چاپ کد خبر: 112403
31 اردیبهشت 1402

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی با طعم بی نظیر +نکات طلایی جوجه کباب خوشمزه

این کباب با سس مرینت سویا سس تهیه می‌شود و می‌توانید این کباب را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه یا سرخکن بپزید.

 کباب ها انواع مختلفی دارند و با گوشت یا مرغ تهیه می شوند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف این کباب ها را مزه دار کنید و از طعم بی نظیر این غذا لذت ببرید.

کباب مرغ کنجدی با سس مرینت سویا سس تهیه می شود و شما می توانید این کباب را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه یا سرخکن ها رژیمی بپزید.
جوجه کباب خوشمزه 6

برای کنار این کباب می توانید از قارچ یا سیب زمینی سرخ شده یا کبابی شده نیز استفاده کنید تا بشقاب خوشمزه و هیجان انگیزی داشته باشید و به همراه سس دلخواه سرو کنید.

این غذا در کشور ترکیه بیشتر تهیه می شود و یک دستور ساده و آبدار است و می توانید با برنج یا نان یا در کنار یک سالاد سرو کنید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد
سیر ۴ حبه
روغن زیتون ۳ ق غذا خوری
سویا سس ۳ ق غذا خوری
کنجد ۳ ق غذا خوری
سیب زمینی ۲ عدد
قارچ ۵ عدد

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و یا می توانید از فیله استفاده کنید و به صورت مکعبی خرد کنید، اگر می خواهید به سیخ چوبی بزنید بهتر است سیخ ها را برای ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا در هنگام سرخ کردن مرغ ها نسوزد.

مرحله دوم: طعم دار کردن مواد

در ادامه باید سینه مرغ خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و به آن سویا سس و روغن زیتون و سیر خرد شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مزه دار شود، چون سویا سس حاوی نمک است بهتر است از نمک نزنید. می توانید به مرغ ها زمان دهید تا استراحت کند و یا می توانید همان موقع کباب کنید.

جوجه کباب خوشمزه 5
جوجه کباب خوشمزه 4

مرحله سوم: افزودن کنجد

در ادامه باید مرغ های مزه دار شده به سیخ چوبی بزنید و روی کاغذ روغنی که از قبل روی سینی فر قرار دهید و روی آن کنجد بریزید و یا می توانید داخل تابه چرب شده نیز قرار دهید، سیب زمینی را پوست بگیرید و به همراه قارچ خرد شده و شسته شده داخل سینی قرار دهید و کمی نمک و روغن زیتون روی سیب زمینی و قارچ بریزید.

مرحله چهارم: پخت کباب مرغ کنجدی

در ادامه مرغ ها را روی سینی چیده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و یا می توانید داخل تابه بچرخانید تا خوب سرخ و طلایی شود و در کنار سس دلخواه و سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

جوجه کباب خوشمزه 3
جوجه کباب خوشمزه 2

فوت و فن های دستور پخت کباب مرغ کنجدی

نیازی به افزودن ادویه دیگر نیست و این روش مرینت بهتر است یک بار تست کنید.

می توانید سیب زمینی را زودتر تهیه کنید زیرا زمان پخت مرغ و سیب زمینی متفاوت است و ممکن سیب زمینی ها خام باقی بماند پس بهتر است خیلی درشت خرد نکنید.

می توانید داخل سرخ کن نیز این کباب را تهیه کنید.


نکات جوجه کباب |  نکات طلایی جوجه کباب خوشمزه

جوجه کباب یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در ایام تعطیل و مهمانی ها طبخ می شود. این کباب خوشمزه را معمولا با انواع و اقسام مواد و ادویه ها به ویژه زعفران طعم دار می کنند و برای گرفتن بهترین نتیجه معمولا آن را بر روی ذغال کبابی کرده و به همراه برنج و سایر مخلفات سرو می کنند. اما همین غذای ساده می تواند خیلی وقت ها هم چیزی که انتظارش را داریم نباشد. برای مثال ممکن است خییلی خوب نپخته باشد یا زیادی سفت و خشک باشد. ما در این مقاله همه نکات ضروری را برای تهیه یک جوجه کباب اعلا برایتان تهیه کرده ایم. هرچقدر هم که حرفه ای باشید حتما از این مقاله چیز جدیدی یاد خواهید گرفت. با ما همراه باشید.

جوجه کباب خوشمزه 1  
گوشت مناسب جوجه کباب
بسته بندی های جوجه کباب آماده به دو شکل بی استخوان و با استخوان عرضه می شوند. بهتر است تنها به تکه های سینه اکتفا نکنید چرا که ترکیبی از تمام قسمت ها می تواند خیلی بهتر باشد. پیشنهاد ما ران و سینه است. تکه های جوجه کبابی باید به اندازه متوسط باشد. تکه های خیلی بزرگ به سختی آماده شده و تکه های کوچک نیز زود می سوزند.

آبدار شدن جوجه کباب
برای اینکه جوجه کباب شما آبدار باشد می توانید به همراه پوست مرغ آن را کبابی کنید. البته خوردن پوست به هیچ وجه توصیه نمی شود. بودن پوست سبب می شود که کباب شما نرم تر باشد و از خشک شدن گوشت مرغ جلوگیری می کند.

