چاپ کد خبر: 117915
15 مرداد 1402

علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی و راه حل آن

یکی از بیماری های اصلی گیاهان آپارتمانی سوراخ شدن برگ آن ها است. در ادامه با علت سوراخ شدن برگ گیاهان همراه ما باشید.
گیاهان به هر خانه‌ای روح می‌بخشند و وجود آن‌ها زیبایی منحصربه‌فردی را در فضاهای مختلف ایجاد می‌کند. مراقبت از گیاهان یکی از موارد بسیار مهم و پر اهمیت می‌باشد که در طول هفته باید به آن توجه کنید.

گیاهان آپارتمانییکی از مشکلاتی ممکن است با آن مواجه شده باشید سوراخ شدن برگ گیاه آپارتمانی است، بهتر است بدانید این اتفاق به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی
 
۱. حمله حشرات به برگ گیاه آپارتمانی

دلیل اصلی سوراخ شدن ناگهانی برگ گیاهان به خصوص گیاهان آپارتمانی، حشرات‌ و آفت‌ها هستند. شته‌ها و کرم‌های برگ خوار  از جمله حشراتی هستند که به برگ گیاهان حمله کرده و از شهد آن‌‎ها تغذیه می‌کنند.

در ابتدا بایستی زیر و روی برگ گیاه خود را بخ خوبی بررسی کنید و در صورت وجو حشرات و یا کرم‌ها شما می‌توانید از سم‌های مخصوص کشتن حشرات استفاده کنید و به طور ماهانه یا هفتگی گیاه را سم‌پاشی کنید.

سوراخ شدن برگ گیاه آپارتمانی

۲. غبار پاشی

اگر شما به گیاه خود در زمانی که آفتاب به آن می‌تابد، غبار پاشی کنید، گیاه شما دچار سوختگی می‌شود و ممکن است برگ گیاه سوراخ شود. بهترین حالت این است که قبل از اینکه آفتاب به گیاه بتابد و یا وقتی آفتاب رفت گیاه خود را غبار پاشی کنید.

۳. رطوبت

در بعضی مواقع ممکن است برگ گیاه شما از کمبود رطوبت دچار بریدگی وسوراخ شود. گاهی آنقدر برگ خشک است و رطوبت ندارد که خود برگ سوراخ می‌شود و بریده می‌شود.

بایستی رطوبت گیاه خود را همواره حفظ کنید و نگذارید کار به اینجا برسد که گیاه تا این بدون رطوبت شود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار