چاپ کد خبر: 116305
19 تیر 1402

فارس بهشت مفسدین حوزه زمین: تشدید معدن خواری ، زمین‌خواری و کوه خواری

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه استان فارس به یکی از استان‌های فسادپذیر در حوزه زمین تبدیل شده، گفت: بخش عمده ای از پرونده‌های حقوقی ما را پرونده های مرتبط با زمین و اراضی تشکیل داده است که در این راستا دستگاه قضایی حامی جدی نهادهایی است که با زمین‌خواری مقابله نمایند.

فارس بهشت مفسدین حوزه زمین: تشدید معدن خواری ، زمین‌خواری و کوه خواری
به گزارش اول فارس از شیراز، علی فاتحی امروز در دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری با بیان اینکه استان فارس به یکی از استان های فسادپذیر در حوزه زمین تبدیل شده و همچنان مورد طمع زمین‌خواران و کوه خواران قرار دارد،گفت: بخش عمده ای از پرونده های حقوقی ما در مرکز استان و سایر حوزه های قضایی را پرونده های مرتبط با زمین و اراضی تشکیل داده است که در این راستا دستگاه قضایی حامی جدی نهادهایی است که با زمین خواری مقابله نمایند.

وی افزود: طبق دستور صریح استاندار فارس با شکل‌گیری قرارگاه مبارزه با زمین‌خواری اقدامات نظارتی با هماهنگی دستگاه های متولی امر زمین به صورت مستمر ‌و جدی تر از گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخورد با زمین‌خواران و مقابله جدی و قاطع با متخلفان ، نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مربوطه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: زمین‌خواری و کوه خواری، علاوه بر تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها باعث افزایش حاشیه نشینی نیز می‌شود که این امر به نوبه خود افزایش برخی معضلات اجتماعی را به همراه دارد.

زمین‌خواری و افزایش حاشیه‌نشینی

قلندری، رئیس قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری هم در این جلسه با اشاره به جدیت دستگاه های اجرایی در پیگیری موضوع تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی و انفال گفت: در این راستا، برخورد با تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز، بدون هیچ ملاحظه ای انجام و قانون برای هر شخص حقیقی و حقوقی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سود فراوان ناشی از پدیده زمین‌خواری برای دلالان و سوداگران به صورت فروش اراضی ملی تفکیک شده، موجب افزایش حاشیه نشینی و به وجود آمدن برخی معضلات اجتماعی شده است اظهار داشت: معتقدیم مقابله با زمین خواری و تصرفات غیرمجاز اراضی ملی باید از همان ابتدای کار انجام شود تا علاوه بر اتلاف سرمایه عمومی، اراضی جنگلی نیز دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیر نشود.

رئیس قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری با اشاره به ابعاد گسترده تخلف در حاشیه و مناطق مختلف شهر و برخی شهرستان ها گفت:‌ علاوه بر زمین‌خواری و کوه خواری، شاهد پدیده معدن خواری نیز توسط این افراد سودجو و متخلف در برخی شهرستانها هستیم که با وجود تمام تلاش‌ها برای مهار کردن آن متاسفانه باز هم شاهد اعلام آمار این پدیده هستیم.

قلندری در ادامه بر ضرورت نظارت و اقدام بهتر برای پیشگیری از موضوع تصرفات اراضی ملی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با همت جمعی و همکاری جدی شاهد ریشه‌کن شدن این پدیده در سطح استان باشیم.

نظر بدهید

آگهی باورنکردنی در بازار مسکن : معاوضه پشت بام با پراید!

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر سه شنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

بعد از انقلاب افراد زیادی از روستای بردج و شهرک سعدی، جنوب جاده شیراز خرامه در دامنه کوه بمو را تصرف و آنرا به باغ انگور تبدیل کردند و باغات قبلی را اول به مراکز دامداری و سپس مسکونی تبدیل نمودند.
اخیرا مشاهده میشود که این باغات ثمری جدید در آنها ساخت و سازهای زیادی مثل قارچ انجام شده است و اگر این ساختمانها تخریب نشوند تا چند سال دیگر همه این باغات خراب و تبدیل به انواع ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خواهد شد.
کاملا آشکار و قابل مشاهده هست که چه مصیبت عظمایی دارد اتفاق می افتاد.
بخصوص باغات روبرو و نزدیک قبرستان جدید شیراز.

کارشناس دوشنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

با سلام.
در بحث زمین خواری که فارس متاسفانه پیشتاز است ،مشکل نهادهای متولی از جمله منابع طبیعی است.
وقتی قانونی تصویب می‌شود که هرکس در گذشته هر مقدار زمین تصرف کرده و به باغ و….تبدیل کرده الان در قالب ماده ۳به خودش بدهید این یعنی حمایت از زمین خواران

آخرین اخبار