چاپ کد خبر: 111878
26 اردیبهشت 1402

سکوت شرکت عمران صدرا در برابر سردرگمی ۲۰ ساله اعضای یک تعاونی مسکن

حدود ۲ هزار نفر از اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس بعد گذر از ۲۰ سال بلاتکلیفی امید به حمایت و همکاری مسئولان شهر جدید صدرا برای حل مشکلشان را دارند که مسئولان مربوطه سکوت را در این شرایط برگزیدند.

حدود ۲ هزار نفر از اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس بعد گذر از ۲۰ سال بلاتکلیفی امید به حمایت و همکاری مسئولان شهر جدید صدرا برای حل مشکلشان را دارند که مسئولان مربوطه سکوت را در این شرایط برگزیدند

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا ،  شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس که حدود ۲۰ سال پیش تاسیس شده ۲ هزار عضو دارد و به گفته اعضای این شرکت تعاونی سهمیه زمین به مساحت ۲۵۰ مترمربع در شهر جدید صدرا برای هر عضو به آنها واگذار و بسیاری از این املاک طی ۲ دهه گذشته به افراد دیگر فروخته شده است.

گویا شرکت عمران صدرا طی چند سال اخیر اعلام کرده که برای واگذاری این زمین ها مالکان باید مجدد بهای آن را بپردازند و به رغم پذیرش این مساله از سوی اعضای از همه جا درمانده این شرکت تعاونی، شرکت عمران صدرا هر از چند گاهی یکبار نرخ را افزایش داده و هنوز هم به قیمتی عادلانه مبتنی بر نظر کارشناسان رسمی دادگستری تمکین نکرده و درخواست ارقام بالاتری دارد.

این روند بر سردرگمی اعضای این شرکت تعاونی افزوده و تعدادی از آنها ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مقابل شرکت عمران صدرا نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به این رویکرد اعلام کردند.

بلاتکلیفی ۲ هزار عضو به طول ۲ دهه

نماینده اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس گفت: حدود ۲ هزار نفر در این شرکت تعاونی عضویت دارند که ۲۰ سال پیش در اوایل دهه ۸۰ مبلغی برای واگذاری زمین در شهر جدید صدرا پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: امتیاز این زمین ها از سوی اعضای سابق اغلب فروخته شده و گویا در سال ۹۵ سند این زمین ها به نام شرکت عمران صدرا صادر شده است.

وی با بیان اینکه هر عضو این شرکت تعاونی ۲۵۰ متر مربع زمین دارد،ادامه داد: سال ۹۹ از سوی شرکت عمران صدرا به مالکان اعلام شده که باید برای خرید زمین های خود مبلغ ۹۳۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع پرداخت کنند که تا خرداد ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ نفر بطور کامل این مبلغ را واریز و حدود ۷۰۰ نفر از مالکان نیز بخشی از این رقم را بصورت اقساطی پرداختند.

برهم زدن توافقات چندین باره

وی اضافه کرد: با بازداشت مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر جدید صدرا در مرداد ۱۴۰۰ به دلیل اتهامات مالی، توافقات قبلی اعضای این شرکت تعاونی با مدیریت شرکت عمران نیز برهم زده شد و مردم سردرگم ماندند.

قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری را قبول ندارند

این عضو شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه مسئولان جدید شرکت عمران صدرا در سال ۱۴۰۰ اعلام کردند که مجدد باید زمین ارزش گذاری شود، گفت: با قیمت گذاری جدید از سوی کارشناسان رسمی دادگستری نرخ جدید برای هر مترمربع زمین یک میلیون و ۲۵۰ هزا تومان تعیین شد که مسئولان شرکت عمران این رقم را نیز قبول نکردند و در پی اعتراض به این نرخ مجدد کارشناسی صورت گرفت و رقم یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تعیین شد.

وی اظهار کرد: مسئولان شرکت عمران اعلام کرده اند که هیچکدام از قیمت گذاری های اعلامی توسط کارشناسان رسمی دادگستری را قبول ندارند و این کار باید توسط کارشناسان شرکت عمران انجام پذیرد که حدود ۴۰۰ مالک از ۲ هزار نفر عضو ۲۴ اردیبهشت در اعتراض به این موضوع مقابل این شرکت تجمع کردند.

وی با طرح این سوال که مالکان زیان دیده این شرکت تعاونی حاضر به خرید مجدد ملک خود شده اند اما لجاجت شرکت عمران در عدم پذیرش نرخ توسط کارشناسان رسمی دادگستری جای سوال دارد؟ گفت: در ابتدای دهه ۸۰ برای خرید این زمین ها مبالغی پرداخت شده و اکنون مجددا مالکان در اثر احتمال بروز تخلف از سوی اعضای هیات مدیره وقت مجبور به پرداخت مجدد نرخ زمین خود شده اند که باید دولت برای احقاق حقوق زیان دیده های این تعاونی وارد عمل شود.

وی در ادامه توضیح داد: شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس به دلیل تخلفات برخی اعضای هیات رییسه این تعاونی در سال ۱۳۹۲ منحل شد که هنوز پرونده آن در دستگاه قضایی باز است و در ادامه به دلیل احقاق حقوق ذینفعان و در پی تلاش اعضا مجدد این تعاونی احیا شد.

او در پایان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده این انتظار می رود که مسئولان صدرا با دید مساعدت و رفع مشکلات مردم نرخ متعارفی برای پرداخت اعضای این شرکت تعاونی اعلام کنند.

حدود ۲ هزار نفر از اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس بعد گذر از ۲۰ سال بلاتکلیفی امید به حمایت و همکاری مسئولان شهر جدید صدرا برای حل مشکلشان را دارند که مسئولان مربوطه سکوت را در این شرایط برگزیدند.

اندکی مساعدت و حمایت

سخنگوی اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس  گفت: قصد داریم که کار این شرکت تعاونی به نتیجه برسد و زمین اعضا بعد ۲۰ سال با صدور سند به آنها واگذار شود.

مهدی صلاحی افزود: تجمع روز گذشته برای پیگیری مطالبات به حق اعضا بوده است و درخواست داریم که شرکت عمران شهر جدید صدرا برای حل مشکلات اعضای این شرکت تعاونی همکاری کند.

وی ادامه داد: اعضای این شرکت تعاونی تقاضای قیمت گذاری و شرایط منصفانه برای احقاق حقشان از مسولان شرکت عمران صدرا دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در این باره که اعضای این شرکت تعاونی چرا باید برای واگذاری سند زمینشان مجدد هزینه خرید کل زمین را پرداخت کنند؟ گفت: این شرکت تعاونی در زمان واگذاری امتیاز این زمین ها را به اعضا فروخته است و اکنون ملک به نام شرکت عمران صدرا زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و مسئولان دولتی می گویند که موضوع پرداخت اولیه امتیاز زمین را باید از مدیران وقت شرکت تعاونی طلب کنند و این مساله ارتباطی با دولت ندارد.

سخنگوی اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس عنوان کرد: اعضای این شرکت تعاونی اکنون مشکلی با پرداخت مجدد هزینه خرید ملکیت این زمین ها ندارند اما شرکت عمران صدرا با این مساله همکاری نمی کند.

وی تصریح کرد: قیمت نهایی که از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شده رقم یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع است که منصفانه نیست اما مسئولان کنونی شرکت عمران صدرا این رقم را هم قبول ندارند و درخواست افزایش نرخ گذاری دارند و همچنین به رغم اینکه هر عضو ۲۵۰ مترمربع زمین دارد از سوی شرکت عمران صدرا اعلام شده که باید مساحت با مشاعات و مجموع ۳۲۰ مترمربع از سوی هر عضو خریداری شود.

دستور وزیر برای مساعدت و ترک تشریفات

او با اشاره به دستور مساعدت وزیر راه و شهرسازی برای ترک تشریفات و مساعدت در حمایت از اعضای این شرکت تعاونی، گفت: وزیر وقت مرحوم رستم قاسمی دستور مساعدت و همچنین پرداخت ۵۰ درصد مبلغ نقدی و مابقی به صورت قسطی داده است.

سکوت مدیران شرکت عمران صدرا

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از جزئیات دیگر این موضوع اقدام به برقراری ارتباط با مسئول روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا کرد اما مدیران این مجموعه تا لحظه انتشار مطلب، پاسخی در این باره ندادند.

برخی اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از تصمیم های اتخاذ شده برای حل مشکل اعضای تعاونی مسکن منابع طبیعی، اعلام کردند مدیرعامل باید در این زمینه اظهارنظر کند.

فال روزانه|فال حافظ امروز ۳۰ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق/دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

 سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سهیل یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

نمیدانم در باره کدام زمین ها است ،همان زمین هایی که ما هم خریدیم ۲۰ سال هم شاید بیشتر باشد ،از سپاه خریدیم وسند هم داریم ولی تفکیک نشده ،می‌گویند اگر خانه شود ۳۰۰ متر واگر باغ باشد ۵۰۰ متر ،می‌گویند صدرا موافقت نمی‌کند تفکیک شود ،این همان زمین هاست؟

ناشناس جمعه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

اینقدردزدی دبی عدالتی درشهرداری وعمران صدرا می شود که فقط خدا می داند

مطلق جمعه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

باسلام. من درزمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ثبت نام کردم رفتم داخل بانک برای تمبرطرف مقابل ازمن طلب صد هزار تومان جهت رشوه یاشیرینی از من کرد. من هم چون پول نداشتم ازهمان جا بامدارکها که داشتم به خانه برگشتم.. وهنوز با چند بچه وهمسر آواره هستم. کدام قانون.کدام بیت المال. کدام اسلام وکدام دین.

عبدالله چهارشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

منابع طبیعی جهادکشاورزی امور اراضی محیط زیست ووووو در همین شهر صدرا و شیراز تا هزاران قطعه زمین از بیت‌المال به اعضای خودش چندمین بار واگذار کرده و حتی قانون منع مداخله کارمندان در معاملات را رعایت نکرده است و جالب تر اینکه وزیر هم توصیه به ترک تشریفات قانونی می‌کند معلوم نیست چه کسانی حافظ بیت المال هستند

آخرین اخبار