چاپ کد خبر: 76166
7 اسفند 1400

لباس متفاوت صدف عسگری و ماهور الوند دو بازیگر محبوب سینمای ایران

پتو مسافرتی؟ کرم ابریشم؟ لباس خواب؟ و… اگر فکر می‌کنید این سوال‌ها مربوط به اجرای یک پانتومیم است؛ سخت اشتباه می‌کنید. این‌ها چند کامنتِ البته منفی زیر عکس صدف صدف عسکری عسگری بازیگر ۲۴ساله سینما است که به خاطر بازی در فیلم سینمایی «تافردا» به جشنواره برلین ۲۰۲۲رفته بود.

وب سایت چی بپوشیم: صدف در مراسم فوتوکال یک ست بلوز و شلوار راه راه گشاد، به رنگ زرد- خاکستری با کتانی پوشیده بود که با خود این انتقاد و کنایه‌ها را در فضای مجازی و زیر عکس‌های او نشاند. اما جریان لباسی که صدف بازیگر با استعداد و جوان پوشید و استایلی که برای خودش انتخاب کرد؛ چه بود؟

  صدف عسگری 3

البته صدف همیشه هم با چنین پوشش‌هایی نبوده و به نظر می‌رسد در بعضی مواقع مثل همین یکی دو بار آخر در انتخاب لباس‌هایش این طور عمل کرده. اگر یک فرد عادی چنین لباسی را برای مهمانی و مراسمی انتخاب می‌کرد؛ می‌شد این طور حدس زد که خسته و کم‌حوصله بوده اما یک بازیگر هیچوقت نمی‌تواند با چنین بهانه‌هایی آن هم در مراسم رسمی که نماینده یک فیلم و یک کشور است؛ حاضر شود و حتما دلایلی برای انتخابش دارد؛ مثل خیلی از بازیگران خارجی که بارها یا لباسی که پوشیده‌اند باعث تعجب شده اند.

لباس صدف مد بود!

شاید باورتان نشود اما صدف لباسی پوشیده بود که دو سال است مد شده! چون سلبریتی‌ها با انتخاب خودشان و یا در پشت صحنه استایلیست‌هایشان با لباس خواب‌های خود به خیابان زدند و مدی را ساختند که دیگر فقط برای خصوصی‌ترین اتاق نبود و در عمومی‌ترین فضاهای اجتماعی و رسمی استفاده داشت.

این سبک لباس پوشیدن ناشی از زندگی با کرونا و محدودیت در خانه ماندن و فاصله‌گذاری اجتماعی بود و ستاره‌ها ثابت کردند بعد از سال‌ها پوشیدت لباس‌های خیلی سخت و رسمی؛ لباس خواب هم می‌تواند کاملا شیک و جذاب باشد و نه تنها با کفش اسپرت، دمپایی و صندل، بدون و جوراب و با جوراب که می‌توان با کفش‌های پاشنه‌دار و کیف‌های دستی ست کرد و آرایش هم داشت. پس قبل از اینکه به حساب صدف برسیم باید نگاهی به ستاره‌های خارجی داشته باشم.

صدف عسگری 2

رنگ مورد علاقه صدف، طیف نارنجی و زرد

صدف در این سال‌ها اگر اسپرت پوشیده و اگر رسمی بیشتر وقت‌ها در لباس های‌اش تم زرد و نارنجی هم بوده. مثل همین لباس خوابی که برای برلین پوشید. این دو طیف رنگی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، خیرخواهی، اعتماد به نفس، اصالت، خرد و کلی صفات مثبت دیگر است. از آنجایی که صدف بیشتر وقت‌ها آرایش ندارد این رنگ می‌تواند با انعکاس نور روی صورت اش، او را سرحال‌تر نشان دهد. این مورد درباره این لباس هم وجود داشت و باعث می‌شد در کنار راه‌های ضخیم لباس دیده شدن او را برجسته‌تر کند.

صدف عسگری 1

صدف قبلا چطور لباس می‌پوشید؟

صدف در جشنواره فیلم فجر که چند روز پیش تمام شد؛ برای تماشای فیلم «دسته دختران» که یکی از بازیگرانش بود و با دوست صمیمی‌اش فرشته حسینی همبازی؛ کتی زرد پوشیده بود که طرح سبز درخت‌ها و زرافه‌ای که داشت در تلفیق با جنس لباس به نوعی یادآورد فرهنگ شرقی و خصوصا طرح و جنس کیمونو بود. صدف بلوز بافت، زیر این کت پوشیده بود که رنگ شیری‌اش با شلوار کرم او در هماهنگی بود که البته خط اتوی نامرتبش کامنت‌های زیاد و منفی گرفت و ظاهر صدف را شلخته نشانن می‌داد.

