چاپ کد خبر: 118474
23 مرداد 1402

غارت گنج و عتیقه های زرین گور باستانی«کافر تپه» مازندران و فروش به تاجر ترکمنستانی +تصاویر

تپه باستانی مازندران توسط حفاران غیرمجاز غارت شد و اشیای تاریخی زرین عتیقه گنج  به دست آمده از گور باستانی «کافر تپه» پس از دست به دست شدن در بازار زیرزمینی اشیای تاریخی به یک تاجر ترکمنستانی فروخته و از ایران خارج شد.

صدای میراث : ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی و عتیقه  که از دوستداران میراث‌فرهنگی کشور هستند به صدای میراث خبر داده‌اند که دو سال قبل یک حفار غیرمجاز در شهر ساری مازندران موفق به یافتن یک گور باستانی می‌شود که به نظر می‌رسد متعلق به یک زن از اقوام باستانی سکایی در شمال ایران بود و این حفار غیرمجاز اشیای زرین داخل گور را به یغما برد.

سکایی‌ها از اقوام ساکن در غرب و شرق دریای کاسپین (خزر) بودند که تصاویرشان در کتیبه بیستون نیز درج شده است. از اقوام سکایی به عنوان قومی باستانی نام برده شده که کوروش پادشاه هخامنشی را کشته‌اند. این قوم در اوراسیای بزرگ اسکان داشتند و پراکنش آن‌ها از استان گلستان تا مازندران و شمال خراسان و ترکمنستان و افغانستان ادامه داشته است.

گنج عتیقه دفینه خرید و فروش عتیق +خرید دفینه +پیدا کردن پگنج

ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی احتمال می دهند که گور یافت شده متعلق به زنی است که احتمالا نقش زیادی در مرگ کوروش پادشاه هخامنشی داشته است که براساس اطلاعات آن‌ها حفار غیرمجاز توانسته است با یک دستگاه ردیاب الکتروسکوب و نقطه زن جی پی ایکس این گور را نقطه زنی و به مواد داخل آن دست پیدا کند.

براساس اطلاعات و تصاویر ارسال شده به صدای میراث، کافر تپه که در روستای امره در نزدیکی کیاسر مازندران قرار دارد منتهی به یک جنگل وسیع است و گور باستانی که  اشیاء داخل آن نیز به غارت رفته است در همین نقطه قرار دارد.

گنج عتیقه دفینه خرید و فروش عتیق +خرید دفینه

پس از یافتن این اشیاء، اهالی روستا با حفار غیرمجازی که توانسته بود گور باستانی را غارت کند بر سر تقسیم اشیای داخل گور اختلاف پیدا می‌کنند و این دعوا یکسال ادامه می‌یابد. اما در این مدت اشیای به دست آمده از «کافر تپه» به بازار زیرزمینی اشیای تاریخی راه می‌یابد و سرانجام یکی از خریداران و قاچاقچیان اشیای تاریخی که اکنون در پرونده قاچاق اشیای تاریخی از فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شده است  خریداری می‌شود.

براساس اطلاعات ارسال شده  اشیای تاریخی به دست آمده از گور باستانی «کافر تپه»، در یک فقره ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در یک فقره نیز بیش از ۲ میلیارد تومان و جمعا حدود ۸ میلیارد تومان در بازار زیرزمینی اشیای تاریخی معامله می‌شود.

آنطور که ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی به صدای میراث گفته‌اند، ۹۰ درصد اشیای زرین یافت شده در گور باستانی «کافر تپه» مرصع و مزین به سنگ فیروزه بودند. در میان این اشیاء آثار منحصر به فرد و بسیار ارزشمند وجود داشته و عیار طلای آن‌ها نیز ۲۳ بود.

گنج عتیقه دفینه خرید و فروش عتیق +خرید دفینه

به گفته دوستداران میراث‌فرهنگی در بازار زیرزمینی اشیای تاریخی، بیشتر آثار به دست آمده منقش به نقش اژدها بودند و دستبندهای زرین قطور با نقش اژدها و آثار زرین دیگر مزین به نقوش حیوانی دیگر داخل مجموعه موجود در گور باستانی وجود داشت.

حفاران غیرمجاز همچنین توانسته‌اند از گور باستانی «کافر تپه» گردنبندهای بزرگ، دستبندهای قطور، تعدادی گوشواره زرین و نیم تاج طلا و تعداد زیادی اشیای زرین برای تزئین لباس کاربرد داشته‌اند بیابند. ظروف مزین به نقش شیردال‌ با سر اژدها و بدن شیر و پای عقاب از این گور به دست آمده است. تعدادی مجسمه و نقره جات و زیوارآلات دیگر هم توسط حفار غیرمجاز گور باستانی «کافر تپه» از این گور باستانی خارج شد و آنطور که ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی به صدای میراث خبر داده‌اند همزمان با عرضه این آثار در بازار زیرزمینی خریداران زیادی برای خرید این اشیاء صف کشیدند که در نهایت آثار «کافر تپه» به یکی از خریداران فروخته شد و او نیز در یک معامله آثار ارزشمند باستانی را به یک تاجر ترکمنستانی فروخت.

براساس اظهارات منابع صدای میراث، آثار به دست آمده از حفاری غیرمجاز گور باستانی «کافر تپه» ۶ کیلوگرم تخمین زده شد که ۲ کیلو و ۷۵۰ گرم آن در بازار زیرزمینی خریداری و دو سال به خریدار عتیقه و گنج ترکمنستانی فروخته شد.

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کنیم؟دلیل و علایم پاره شدن تسمه تایم ماشین

صدای میراث براساس رسالت حرفه‌ای خود اقدام به انتشار این گزارش و همچنین انتشار تصاویر آثار «کافر تپه» کرده است تا براساس مستندات موجود خرید و فروش و عرضه آن‌ها در گالری‌های خارج از کشور ممنوع و در صورت اقدام به موقع وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت امور خارجه کشورمان در استرداد آثار تاریخی متعلق به ملت ایران پروسه استرداد برای آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

گفتنی است، تصاویر ارسال شده به صدای میراث نیز توسط ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی که از دوستداران میراث فرهنگی هستند در اختیار این رسانه قرار گرفته و انتشار آن‌ها به معنای اصالت سنجی مطلق برای این آثار نیست. صدای میراث نیز خود را کارشناس تشخیص اصالت آثار نمی‌داند اما ناظران بازار زیرزمینی اشیای تاریخی تاکید دارند که آثاری که تصاویرشان در اختیار صدای میراث قرار گرفته است همگی اصالت دارند و باید نسبت به ممنوعیت خریدوفروش آن‌ها در بازارهای خارجی و بازگرداندن آن‌ها به ایران اقدام شود.

نگاه کنید|عکس های قَشنگ ترگُل وَرگُل که خوش بحالتون بشه

تصاویر شهر شیراز در ۱۰۰سال آینده از نظر هوش مصنوعی+عکس

همه چیز درباره پرورش گیاه زینتی گل سنگ با برگ‌های خال‌دار و زیبا

چند روش برای رها شدن از اتفاقات تلخ گذشته در زندگی که باید بدانیم

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

میثم چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

سلام دوستان
به نظرم باید این آثار را از یابندگان به قیمت واقعی خرید کنند
اما چه کسی ،میراث که هر چیزی داشته فروخته خودش تو موزه ساری تمام آثار با ارزشو بردند البته به گفته کارکنانش
تو موزه های دیگه هم که بازدید کردم اصلا طلا نمیبینی خیلی کم به اندازه یه دندان مصنوعی یا دکمه
پس اینایی که همش میگن کجاس کتن به تناژ طلا میگیرن کجا میره
اصلا یه چیز مهمتر ،گذشتگان بدون هیچ ابزار پیشرفته این همه طلا داشتند الان ایران کلی معدن طلا داره روزانه داره تیلیاردی طلا استخراج میکنه کجا می ره این خزانه چرا خالیه
فکر کنم میره تو خزانه شکم اقا زاده ها که اکثرشون خارج از کشور سرمایه گذاری میکنن

خخخخ چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

گنج گنج جنگ خخخخخخ شوخی باهت نکنم بگو ظرفیت نداری من شوخی هم نکنم دستگاه کنج یاب با بهترین کارای و ماندگاری جا دار مطمعن مکان پیدا کن بخر ببر حالشو ببر تا کوه دستو دمن کودکی ۲ ساله بودم یادمه تو کمر بابام بودم مادرم آغوشم گرفت یعنی واقعا این دیدگاه ثبت میشه چه ربطی به موضوع داره اخه من مث پاتیل چشم ندید

می و واق واق چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

مممممن ققققصد تووووووهییین ن ن ن ن دارم بخوایم پرت شیم نمیشه از موضوع مورفین کوکائین گل هشیش آنقدر زیاده خود و مصرف کننده اش مثل اینکه اخرای عمر منه بحرطرف بنگری همه اعتیاد اجباری دارن ولی همه اینها در این دام گرفتار ولی تو خونه اتاق خودت خمره در میاری مال دولت تازه حکم اعدام هم میگیری
دیدی صاحب … آدم آدم دولت باشه همه چون شاخی بر سر دارند تیز خخخ که اسمش…. یعنی همون بی یه حفاران گرامی دوست داشتنی گوگول مگولی یه ماچ گونده به دست و پاتون و مغز متفکرتون که بدون تجهیزات… .. حال بنگر بنوش . بپوش . ولی اسراف نکن این برای مردم عادیه به حاج آقا چیکار داری شکم درد داره تو برو وا نستا برو آقا سر به تنت ؟

ایرانی چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

خوردن راحت تر از در اوردنشه تا منوتو خرید داشته باشیم همه اجناس بر میگرده به خود ایران چطور اینو نمیدونی فقط از طریق فرم. قیمت چیزیست که همه می‌شناسن در این دوران فقط کافیه که بخواد جنس خارج شده برگرده و برمیگرده با قیمت استثنایی در حالی که حتی حق به جانب نیست و یه آنگ کت و کلفت بارت میکنن ا

جانشین چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

شیر مادرو به نجاست میکشن همانگونه که معدن هارو کشیدن دوستان یا دشمنان حفار بکن نکن کنده میشه علی آقا حرفت طلاست اگه میراث فرنگی دخالت داشته باشه حتی شیری فروخته نمیشه بهتر نیست که میراث ایران را ندرن بهتر نیست که حفاران بیمه باشن تا تبار ایرانی بره تو سیستم

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

در دین اسلام کسی که گنج پیدا می کنه اون گنج مال خودشه و حکومت حق نداره به زور از طرف پس بگیره. اما حکومت ما چون هیچیش ….، اینم یکی از احکامی هست که اجرا نمی کنه. اگه حکومت به فکر میراث فرهنگیه، باید اون گنج رو به قیمت واقعی از صاحبش بخره، نه اینکه انگ کالای قاچاق بهش بزنه.

ک ش چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

سلام چقدر شما ساده ای دار ن تبلیغ دستگاه ردیاب ودستگاه نقطه زن گنج یابی میکنند چرا اینقدر ساده ای مردم عزیز

سجاد چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

دمش گرم مبارکش باشه

علیرضا چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۶

نه بزارین این اقایون کم خوردن مابقی رو هم بخورن خجالت بکشین دیگه ببندین گاله خرو

محمد چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۱

پسر اقای… کلی اثار باستانی گرفت اون چی شد چی ب مردم رسید و غیره واقایون گردن کلفتی که پشتشون ب دولت گرمه مث پسر… و امسال اونا اونا چی چی ب مردم دادن
نگن اثار مال مردم ایرانه ب اسم مردم ایران ولی ب کام دولت و اقا زاده ها

وحید چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۰

اگر حفاران غیر مجاز نمیفروختند حتما به دست خفاران مجاز (آغازاده ها)فروخته میشد . فقط بین این دو گروه یک تفاوت وجود داره و اون اینکه حفاران غیر مجاز زحمت می‌کشند و آغازاده ها بدون زحمت و راحت از توی موزه ها می‌برند ، یا بهتره بگم موزه ها نقش گالری فروش رو برای آغازاده ها داره

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۰

بعضی از طلا ها شبیه طرح طلای بلوچی هست
خصوصا گوشواره های طرح حلقه

رادمان چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۳

مسئولان در رآس کشور که حکومت های قبل از اسلام رو که قبول ندارن و حتی تمام فیلم‌ها و سریال‌های ما شده اسلامی یه فیلم از زمان ایران باستان تا حالا ساخته نشد ایرانی که ابر قدرت جهان بود و برترین تمدن دنیا اوایل انقلاب میخواستن تخت جمشید رو خراب کنن

یک دلسوز ایرانی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

برای چندمین باربه دولت و میراث فرهنگی.
نه خودتان عرضه و توانایی کشف و حفاری دارید و نه اجازه به افراد و تشکلهای گنج یابی رو میدهید .این اشیا اگر کشف نشود و زیر خاک بمانند که نمیشود گفت آثار باستانی.و میراث فرهنگی.
در انگلستان و اسپانیا و چند کشور دیگر اجازه این کار داده میشود و آثار کشف شده بعد از ارزیابی و قیمت گذاری بوسیله افراد متخصص ۳۰ الی ۴۰ درصد آن متعلق به فرد کشف شده میشود و اون اشیا به موزه سپرده میشود .

سروش سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

سلام در سال ۱۳۸۰یه گنجی در تیس چابهار پیدا شد که یه گونی پر سکه طلا بود و یه گونی زیور آلات ملکه و تاج پادشاه و ملکه ای بودند که راننده لودر و نگهبان باهم سرگنج دعوایشان میشه کار به… میکشه و …میاند این دوتا ۴تا۵سکه جیبشان بوده اینا را طوری زدند و بردنشان و گنج را .. بردند بالأخره نمیدانم چه برسر گنج آوردند

فاطمه سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

اگه راست باشه که پیداکرده نوش جونش چون زحمت کشیده تااون گنج روپیداکنه

محمد سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

باید مثل‌کشورهای خارجی ۸۰ درصد گنج تعلق بگیره به یابنده چون ۲۰ تا ۳۰ سال زحمت میکشن تا گنج پیدا کنند و همیشه مفت دولت ازشون میبره این عدالت نیست حتی بعضی اوقات یابندگان گنج تلفات میدهند بخاطر کاربرد تله

بنده خدا سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

حلالش باشه
ازشیر مادر هم حلالتره از نظر شرعی
بمونه زیر خاک که چی بشه اینجوری حداقل چند نفری از زیر خط فقر میان بیرون خدا هم راضیه

اصغر سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

با توجه به اینکه پادشاهان ۲۵۰۰ ساله و ثروتمندان گذشته را دولت ما قبول ندارد و همه آنها افرادی بی ادب و بی تربیت بوده اند در نتیجه میراث به جا مانده از آنان بر دولت و دولتمردان و میراث فرهنگی حرام است و نوش جان یابنده اش. حلال طیبا طاهرا. نوش جانتان

۱۱۰ پویا سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

اگرزباغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان او درخت ازبیخ

محمد سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

اونجا شاید جاشون امن تر باشه.و در قرنهای بعد به ایران برگردانده شوند.
این است تفکر مردم نسبت به تاریخ ایران

سعید‌آریایی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

خوب‌دقت‌کنید‌داره‌تبلیغات‌دستگاه‌گنجیاب‌را‌می‌کنه‌وحتی‌مدل‌گنجیاب‌را‌می‌گه‌که‌مردم‌را‌به‌طمع‌خرید‌این‌گنجیاب‌بندازه

حمیدمحمدی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

اینهارو ول کنید..قاتل کوروش پیدا شد.????????????????????

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

یجوری میگین آثار ملی انگار ملت نمیدونن توی این ۳ ماهه ۱۷۰ قطعه از موزه ملی خود مسئولین دزدیدن وفروختن

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

… من پیدا کنم به یغما بردم شما چی که کل منطقه رحیم آباد رو به بهانه احداث ی سد غارت کردین هرچی آثار باستانی بود رو با هلیکوپتر های کبرا جابجا کردین بچتو ی روز ۲ تا نیسان عتیقه هوایی که می‌خواستیم جابجا کنیم رو ماموران گرفتن بدبختا رو تبعید کردین جایی که عرب نی نمیندازه بخاطر این که لو نرید ولی همه فهمیدن هزاران میلیاردها میلیارد اشیای عتیقه که بعضیا قیمت هم نمیشد روش گذاشت رو زدید ب جیب پس …… نکنید

مهوش سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

من عاشق پیدا کردن گنج ، زیر خاکی و دفینه هستم….

رضو سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

سلام.گنج اصلی کشورمونه که غارت شده

کامران سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

گنج در صورتی کە یابندە ذکات آن را پرداخت نماید ب فقیران و نیازمندان حلال و کاملن شرعی و قانونی است و در این صورت آثار باستانی و تاریخی و گنجهای مدفون شدە در زیر خاک با خرید موزەی ملی و باستانی همان استان یا موزەی ملی بدست موزەی داخل کشور سپردە شدە و مانع از غارت و تاراج آثار باستانی خواهد گردید اما متاسفانە با ممنون و قدغە کردن این آثار متاسفانە تمامی آثار مدفون شدە ب خارج از کشور قاچاق میگردد همە در راستای سیاستهای غلط نظام میباشد

علی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

کی بخوره بهتر از مردم همین مملکت نه آقا زاده ها بخورن اونا همین طوری از مملکت میخورن انشاالله گنچ قسمت مردم عادی بشه

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

چرا دیگر کشورها از همه هویت خودشان دفاع میکنند، اما

منصور سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

طبق موازین اسلام گنج حلال هست. نوش جان یابنده اش گوارای وجودش. حالا اگه دولت این گنج رو بگیره چه منفعتی برای مردم داره؟ جوابش میشه هیچ ولی لااقل با فروش اون چند نفر از مردم فقیر زندگیشان دگرگون میشه. بهترین کار اینه دولت مثل کشورهای خارجی بیاد خودش بخره اینجوری از خروجش جلوگیری میشه

یوسف سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

سلام
طبق فتوای همه علما، گنج، مال یابنده آن است، به شرط پرداخت خمس آن.
ولی با زیر پا گذاشتن آن فتوا، نتیجه اش قاچاق و مافیای عتیقه و سرقت آثار تاریخی و باستانی ایران می شود.

مریم سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

من اگه باشم ابش میکنم نمیزارم به دست .. بیفته سهمه منه حقه منه ولی خدا نخواسته دست من بیفته وعه بفرست دیدگاه و به تو چه که تکراریه

عبدالله سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

یه گور دو سه هزار سال قبل رو چن نفر یچیزی پیدا کردن یخونه ایی بخرن زن بگیرن کار بزنن یه سرمایه برای زنده بودنشون باشه باهاش کار کنن بعد میگین یغما برده .تهمت زدنت یعنی چی .چن میلیون زیر خط فقر زندگیشون بیغما نرفته ؟ چن‌ میلبون کرایه نشین و مجرد و از کار افتاده و بیکار و…اینا همه چیزشون تاراج نشده ؟
میراث مملکت جان و زندگی مردمانشه.میراث مملکت فرهنگ‌ و اخلاقشه .میراث مملکت همدلی مردم و ارزانی و رزق و برکته .میراث ما تنها یک گور باستان یا چند قطعه و نوشته نیست اون تاریخه و دونستن یک قصه بیشتر از تاریخ یک نون بکسی نمیده .کسی هم خرابشون نکرده بلکه زحمت کشیده و یافته و اونرو به اهل علم سپرده و حق زحمتشو میگیره اونکه یافته خادم تاریخه خادم میراث تاریخیه.چون کاووشگره و تلاشگره رزقه و خداوند گفته هر کس برای رزق از خانه ش راهی کاربشه اجرش با خداس حتی اگه فوت بشه.کسی حق نداره تهمت بزنه به ادم اهل کار و زحمت و حلال خور..تهمت ممنوع شرعه.همه مراجع گنج رو حلال دونستن .حالا یک ادم خلاف شرع و خلاف اخلاق بیاد مطلب بنویسه..چرا

ایرانی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۴

درود برایرانیان اگه دولت مردا ی ما یک برنامه بچینند از خود مردم بخرند وسخت گیری به ملت بدبخت نکن سرمایه های باستانی ما از کشور خارج نشوند اما فقط به فکر

اکبر سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۹

طوری میفرمایید به تاراج و یغما برد که انسان وادار به واکنش میشود وقتی فقیری کاوشگری اشیایی پیدا کند البته معلوم نیست بیست یا پانزده سال زحمت کشیده خودشو به آب و اتیش زده به یغما برده ولی اگر شما عرض یک ساعت حاصل زحمات چندین ساله وی را بین خودتون تقسیم کنید و غیره ابدا به یغما نبرده اید آره میدونیم البته اکثریت زیر طلسم سنگین کور و کر و لال هستند

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۸

در حال حاضر ایران همه چیزش غارت شده ومیشود

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۷

نوش جونش حلال از شیر مادرش هم پاکتره

علی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۹

اگه میراث خودش یه اقدام به خرید این اثار کنه چرا سراز کشورای خارجی دربیاره ….نمیخاد همه جا جاربزنه در اوردین من میخرم که ازفردا همه بیل به دست بیوفتن دنبال گنج…باید یه چندنفر مامور خریدن کنه که این اتقاقا پیش نیاد

محمد سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۸

اون. دوست عزیزی که میگه مال مردمه بله درست میگه ولی دلیلی نداره بخواد هرکس میرسه بخواد بنفع خودش بره جلو، ارزش اون میتونه پشتوانه مملکت شه اگه مثه انگلیس فروشش رو آزاد میکردند و فقط مالیاتش رو از خود شخص کم میکردند مطمئنا چیزی به یغما نمی‌رفت بعدشم ده درصد سختی کار مال پیدا کردنشه نود درصد سختی قسمت فروش هستش که اکثرا فروشندگان اطلاعاتی هستند تازه اگرم بفروشه بایست همرو اسکناس بگیره مگر دو نفر در ایران هستند که اونا تایید کنند خریدار می‌تونه پول رو تو حساب فروشنده بریزه و سوما اگر خریدار ازت بگیره و پولتو نده یا بلایی سرت نیاره اینام هست پس کار خودشونه

دانیال سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۴۳

حلاله.حلاله.اگه راست میگن مردم نبرن به بیرون نفروشن کسی که پیدا میکنه و الله قسمت همه و من هم بکنه خودشون بخرن مثلا یه جنسی که بیرون ۱۰ میلیارد میره اونا بخرن ۶ میلیارد خوبه؟ولی دلالیش اینجوری واسشون خوبتره.هر کی هر چی در بیاره نوش جانش انشاالله تو راه درست هم خرج کنه و ذکاتشم بده یا الله

اصغر سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۲

این تپه ها مال میراث نیست.مال مردمه.انقد خوردن بسه شون نیست.ول کنین دیگه.بزارید حالشون ببرن.شما ها چیکار کردین واسه ماها.بگید.توضیح بدین.والله.هر کی گرفته نوشیجانش.تمام.از شیر مادر هم حلال تر..

مهدی. سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۸

یعنی. یه دلسوز تو این کشور نیست که نزاره این اثار را خارجی ها بخرن و ببرن
بله ما امنیت داریم
دیگه چی

مهدی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۶

یعنی. یه دلسوز تو این کشور نیست که نزاره این اثار را خارجی ها بخرن و ببرن
بله ما امنیت داریم
دیگه چی

مصطفی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۳

سوریه یمن دیگر کشور مهمتر از داخلی مملکته
واقعا شماها لیاقت داشتن چنین کشوری ندارید چرا که باترمیم آثارو محل تاریخی و گسترش گردشگری مشکل مملکت تا۹۰درصدحل میشه ولی….

مهدی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۱

واقعا جای تاسف داره که اثارها را اینگونه از کشور خارج میکنن چون که قاچاق فقط یه افرادی وظیفه خریدو فروش و داره و به خارج از کشور بفرستند دوم اینکه تبلیغ دستگاه میکنه سوم هم قاطل کورش پیدا شده

شاهرخ دوشنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

در ضمن ممنوعیتی که توی آثار باستانی وجود داره بر میگرده به اینکه اینجوری غارت آثار توسط مسولان راحتر هستش یعنی اگ شما ی گنجی پیدا کنید و آزادانه بخوای ب دولت یا شخص بفروشین ، دیگ این …. نمیتونن مفت بخرن ببرن صد برابر خارج از کشور بفروشند یعنی اگ دولت آزاد کنه خرید فروش مالکیت عتیقه رو راه خودش رو برای مفت خریدن خارج کردن اجناس از کشور مسدود کرده ، درواقع وقتی آزاد باشه علنی باشه اشیاء کشف شده دیگ نمیشه سر از اروپا… جاهای دیگر سر در بیاره . امیدوارم با توضیحات بنده متوجه بشین… واقعی به این آب خاک کیه

شاهرخ دوشنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

این بنده خدا ها حفاران غیر مجاز نمی‌دونن که فقط مسولان مملکتی حق دارن یه یغما ببرن ، البته مرحله آخر که از حفاران غیر مجاز مفت میخرن از کشور خارج میکن بر میگرده به مسولان ، شما فقط تعداد انگشت شمار از اقلام با ارزش کشف شده بخصوص طلایی رو میتونید توی موزه ها ببینید باقی همه رو مسولان خدمتش میرسن ، این حفاران مجبور ی راهی پیدا کنن بتونن به یک نوایی برسن از این بدختی در بیان این مسولان که توی کار قاچاق عتیقه هستن آبشون کمه یا نونشون کمه

دلسوز ایران دوشنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

شما دوستدار میراث ایران نیستید،شمااومدین اینجا که فقط تبلیغ دستگاه گنجیابی روکنید

ناشناس دوشنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

آدمای عادی که نمیتونن هم گنج رو پیدا کنن، هم بفروشن، هم از کشور خارج کنن
معلومه کار خودشون هست..

آخرین اخبار