مخلفات همراه جوجه کباب
علاوه بر جوجه کباب حتما از گوجه فرنگی و فلفل و پیاز کبابی نیز استفاده کنید. حتی می توانید کمی فلفل دلمه ای را با مواد جوجه کباب از شب قبل بگذارید تا طعم بگیرد. طعم دار کردن سبزیجات در کنار گوشت مرغ باعث می شود جوجه کباب خوشمزه تری داشته باشید.

ادویه های ممنونه
هرگز ادویه هایی مانند دارچین، کاری، سماق و حتی پودر لیمو به مایه جوجه کباب اضافه نکنید زیرا یا طعم ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد یا باعث تلخی غذا خواهد شد. سماق را می توانید بعد از آماده شدن و هنگام میل کردن روی کباب بریزید. این طوری نیازی نیست تا نگران سوختن سماق نیز باشید.

زعفران دم کرده
حتما در تهیه جوجه کباب از زعفران استفاده کنید، اما در مصرف زعفران به هیچ وجه زیاده روی نکنید. باید به اندازه ای زعفران بریزید که جوجه ها رنگ بگیرد اما مقدار زیاد آن ممکن است برای همه قابل تحمل نباشد. برای اینکه زعفران به خوبی رنگ پس بدهید زعفران را دم کنید و یک شب در یخچال قرار دهید.

جوجه کباب تند
همان طور که در جوجه کباب های تند جنوب ایران رایج است، برای تند کردن جوجه ها از فلفل قرمز و برای طعم دار کردن از فلفل سیاه تازه کوبیده شده استفاده کنید. البته از زنجبیل تازه هم می توانید برای خوشمزه تر شدن طعم جوجه کباب استفاده کنید.

مرغ مناسب جوجه کباب
برخی از افراد برای تهیه جوجه کباب به سراغ مرغ های خیلی بزرگ می روند در صورتی که مرغ های کوچکتر خوشمزه تر هستند. اگر توجه کنید اکبر جوجه غذای معروف مازندرانی هم با مرغ های کمتر از یک کیلوگرم تهیه می شود و به همین دلیل خیلی لذیذتر و خوشمزه تر می شود.

آب لیمو ترش
اگر می خواهید به مواد جوجه کباب آب لیمو اضافه کنید بهتر است آب لیمو ترش تازه را بگیرید و از آبلیمو های صنعتی استفاده نکنید. آب لیمو ترش تازه علاوه بر اینکه طعم جوجه کباب را خوشمزه تر می کند، باعث می شود کباب عطر بهتری داشته باشد.

جوجه کباب در فر
می توانید جوجه کباب را در فر نیز تهیه کنید. برای جوجه کباب دمای ۲۰۰ درجه توصیه می شود و باید هر چند دقیقه یک بار سیخ ها یا جوجه ها را کاملا زیر و و کنید یا اینکه روی جوجه ها را با فویل بپوشانید. برای این کار بسیار مراقب دست هایتان باشید تا نسوزد.

طعم دار کردن گوشت مرغ
می توانید با مواد مختلفی مرغ را طعم دار کنید. اما همیشه این را به خاطر داشته باشید که باید زمان کافی به آن استراحت بدهید. بهتر است در این کار اصلا عجله نکنید. اجازه بدهید مواد جوجه کباب به مدت یک شب در یخچال بماند.

سیخ کردن جوجه کباب
هنگام سیخ زدن به استخوان دار بودن یا نبودن توجه کنید. گوشت بی استخوان سریع تر می پزد در حالیکه که گوشت با استخوان را بهتر است زمان بیشتری روی حرارت ملایم بپزید. پس تکه های بدون استخوان و استخوان دار را به صورت جداگانه سیخ کنید.

استفاده از پیاز
اغلب افراد جوجه کباب را با پیاز طعم دار می کنند. بهتر است پیاز را خلالی کنید. پیاز رنده شده شاید به نظر بهتر باشد چون مرغ را کاملا در بر می گیرد اما هنگام کبابی کردن همین پیازها زودتر می سوزد و طعم مرغ را خراب می کنند. اگر خیلی شبفته طعم پیاز هستید علاوه بر پیاز خلالی کمی آب پیاز نیز به مرغ ها اضافه کنید.

 مواد دلخواه برای طعم دار کردن
طعم جوجه کباب سلیقه ای می باشد و می توانید از ماست، روغن زیتون یا کنجد، سس مایونز و یا حتی خامه در مواد جوجه کباب استفاده کنید. نکته مهم این است که ترکیب دلخواهتان را انتخاب کرده و اجازه دهید تا خوب جوجه ها مزه دار شوند.

  رنگ گرفتن جوجه کباب
قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هر چیزی شامل پیاز و آبلیمو و …) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه می کنیم و به مدت ۱ ساعت (یا بیشتر) استراحت می دهیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد به آن سایر مواد را اضافه می کنیم.

سفت شدن جوجه کباب
همانطور که می دانید نمک و آب لیمو ترش می توانند باعث سفت شدن جوجه کباب شوند. برای اینکه آبلیمو و نمک مرغ را سفت نکند می توانید از یک روش خاص استفاده کنید. ابتدا با کمی روغن مایع مرغ ها را چرب کنید و بعد رویش نمک و آبلیمو بزنید.

استفاده از سس کره
اضافه کردن کره می تواند جوجه کباب را خیلی خوشمزه کند اما در نظر داشته باشید که سرد شدن خیلی سریع باعث بستن کره می شود. اگر مقدار زیادی کباب برای مهمانی تهیه می کنید بهتر است بیخیال کره شوید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار