چاپ کد خبر: 112851
4 خرداد 1402

فیروز نادری از گردن به پائین فلج شد+جزئیات

فیروز نادری، دانشمند ایرانی ناسا که در ۵ فروردین ۱۳۲۵ در شهر شیراز به دنیا آمد گفته که در پی یک حادثه از گردن به پایین فلج شده است.

فیروزنادری

به گزارش اول فارس، در اطلاعیه‌ای که در فیسبوک آقای نادری همراه با عکسی از او در تخت بیمارستان منتشر شده، آمده است که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

او گفت که عمل جراحی‌اش روز دوشنبه ۱ خرداد انجام شده و دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. آقای نادری گفته که چند ماهی دیگر در شبکه‌های اجتماعی نخواهد بود.

فیروزنادری

او گفته که این خبر را برای جلوگیری از شایعات منتشر کرده است. فیروز نادری، ۷۷ ساله متولد شیراز، بیش از سه دهه در ناسا مشغول به کار بود و سمت‌هایی از جمله مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی را بر عهده داشت.

معروفیت نادری بیشتر به خاطر ۲ کاوشگر مریخ یعنی روح و فرصت بوده‌است که با مدیریت او اطلاعات زیادی از جمله امید بیشتر به وجود حیات در مریخ را به بشر داد.

فیروز نادری معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا و مدیرکل اکتشافات منظومهٔ شمسی بوده‌است. او در فوریه سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده‌است. وی هم‌اکنون در سمت مشاور مدیریت در ناسا و به عنوان یک سخنران عمومی فعالیت می‌کند.

فیروز نادری در ۵ فروردین ۱۳۲۵ در شهر شیراز به دنیا آمد. وی تحصیلات متوسطه خود را در ایران به اتمام رساند و پس از آن به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق پی گرفت. وی دورهٔ کارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیووا و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به اتمام رساند.نادری، پس از پایان تحصیل به ایران بازگشت و ضمن گذراندن خدمت سربازی، مدتی در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد.

شیراز قدیم|عکس های قدیمی جالب در دکان مرد شیرازی دهه ۶۰

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

برای ورود به کانال واتساپ ما کلیک کنید.

برای ورود به کانال ایتای ما کلیک کنید.

برای ورود به کانال سروش ما کلیک کنید.

برای ورود به کانال روبیکای ما کلیک کنید.

برای ورود به کانال بله ما کلیک کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا دیانت پنجشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

آرزوی سلامتی برای دانشمند بزرگ و افتخار ایران دارم، امیدوارم هر چه زودتر سالم و سرحال دنیا رو از علمش بهره مند کنه

ممد پنجشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

آفریدگار هستی و کائنات نگهدارش و آرزوی سلامتی و بهبودی برای این دانشمند گرانقدر ایرانی..

آخرین اخبار