چاپ کد خبر: 138806
12 فروردین 1403

صدور هشدار نارنجی برای مناطقی از استان فارس در ۱۳ فروردین

مدیرکل هواشناسی استان فارس از احتمال بارش‌های بهاری در مناطق شمالی استان و همچنین صدور هشدار نارنجی به جهت احتمال وقوع سیلاب خبر داد.
هشدار نارنجی 2
به گزارش اول فارس، مسعود حقیقت با اعلام این خبر  بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌های رگباری و بهاری برای استان فارس پیش‌بینی شده است که این سامانه از امروز ۱۲ فروردین ماه وارد استان شده و تا پایان روز ۱۳ فروردین نیز فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی‌رنگ اظهار کرد: نوع مخاطره ای که برای این سامانه در نظر گرفته شده شامل بارش های پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد است که در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه در مناطق شمالی ، مرکزی و شرق استان نظیر شهرستان های سپیدان، اقلید، رستم ، نورآباد، آباده ، بوانات، سرچهان ، بختگان، استهبان، ارسنجان، نی‌ریز، پاسارگاد، مرودشت، زرقان، کوه چنار، بیضا، داراب و شیراز احتمال وقوع آن وجود دارد.

حقیقت افزود: این سامانه در روز ۱۳ فروردین ماه نیز در مناطق شمالی ، مرکزی و شرقی استان فعال خواهد بود که احتمال می‌رود لغزندگی جاده ها و صاعقه نیز به همراه داشته باشد.او تاکید کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی ، فعالیت سامانه بارشی با اعلام وضعیت نارنجی، برای ۱۳ فروردین ماه شمال استان فارس بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

وی همچنین توصیه کرد: با توجه به نوع فعالیت سامانه به عموم مردم توصیه می شود که در سفر های برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند و هنگام عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به جهت احتمال وقوع سیلاب احتیاط کنند.مدیرکل هواشناسی فارس در خصوص بیشینه و کمینه دما در شیراز نیز گفت: با توجه به نقشه های ارزیابی هواشناسی بیشینه دما در شهر شیراز در روز ۱۳ فروردین ماه ۲۱ درجه و کمینه دما نیز ۸ درجه پیش بینی شده است.

به گفته این مقام مسوول شهرستان لامرد با ۳۳ درجه سانتی گراد گرم ترین شهرستان استان ارزیابی شده است.این در حالی است که سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور هشدار سطح نارنجی هواشناسی را صادر کرده است که در این اطلاعیه مناطق شمالی استان فارس نیز دیده می شود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار