چاپ کد خبر: 130336
10 دی 1402

علل و شیوه پاک کردن سفیدک روی لباس‌ها بعد از شستشو

یکی از مشکلات رایج در شسو شو لباس ها با ماشین لباسشویی سفیدک زدن آنها است.دیدن این لکه ها روی لباس تمیز تازه از ماسین در آورده تو ذوق می زنند.اما هر مشکلی راه حلی دارد در ادامه این مقاله شما را با علت و از بین بردن این لکه های سفید آشنا می کنیم.

سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
علل سفیدک زدن لباس بعد از شستشو چیست؟
دلیل لکه سفید روی لباس، فقط پودر ماشین لباسشویی نیست. ماشین لباسشویی مثل هر وسیله برقی دیگر، احتیاج به مراقبت و رعایت یکسری اصول مراقبتی دارد. در زیر علل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی به ترتیب گفته شده است:

۱-حل‌نشدن مواد شوینده
اگر برای شستشوی لباس از پودر استفاده‌ می‌کنید، در صورت پایین‌بودن دمای آب ماشین لباسشویی، مخصوصا در آب‌‌وهوای سرد،‌ می‌تواند باعث سفیدک‌زدن لباس شود؛ زیرا در این صورت پودر در آب حل نمی‌شود.

۲- استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده لباس
مقدار بیشتر از یک چیز، همیشه اتفاق خوبی را رقم نمی‌زند. ممکن است از مقدار بیش از حد مواد شوینده استفاده کنید. این کار باعث سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی شود. این موضوع علی‌الخصوص در ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا که از مقدار آب کم‌تری استفاده‌ می‌کنند، اتفاق‌ می‌افتد. بهتر است به دستورالعمل نوشته‌شده در پشت بسته مایع شستشو توجه کنید و مقدار مناسب آن را با توجه به حجم لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی بریزید.

۳-حجم لباس بیش از حد
ممکن است شما برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی، مقدار زیادی لباس را با هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. البته صرفه‌جویی خوب است؛ اما قراردادن لباس بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی،‌ می‌تواند باعث شود تا چندبار فرایند شستشو را انجام دهید و نتیجه عکس داشته باشد. این کار ممکن است از شستشوی کامل و صحیح لباس‌ها جلوگیری کند و باعث سفیدک‌زدن لباستان شود.

۴- کثیف‌بودن ماشین لباسشویی
اگر هیچ‌وقت به فکر تمیز‌کردن ماشین لباسشویی‌تان نبوده‌اید، بهتر است سریع‌تر به فکر این کار باشید؛ چرا که ممکن است خاک و باقی‌مانده مواد معدنی، روی لباس‌ها رسوب کنند و باعث ایجاد سفیدک شوند. برای جلوگیری از سفیدک‌زدن لباس، ماشین لباسشویی خود را حداقل دوبار در سال تمیز کنید.

۵- استفاده بیش از اندازه از مایع نرم‌کننده لباس
مایع نرم‌کننده را مستقیما روی لباس‌های خیس نریزید. از کم‌ترین مقداری که توصیه شده است استفاده کنید؛ زیرا ممکن است علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی، استفاده غلط یا بیش از حد از مایع نرم‌کننده لباس باشد. اگر ماشین لباسشویی شما اتوماتیک نیست، از مایع نرم‌کننده استفاده نکنید؛ زیرا در این ماشین‌ها، مایع نرم‌کننده به‌خوبی در آب حل نمی‌شود.

۶-سختی آب
علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی می‌تواند به این مورد برگردد. اگر آبی که از آن برای شستشو استفاده‌ می‌شود، سختی بالایی داشته باشد،‌ می‌تواند با مواد شوینده واکنش دهد؛ در نتیجه رسوبات معدنی باقی‌مانده روی لباس، باعث ایجاد سفیدک خواهد شد.

۷-خرابی یا مسدودشدن پمپ آب ماشین لباسشویی
اگر خروج آب از ماشین لباسشویی شما خیلی آهسته انجام شود، ممکن است پرز یا مواد شوینده روی لباس شما باقی بماند. در ماشین‌لباسشویی‌های جدید، در قسمت پایین آن، محفظه‌‌ای برای دسترسی به فیلتر وجود دارد. برای از بین بردن سفیدک لباس، این محفظه را باز کنید. پرز، دکمه، سکه یا هرچیز دیگری که‌ می‌تواند مسیر عبور آب را مسدود کند، از بین ببرید. مسدودشدن مسیر آب باعث‌ می‌شود که آبکشی به‌خوبی انجام نشود و لکه‌های سفید روی لباس‌ها باقی بمانند.

۸-باقی‌ماندن دستمال کاغذی در لباس‌ها
امان از آن روزی که با بازکردن درِ ماشین لباسشویی، متوجه وجود یک دستمال کاغذی در بین لباس‌ها‌ شوید! حتی یک تکه دستمال کوچک،‌ می‌تواند باعث ایجاد کرک و سفیدک روی همه لباس‌ها شود. هنگام قراردادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، دقت کنید که در جیب‌ها یا در بین لباس‌ها، دستمال کاغذی قرار نداشته باشد. دستمال کاغذی‌ می‌تواند باعث سفیدک‌زدن لباس، مخصوصا در لباس‌های تیره شود.

سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

شیوه پاک کردن سفیدک از روی لباس‌ها
روش‌های پیشگیری از سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی این است که دلایل پیدایش این مشکل را بررسی و رفع کنید و در زمان استفاده از پودر لباسشویی توجه کنید.

برطرف کردن سفیدک به علت پودر لباسشویی بیش از حد
چنانچه بیش از اندازه معین پودر داخل لباسشویی ریخته‌ و حالا با لباس‌هایی پر از سفیدک مواجه شده‌اید، راهکار این است که دوباره لباس‌ها را داخل ماشین بیندازید و این بار از هیچ ماده شوینده‌ای استفاده نکنید!

برطرف کردن سفیدک به وسیله دستمال کاغذی یا کاغذ
برای برطرف کردن لکه‌های سفید که به علت دستمال کاغذی یا کاغذ به وجود آمده است، پیشنهاد می‌کنیم لباس‌ها را داخل خشک‌کن بیندازید.آنگاه پس از ۱۰ دقیقه، صافی کرک و پرز را کنترل کنید تا اطمینان پیدا کنید که تکه‌های کاغذ به آن نچسبیده باشند.

برطرف کردن سفیدک به علت جرم و کثیفی ماشین
اگر جرم و آلودگی روی لباس‌ها دیدید، بهتر است قبل از هر چیز به‌ طور اساسی دستگاه خود را جرم‌زدایی کنید.همین طور می‌توانید از موادی که به‌منظور این کار تولید شده‌اند استفاده کنید و از این روش دستگاه خود را پاک‌سازی کنید.نگامی که از تمیز شدن ماشین اطمینان پیدا کردید، می‌توانید دوباره لباس‌ها را داخل آن بشویید.

برطرف کردن سفیدک به دلیل سرد بودن آب
چنانچه متوجه شدید که آب ورودی به دستگاه سرد است، احتمالا المنت‌های ماشین لباسشویی خراب شده و احتیاج به تعمیر دارد.برای کنترل دمای آب لباسشویی می‌توانید هنگام شستشو، شیشه درِ دستگاه را لمس کنید. چنانچه شیشه گرم نبود، اطمینان پیدا کنید که آب سرد وارد ماشین شده است.

رفع سفیدک لباس مشکی
بهترین روش برای برطرف کردن شوره لباس مشکی، استفاده از آب داغ، متناسب با نوع پارچه و شستن دوباره لباس است.

برطرف کردن لکه نرم کننده روی لباس
لکه نرم‌کننده اغلب با استفاده از آب و صابون به راحتی از روی لباس پاک می‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار