چاپ کد خبر: 29792
21 خرداد 1399

شکارچی ضارب رئیس محیط زیست سروستان در آستانه دستگیری/شهادت هفت محیط بان در استان فارس

مدیرکل محیط زیست فارس گفت: در پی مصدوم شدن رییس اداره محیط زیست سروستان توسط یک شکارچی به ضرب گلوله ، به سرنخ‌هایی رسیده ایم و متهم هرچه سریع‌تر متهم شناسایی و تحویل مقامات قضایی می‌شود.

مدیر کل جدید محیط زیست استان فارس منصوب شد | جدیدترین اخبار ایران ...

به گزارش اول فارس، حمید ظهرابی  گفت: در پی مصدوم شدن رییس اداره محیط زیست شهرستان سروستان توسط یک شکارچی به ضرب گلوله ، به سرنخ هایی رسیده ایم که هرچه سریع تر متهم شناسایی و تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست فارس با اشاره به شهادت تعدادی از محیط‌بانان پرداخت و بیان کرد: در کشور تاکنون ۱۲۴ محیط‌بان به شهادت رسیده اند که ازاین میان هفت شهید مربوط به استان فارس هستند که در حین ماموریت با ضرب مستقیم گلوله شکارچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ظهرابی افزود: همچنین ۱۶ محیط‌بان دیگر هم در حین انجام ماموریت به عنوان حافظان عرصه منابع طبیعی کشور در فارس طی حوادثی کشته شده اند.
وی گفت: همچنین از سال گذشته تاکنون در استان فارس مجروحیت سه محیط‌بان را با ضرب گلوله شکارچیان شاهد بوده ایم که در این راستا متهمان با همت پلیس شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 وی با اشاره به تنوع زیستی زاگرس نیز گفت: امروزه در فارس ۱۱ تالاب مهم و بین المللی وجود دارد که متاسفانه مورد بهره برداری های ناپایدار و غیرکارشناسانه قرار گرفته که منابع آبی و پوشش گیاهی را با خطر روبه رو کرده است که در این راستا تلاش می کنیم با اجرای طرح آمایش سرزمین از این منابع به درستی استفاده کنیم.

مدیرکل محیط زیست فارس افزود: بنابراین انتظار داریم مقابله با سودجویان عرصه طبیعت و حیات وحش به عنوان یک اولویت در دستور کار متولیان امر قرار گیرد تا بتوانیم از این میراث برای نسل های بعدی محافظت کنیم.

وی  با اشاره به کاهش موقتی آلاینده‌های زیست محیطی و انتشار گازهای گلخانه ای در مدت کوتاه شیوع کرونا اظهار داشت: با وجود کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در زمان شیوع کرونا، آلودگی‌هایی چون رها سازی مواد ضدعفونی کننده و پلاستیک و دستکش در محیط زیست به تهدیدی جدی تبدیل شده و حجم زیادی از انواع مواد ضدعفونی و ترکیبات شیمیایی به منابع آب های سطحی و زیرزمینی هدایت شده است.
ظهرابی با تاکید بر پخش مواد پلاستیکی تجدیدناپذیر در طبیعت گفت: این آلودگی‌ها طبیعت را با خطر جدی روبه رو کرد و بیماری کرونا با به دنبال داشتن پیامدهای اقتصادی ما را با چالش های جدی تری رو به رو خواهد کرد چرا که در آینده نزدیک برای جبران کاستی اقتصادی شاهد عواقب ناگواری در این حوزه خواهیم بود.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار