چاپ کد خبر: 116228
18 تیر 1402

عکس دیده نشده شیراز ۱۲۵ سال پیش که باور نمی کنید !

دوربین عکاسی قدیمی

در این گزارش عکس دیده نشده یکی از دروازه های شیراز را می بینید.

به گزارش اول فارس در این عکس که متعلق به  ۱۲۵ سال پیش می باشد گردهمایی مردم شیراز در محل دروازه اصفهان را مشاهده می کنید. این عکس در نوع خود بی همتا می باشد.عکس قدیمی دروازه اصفهان شیراز

دروازه اصفهان با نام قدیمی تر دروازه استخر یکی از محله‌های شهر شیراز است. محله دروازه اصفهان واقع در محله بزرگ درب شاهزاده قرار دارد. چپرخانه یا چاپارخانه در دروازه اصفهان قرار دارد.، محله ده‌بزرگی‌ها، بازارچه فیل در نزدیکی آن است.

دروازه اصفهان روزگاری در این محله اعیان و اشراف شیرازی زندگی می‌کردند که شغل بیشتر آن‌ها چوب‌فروشی بود.در حال حاضر جز خرابه‌های دکان‌های قدیمی چیزی باقی نمانده‌است.

دروازه اصفهان اطرف جنوب به بازار وکیل شمالی (بازار نو) و از ضلع شمالی به پل علی ابن حمزه و راه ورودی به دروازه قرآن و جاده اصفهان ختم می‌شود که به همین علت از ایام دور به دروازه اصفهان معروف شده‌است. و به همین‌ دلیل که ورودی اصفهان تهران بوده است،.مهم ترین دروازه شیراز قدیم بوده است.

گفته می شود شیراز دارای دروازه های دیگر از جمله دروازه قرآن ، دروازه اصفهان ، دروازه سعدی ، دروازه قصابخانه ، دروازه کازرون ، دروازه شاه داعی الله ، دروازه دولت ، کل مشیرالدوله ، کل شاهزاده قاسم و دروازه خاتون نیز بوده است

انفجار گوردخمه ساسانیان با ثبت ملی در زرقان توسط تاراجگران + تصاویر

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین زمانی چهارشنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

دروازه ای که فرمودید گمون نکنم دروازه اصفهان باشه اخه تپه بلند وپل صاف کمی شک برانگیزه عامو

سعید ده بزرگی سه شنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۱۹

این شیراز نیست

آخرین اخبار