چاپ کد خبر: 111703
25 اردیبهشت 1402

سقف مجاز افزایش اجاره بهاء در تهران ۲۵ و سایر شهرها ۲۰ درصد !

دولت در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن سقف مجاز افزایش اجاره‌بها در سال جاری برای تهران را ۲۵ درصد و برای سایر شهرها ۲۰ درصد تصویب کرد.

 ایسنا: هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سید ابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهور برگزار شد که در این نشست طبق رویه سالهای گذشته سقف مجاز افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ در صد و سایر شهرها ۲۰ درصد تعیین شد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها، ساماندهی و نظارت بر مشاوران املاک، آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن ارائه شد.

رییس جمهور در این نشست ضمن تاکید بر برگزاری جلسات منظم شورای مسکن در استان‌ها و حداقل دو بار در ماه، استانداران را به  حساب‌کشی از دستگاه‌های مختلف در انجام وظایف محوله در زمینه ساخت مسکن مکلف کرد.

کرایه خانه

بنابراین گزارش از سال ۱۳۹۹ با آغاز اپیدمی ویروس کرونا دولت سقف مجاز افزایش اجاره بها را ۲۵ درصد اعلام کرد که این رویه از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. دولت همچنین به مستاجران در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن پرداخت می‌کند که پرداخت این وام در سال جاری تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده است.

یکی از موضوعاتی که دولت این روزها با جدیت دنبال می‌کند عرضه واحدهای خالی به بازار اجاره است. طی روزهای اخیر در تهران و شهرهای اقماری، گشت‌هایی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری برقرار شده است. مهم‌ترین ملاک وزارت راه و شهرسازی برای خالی نبودن خانه‌های خالی، پرکردن اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است.

همچنین به منظور کاهش هزینه‌ها امکان ثبت و استعلام قراردادهای اجاره برای موجران و مستاجران توسط وزارت راه و شهرسازی فراهم شد. در این خصوص نسخه آزمایشی سامانه ثبت اجاره مسکن راه‌اندازی شده که متقاضیان باید به سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir قسمت «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن (نسخه آزمایشی)» مراجعه کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ممد دوشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۱

پس چارملیون مسکنتون چی شد خدا. مقصر اصلی دولته که همه چیز ۱۰۰ درصد افزایش داده حتی جریمه رانندگی. اونوقت به مالک میگن ۲۰ درصد گرون کنید.واقعا از عجایبه باید تو تواریخ ثبت شود پس چرا خدمات دولتی را ۲۰ درصد افزایش نمی‌دهد؟ مسئولین لطفا جواب بدیدچرا…چرا

آخرین اخبار