چاپ کد خبر: 2085
6 آذر 1397

طرح ساماندهی باغ های قصردشت شیراز بازنگری می شود

n83114680 72684202

 عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بازنگری طرح ساماندهی باغ های قصردشت این شهر در کمیسیون معماری و شهر سازی این نهاد گفت: شهروندان هم موظف هستند که هزینه استفاده از باغ ها را پرداخت کنند زیرا اکنون این هزینه ها تنها بر دوش باغداران است.

به گزارش اول فارس ، نواب قائدی، سه شنبه در نشست خبری افزود: با توجه به افزایش قیمت زمین های اطراف باغ های شیراز، باغداران اکنون تمایلی به نگهداری باغ ها ندارند و با تغییر کاربری این مکان ها، نسبت به احداث ساختمان اقدام می کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شورای این شهر در نظر دارد که با تصویب طرحی در کمیسیون معماری و شهرسازی، امکان استفاده باغداران و مردم از باغ های شیراز را فراهم کند و باغداران نیز ترغیب به نگهداری از این باغ ها شوند.

**ساماندهی روستاهای حریم شیراز
قائدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیگیری در مورد تشکیل کارگروهی برای ساماندهی روستاهای واقع در حریم شهر شیراز از دیگر اقدامات کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی این شهر است.
وی، با اشاره به الحاق روستاهای گویم و انجیره در سال های اخیر به حریم شیراز، افزود: با توجه به مهاجرت روستاییان اطراف شیراز و گران بودن قیمت مسکن در این شهر، برخلاف طرح هادی، اکنون با افزایش جمعیت روستاهای اطراف این کلانشهر مواجه هستیم.
قائدی اظهار داشت: امیدواریم که بنیاد مسکن، اداره راه و شهر سازی، فرمانداری و بخشداری برای ساخت و ساز در چار چوب طرح هادی، شورا و شهرداری این شهر را یاری دهند.

**طرح های نیمه تمام باید تکمیل شود
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتقادهایی مبنی بر ادامه اجرای سازه‌های بتنی در این شهر افزود: اجرای طرح هایی که در دوران قبلی مدیریت شهری در شیراز آغاز شده، سرمایه مردم این شهر است و تکمیل آنها وظیفه این شورا و شهرداری است.
قائدی گفت: پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام، عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی جدید نیز در این کلانشهر آغاز می‌ شود.
وی همچنین به توقف عملیات تقاطع غیرهمسطح قصردشت اشاره و بیان کرد: در چارچوب رویکرد انسان محوری شورای اسلامی پنجم مبنی بر فراهم کردن زمینه برای حضور مردم در شهر و استفاده آنها از سامانه حمل و نقل عمومی، این طرح متوقف شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اختصاص اعتبار به خط ۲ مترو شیراز و پیشرفت مطلوب این طرح، فاز نخست این پروژه در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
قائدی اضافه کرد: ایستگاه های مترو متعددی از آغاز فعالیت شورای اسلامی پنجم افتتاح شده و ایستگاه امام حسین(ع) نیز به عنوان مهمترین ایستگاه تا دهه فجر و یا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

**پاسخگویی به استعلام ها کمتر از یک روز
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به تشکیل کمیته آسان سازی در کمیسیون معماری و شهر سازی این نهاد، بیان داشت: با تشکیل این کمیته و حضور کارشناسان شهرداری، پاسخ استعلام به شهروندان با سرعت و کیفیت بالا در کمتر از یک روز انجام خواهد شد.
وی افزود: فرآیند آسان سازی باید به گونه‌ای باشد که شهروندان در آینده نزدیک به سهولت بتوانند نسبت به پرداخت عوارض ساختمانی خود اقدام کنند.

**مجوز سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در شهرداری
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در قسمت دیگری از سخنان خود، گفت: صدور مجوز ۲ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در پروژه های شهرداری و خط سه قطار شهری از طریق بخش خصوصی با پیگیری کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری این نهاد انجام شده است.
قائدی بیان کرد: رویکرد این کمیسیون مبتنی بر این است که مشکلات سرمایه گذاران را رفع و برای افزایش جذب سرمایه گذاران اقدام کند.
وی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه نهادها در حوزه مدیریت شهری و سایر حوزه ها شاهد افزایش جذب سرمایه گذار در شیراز و استان فارس باشیم.

**به فکر پرداخت مطالبات پیمانکاران هستیم
قائدی همچنین با اشاره به تصویب گزارش تفریغ بودجه ۹۶شهرداری شیراز در نشست این شورا، بیان داشت: مصوباتی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری در قالب اوراق بستانکاری در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مصوب شد.
به گفته وی، طرح حریم سبز پروژه کوهسار مهدی به دلیل مشکلات مالکان متوقف و مقرر شد طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه این شورا برای پرداخت مطالبات آنها تصویب شود.

**افزایش آب بها با هدف مدیریت مصرف بود
قائدی ادامه داد: لایحه موافقت با افزایش تعرفه آب بها در شیراز که در هفته های اخیر در این شورا مصوب شد با توجه به شرایط بحرانی آب و مدیریت مصرف، امری ضروری بود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطابقت نداشتن ساعات کار فرهنگسراها با مراجعه مردم سبب شده که این مکان ها قابلیت استفاده و کارکرد مناسب برای مردم نداشته باشد به همین دلیل کمیسیون مربوطه در نظر دارد زیرساخت ها را برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر مردم از فرهنگسراها فراهم کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بیان داشت: این شورا پیگیر طرح جامع نورپردازی و روشنایی شهری به باهدف بهره گیری از نورپردازی مناسب برای حیات و زندگی شبانه مردم در شهر است.

**تذکر به شهردار شیراز برای اعمال فشار نیست
وی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دلیل تعدد تذکرات به شهرداری شیراز در صحن علنی این شورا چیست، گفت: با توجه به انتظارات اعضا در کمیسیون های شورا از شهردار، در صورت برآورده نشدن انتظارات، مسایل به صورت تذکر بیان می‌شود تا به شکل مطلوب رسیدگی شود.
قائدی افزود: تذکر، اعمال فشار به شهرداری نیست بلکه حق قانونی شوراست تا مدیران زیر مجموعه شهرداری، تکالیف خود را به نحو شایسته انجام دهند.

**شفاف سازی مانع رانت
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به تصویب طرح راه اندازی سامانه شفافیت در نشست پنجم آذرماه ۹۷ این شورا، بیان کرد: برخی اطلاعات تاکنون از مردم پنهان بوده و زمینه را برای ایجاد رانت مهیا می کرد اما با هدف آگاهی مردم، با مصوبه راه اندازی سامانه شفاف سازی شهرداری شیراز، بسیاری از مسیرهای مفسده انگیز مسدود خواهد شد.
وی، گفت: این سامانه ظرف ۲ ماه از سوی شهرداری شیراز راه اندازی می شود و با این اقدام، مشکل انحصاری بودن فعالیت ها در شورای اسلامی و شهرداری این شهر رفع می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین طرح تعارض منافع در این شورا در دست تهیه است و با تصویب این طرح، بستگان افراد شاغل در شورا و شهرداری، حق معامله با این ۲ نهاد را نخواهند داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار