مستقیم محصولات مازاد تولید لیمو، پیاز و گوجه فرنگی اختصاص یافت، اظهار کرد: این غرفه‌ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی استان تا اواخر شهریور ماه به صورت مجانی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه برای جلوگیری از واسطه گری، سازمان جهاد کشاورزی فارس و تعاونی روستایی استان باید صلاحیت کشاورزان را تایید کنند تا غرفه‌ها به آن‌ها واگذار شود، افزود: در کنار بازارچه‌های شهرداری در نقاط مختلف شیراز فضایی موقت برای عرضه این محصولات فراهم شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: دفتر اقتصادی استانداری فارس، جهاد کشاورزی استان و سازمان تعاونی روستایی قیمت مصوب برای فروش این نوع محصولات را مشخص می‌کند.

شفیعی افزود: برای عرضه مناسب محصولات کشاورزی با کیفیت و قیمت مناسب، شهرداری آمادگی دارد برای کشاورزانی که تمایل دارند محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانند مکان‌هایی هم در میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز در اختیار آن‌ها قرار دهد.


ساماندهی شب بازارهای شیراز با جدیت آغاز شده است

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز از آغاز ساماندهی شب بازارها و درگام اول شب بازارهای ارم و زند در بخشی از بولوارهای آزادی و کریم خان زند خبر داد.

پژمان شفیعی در بازدید از شب بازارهای موسوم به شب بازار زند و ارم‌ با بیان اینکه در ابتدای این طرح ساماندهی، آیین نامه ساماندهی دست فروشان از سوی شورای اسلامی شهر مصوب و ابلاغ گردیده، فرآیند ساماندهی با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان آنها از ماه های گذشته آغاز شده است، اظهار داشت : در یکماه اخیر و با پیگیری های صورت گرفته، شناسایی افراد فعال در این شب بازارها و اخذ مدارک لازم برای ایجاد بانک اطلاعاتی انجام و در مراحل نهایی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه نظم بخشی به فعالیت دستفروشان بازارهای شبانه با هدف پیشگیری از اختلال در عبور و مرور خودروها و عابران پیاده به عنوان دغدغه مهم مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است ، تصریح کرد : در گام نخست ساعت فعالیت شب بازارها با در نظر گرفتن تمام جوانب ،تغییر و به نمایندگان آنها ابلاغ شده است.

باغ نارنجستان شیراز

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صرفا ساماندهی شب بازارها در دستور کار قرار دارد و قصدی برای جمع آوری آنها نداریم ،بیان داشت : این طرح در راستای کمک به کسب رزق حلال،حل مشکلات سد معبر و در نهایت ایجاد فضایی مناسب و جاذب گردشگری اجرا می شود.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی افزود : اجرای طرح نیاز به همکاری همه دستگاهها و تمامی فعالان این بازارها دارد همچون شهرداری مناطق که می بایست نسبت به ارائه مکان متناسب با طرح، همراهی لازم را داشته باشند.
شفیعی خاطر نشان کرد : در گام های بعدی طرح به تدریج شکل ظاهری فضای فروش شب بازارها نیز تغییر و یکسان سازی خواهد شد.

تکمیل خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز / شما خونه تون شیراز قطعی یا اُفت فشار آب دارین؟

 

اشاره 1

عضو یکی از کانال های اخبار اول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عاقل شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

از بس که از کود شیمیایی و سم کشاورزای ایرانی استفاده می کنند هیچ کشوری ازشون نمیخره وگرنه حکومت دلسوز ملت نیست

کشاورز شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

کار خوبیست، اما مواظب افراد سود جو باشید که با رانت این بازارچه ها را به دست نگیرند که دوباره بی‌فایده هست، حتی در این رابطه حجره دارهای میدان تره بار هم ممکن است سنگ اندازی کنند که خون مردم و کشاورزان را بیشتر بمکند.

آخرین اخبار