چاپ کد خبر: 121323
28 شهریور 1402

غذای تند و خوشمزه خوراک مرغ مکزیکی نخوردین ؟ +طرز تهیه

خوراک مرغ در سراسر جهان به روش‌های مختلف تهیه می شود که یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین روش های پخت آن؛ خوراک مرغ مکزیکی هست، که طعمی خاص نسبت به دیگر خوراک‌ها دارد. در این نوع خوراک از قارچ، مرغ، ذرت، فلفل دلمه ای استفاده می شود و با توجه به اینکه غذاهای مکزیکی بسیار تند و تیز هستند، اگر به طعم های تند علاقه دارید می توانید مقدار فلفل و ادویه های این خوراک را به سلیقه خود تنظیم کنید و همچنین می توانید مقدار قارچ یا ذرت را زیاد و کم کنید. شما می توانید این خوراک خوشمزه را با نان تازه و یا با پلو سرو کنید.

مرغ مکزیکی

در این مطلب از اول فارس طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ مکزیکی :

سینه یا ران مرغ : ۱ عدد

فلفل دلمه ای : ۱ عدد

قارچ : ۷ عدد

ذرت : ۳ قاشق غذاخوری

نخود فرنگی : ۳ قاشق غذاخوری

پیاز : ۲ عدد

سس مایونز : ۲ قاشق غذاخوری

ماست : ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه : به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

خوراک مرغ مکزیکی

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی :
۱. ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز خردشده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه دلخواه داخل قابلمه بریزید و با کمی آب روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا سینه و ران مرغ بپزد. مرغ را از قابلمه خارج و ریش ریش کنید. می‌توانید آب مرغ را برای تهیه سوپ استفاده نمایید.

۲. در ادامه یک پیاز دیگر را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن در تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. قارچ را اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی قارچ کشیده شود. در ادامه فلفل دلمه ریز یا خلالی شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید.

۳. حالا ذرت و نخود فرنگی بخارپزشده را اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید ذرت و نخود را خودتان در منزل بخارپز یا از کنسرو آماده استفاده کنید. همه مواد را روی حرارت تفت دهید و در انتها کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید و تابه را از روی حرارت بردارید.

۴. حالا ماست را به همراه سس مایونز و کمی آب لیموترش اضافه کنید و هم بزنید تا سس با همه مواد ترکیب شود. در انتها با سیب‌زمینی سرخ‌شده یا چیپس خلالی تزیین و به همراه نان تازه سرو کنیدحتی میتوانید رب گوجه نیز به جای سس اضافه کنید و یا این که بدون سس میل فرمایید.

دوره آموزش آشپزی محدثه حقایقی در شیراز

نکات کلیدی در تهیه خوراک مرغ مکزیکی

  • می‌توانید به دلخواه سس مایونز را حذف و به‌صورت رژیمی این خوراک را تهیه کنید.
  • شما می توانید از سبزیجات دلخواه در این خوراک استفاده کنید و آن ها را به شکل نواری یکدست برش بزنید.
  • در انتها به دلخواه از کمی کنجد نیز استفاده کنید.

برای مهمانی‌ها و مجالس پسته پلو غذای اصیل ایرانی درست کنید+طرز تهیه

طرز تهیه شیش برک ۱ غذای اصیل لبنانی که پرسفارش ترین است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار