علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست ؟ 

علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست ؟ چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره ؟ چرا لباس ها بعد از شستشو لباسشویی بوی بد میدهند ؟

تمیز نشدن لباس ها بعد از طی کردن چرخه شستشو در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج و متداول کاربران این دستگاه میباشد ، بیشتر خانم های خانه از بروز این مشکل ابراز نگرانی کرده اند از این روی  اقدام بررسی این مشکل و راه حل های کاربردی برای از بین بردن این مشکل کرده است .

لباسشویی 1

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

بطور کلی تمامی دلایل تمیز نشدن لباس در لباسشویی به علت معیوب بودن یا اختلال در عملکرد یکی از قسمت های زیر در ماششین لباسشویی بوجود می آید .

  1. مسدود بودن مسیر جاپودری و عدم انتقال مواد شوینده به لباسشویی
  2. استفاده بیش از اندازه از مایع یا پودر برای شستشو
  3. انتخاب نادرست برنامه شستشوی ماشین لباسشویی
  4. قرار دادن مقدار زیادی لباس در لباسشویی
  5. خرابی هیتر المنت و گرم نشدن آب شستشو
  6. تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی
  7. جرم گرفتن درام ماشین لباسشویی
در ادامه هرکدام از موارد بالا بصورت تخصصی و کامل تشریح و نحوه از بین بردن تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی را به شما می آموزیم:

مسدود بودن جاپودری اولین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر پس از اتمام مراحل شستشوی ماشین لباسشویی هنوز پودر و مایع در جاپودری لباسشویی دیده میشود معنای آن مسدود بودن جاپودری و وارد نشدن مایع و پودر برای شستشو است ، اما چرا این اتفاق می افتد و چگونه آنرا رفع کنیم .

برای عیب یابی ماشین لباسشویی در این حالت مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید .

مطمئن شوید آب وارد ماشین لباسشویی میشود ، ممکن است شیر آب ورودی بسته یا فشار آب کم باشد یا حتی شیر برقی مسیر ورود آب را باز نکند .

شیلنگ های لباسشویی مسدود یا از جای خود خارج شده اند ، برای رفع این مورد قاب روی ماشین لباسشویی را باز کنید و اتصالات ورودی و خرجی آب از جاپودری را بررسی کنید تا علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی را پیدا کنید .

انتخاب برنامه ماشین لباسشویی و ریختن پودر در محفظه مناسب بسیار مهم است ، با توجه به دفترچه راهنما پودر را در سه قسمت جاپودری میتوان ریخت ، مطمئن شوید با توجه به برنامه مورد نظر پودر یا مایع را در جای خود میریزید .

استفاده نادرست از مایع یا پودر دلیل تمیز نشدن لباس در لباسشویی

بسیاری از کاربران فکر میکنند هرچقدر مایع یا پودر بیشتری درون ماشین لباسشویی بریزند ، لباس ها تمیز تر و با کیفیت تر شسته میشود ، این تفکر بطور کلی غلط است .

برای داشتن یک شستشوی خوب و با کیفیت باید مقدار پودر و مایع متناسب با لباس ها در جاپودری ریخته شود ، در صورت کمبودن یا اضافه بود پودر و مایع لباس ها بعد از شستشو یا کثیف باقی می مانند یا لکه های سفید بروی آن ها باقی میماند .

پس برای اطلاع از مقدار پودر و مایع به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید تا یک شستشوی موفق داشته باشید .

انتخاب اشتباه برنامه شستشو باعث تمیز نشستن ماشین لباسشویی است

یکی از مهم ترین نکات استفاده از ماشین لباسشویی انتخاب برنامه درست برای شستن لباس هاست ، با انتخاب درست برنامه ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز شدن لباس ها کیفیت لباس ها را نیز میتوانید حفظ کنید .

برنامه های مختلف ماشین لباسشویی برای حفظ کیفیت و بالا بردن تمیزی لباس ها ساخته شده اند ، نحوه عملکرد هر برنامه با میزان آب ورودی تخلیه و سرعت چرخش و خشک کن باعث شده هر جنس پارچه ای به بهترین شکل ممکن تمیز شوند .

اگر برنامه شستشوی لباس های پنبه ای را انتخاب کنید و لباس های کتان و ضخیم را درون لباسشویی قرار دهید مطمئنا لباس های شما بخوبی تمیز نمیشوند پس در انتخاب برنامه دقت کنید .

قرار دادن بیش از اندازه لباس علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی است

اگر مقدار زیادی لباس ( بیش از اندازه از ظرفیت لباسشویی ) در ماشین لباسشویی قرار داده اید احتما چرخه شستشوی شما کامل نمیشود یا اگر هم کامل بشود با  تمیز نشدن لباس ها مواجه میشود .

ظرفیت هر لباسشویی ای مشخص است و این ظرفیت به معنای وزن لباس ها با آب میباشد بعنوان مثال ۳ کیلو لباس کتان در لباسشویی پس از آبگیری به ۷ کیلو گرم میرسد ، پس اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما ۷ کیلویی است باید نهایت ۳ کیلو لباس برای شستن درون آن قرار دهید .

در غیر اینصورت علاوه بر تمیز نشستن لباس ها ممکن است مشکلاتی چون : صدای زیاد ماشین لباسشویی یا لرزش و تکان لباسشویی در دستگاه شما بوجود آید .

خرابی المنت و گرم نشدن آب

برخی از لباس ها مانند کتان ، حوله ، پتو یا لباس های پشمی نیاز به آب با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد دارند ، گرم شدن آب در این برنامه ها کمک به حل شدن پودر و مایع و تمیز تر شدن لباس ها میکند .

یکی از دلایل تمیز نشستن ماشین لباسشویی در این برنامه ها میتواند خرابی المنت ، سنسور یا برد الکترونیکی باشد ، درصورت بروز چنین مشکلی برای تعمیر ماشین لباسشویی خود میتوانید با تعمیرگاه سرویس برتر تماس بگیرید .

معیوب بودن پمپ تخلیه و تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی

یکی از نشانه های خرابی و معیوب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشوییتخلیه نشدن کامل آب از دیگ میباشد ، در این حالت آب از ماشین لباسشویی خارج میشود اما بطور کامل تخلیه نمیشود .

ماندن این مقدار کم آب در ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز نشستن لباسشویی باعث بوی بد لباس ها در ماشین لباسشویی میشود .

برای رفع این مورد باید پمپ تخلیه تعویض و مسیر پمپ تخلیه ( فیلتر پمپ ، شیلنگ خروجی ) به خوبی تمیز و تعمیر شوند .

جرم گرفتن درام باعث تمیز نشدن لباس در لباسشویی است

آخرین باری که اقدام به سرویس ماشین لباسشویی کردید کی بوده ؟ اگر پاسخ این سوال را یادتان نمی آید بدانید علت تمیز نشستن لباس در لباسشویی همین است .

لباسشویی به علت کار کردن با آب ، مواد شویند و وجود کثیفی هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار باید سرویس و جرم گیری شود ، سرویس و جرم گیری ماشین لباسشویی بسیار آسان است و شما میتوانید با خرید پودر جرم گیر از فروشگاه های زنجیره ای حودتان اقدام به تمیز کردن درام و دیگ لباسشویی کنید .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار