چاپ کد خبر: 107674
8 فروردین 1402

قیمت کالاهای اساسی مزرعه تا سفره در غرفه های تعاون روستایی فارس

امنیت غذایی

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به طرح های حمایتی برای عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: ۲ طرح «فجر تا فطر» و «مزرعه تا سفره» برای معیشت مردم در فارس اجرا شد.

به گزارش اول فارس، مرتضی شریفی روز سه شنبه ۸ فروردین با اعلام این خبر بیان کرد: طرحی به نام «فجر تا فطر» داریم که این طرح از دهه فجر تا عید سعید فطر ادامه دارد و مجری این طرح فروشگاه‌های تعاونی روستایی و زنجیره ای است.

وی افزود: درواقع ۳۴ قلم از کالاهای اساسی در این طرح از پنج تا ۳۰ درصد تخفیف دارد که در برخی از فروشگاه‌ها میزان درصد بیشتری به آن تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: در طرح «مزرعه تا سفره»،  فروشندگان منتخب شهرداری و تعاون روستایی اقلام گوشتی را به قیمت کمتر از جاهای دیگر عرضه می کنند.

شریفی افزود: نمایشگاهی داشتیم که یک سری اقلام مورد نیاز خانواده از جمله خرما، گوشت قرمزمنجمد، گوشت مرغ منجمد و برنج که از قبل عید نوروز درحال توزیع است و در طول ماه مبارک رمضان توسط فروشگاه‌های منتخب و زنجیره‌ای عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت‌های اقلام برای مصرف کننده گفت: قیمت مرغ در فروشگاه‌ها به قیمت ۴۴ هزار تومان عرضه خواهد شد که البته چندین کامیون یخچال‌دار جهت ارایه خدمات به مردم در اقصی نقاط شهر برای توزیع مرغ منجمد مستقر شده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: گوشت منجمد به قیمت ۱۵۵ هزار تومان، برنج هندی کیلویی ۳۵ هزار تومان و شکر کیلویی ۲۲ هزار تومان می‌باشد.

شریفی با بیان اینکه اگر مردم در خصوص قیمت، کیفیت کالاها ، گران فروشی و کم فروشی مشکلاتی دارند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند، گفت: شیرینی فروشی ها هم بر اساس بخشنامه اتاق اصناف نباید وزن جعبه شیرینی را حساب کنند به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان که مردم زولبیا و بامیه میخرند و درصورتی که حساب شود کم فروشی بوده و با سامانه تماس بگیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر سه شنبه , ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

نشانی این فروشگاه‌ها بایستی بطریقی به اطلاع مردم رسانده شود.

آخرین اخبار