او در جشنواره ونیز که برای فیلم «ناپدید شدن» رفته بود؛ رنگ سیاه و سفید را انتخاب کرده بود که ناخوداگاه فرد را پخته‌تر و رسمی‌تر نشان می‌دهد؛ البته مدل موهای‌اش هم که بلندتر از معمول بود بی‌تاثیر در این جنبه نبود. صدف کفش راحتی بی‌بند هم پوشیده بود.

صدف عسگری 4

این بازیگر با فیلم «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی، در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم فیلم پالتویی به رنگ سبزتیره پوشیده بود و با لباس‌های دیگرش تیپ ساده، راحت و دلپذیری درست کرده بود. البته در نگاه اول به نظر می‌رسد که ست کردن لباس سبز تیره خیلی راحت نباشد. ولی این رنگ با طیف زیادی از رنگ‌ها از جمله رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای و خاکستری و سایه‌های پرطراوتی مثل زرد، آبی، صورتی و حتی قرمز هماهنگ می‌شود. ظاهر صدف با کنار هم قرار گرفتن رنگهای خاکستری مختلف و مشکی یکدست و متناسب شده بود. اگرمی‌خواهید در کمترین زمان لباس‌هایتان را با پالتوی سبزتیره هماهنگ کنید و ظاهری شیک و مطمئن داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم بلوز سفید یا سیاه و شلواره جین تیره رنگ انتخاب اولتان باشد.

درباره صدف عسگری بیشتر بدانیم:

صدف عسگری متولد ۱۳۷۶ است و لیسانس عکاسی دارد. او شغل‌های متفاوتی را تجربه کرده از کفش فروشی در پاساژ و کار در کافی‌شاپ تا منشی‌گری اما سال ۱۳۹۶ به دعوت دایی‌اش، علی عسگری، در فیلم «ناپدید شدن» جلوی دوربین رفت و از همان موقع استعدادش را نشان داد و با همین فیلم جایزه بازیگری از یک جشنواره ایتالیایی را گرفت. صدف در سال ۱۳۹۸ موفق شد جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره ساندنس را برای بهترین بازیگری فیلم کوتاه به دست بیاورد. این جشنواره بزرگترین رویداد سینمای مستقل آمریکاست و اهمیت زیادی دارد. «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی و روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی از فیلم‌های دیگری هستند که صدف در آن‌ها بازی کرده است.


ماهور الوند در مراسم اکران خصوصی فیلم عنکبوت یک پیراهن حلقه آستین مشکی پوشیده بود با چکمه‌های بلند چرم و پاشنه بلند. تعجب کردید؟ یا می‌پرسید این مراسم در ایران بود؟ اما تعجب نکنید چون مراسم در ایران بود و ماهور هم روی این پیراهن ماکسی حلقه آستین یک کت چرمی بلند و آزاد و سبز رنگ پوشیده بود و احتمالا در زمان عکاسی حواسش به قسمت بالای لباس‌اش نبوده است. اگر همین یک عکس را از ماهور ببینید؛ یک نظر درباره او دارید اما جست و جویی کنید و مابقی عکس های‌اش را ببنید؛ تیپ ماهور، تنها ادامه بسیاری از لباس‌ها و استایل مورد علاقه‌اش بوده است. لباس‌های آزاد؛ مانتوهایی با پارچه‌های سبک و شال‌هایی که اکثرا مشکی رنگ بوده اند.

3 23 1

متفاوت و خاص مانند ماهور

سبک لباسی که ماهور در آخرین تصاویری که از او منتشر شد؛ برای خودش انتخاب کرده بود؛ یکی از پرتکرارترین و البته «قدیمی نشو» ترین استایل‌هایی است که خیلی‌ها تجربه‌اش کرده اند. هم برندهای مختلف، شوهای زیادی را با این سبک برگزار کرده‌اند و هم ستاره‌های خانم چنین استایلی را برای خودشان پسندیده‌اند و روی پیراهن، کت و کاپشن چرم پوشیده اند.

عکس زیبای ماهور الوند

بنابراین اگر اهل تیپ زدن هستید و می‌خواهید گاهی متفاوت به نظر برسید بدون اینکه زحمت زیادی بکشید؛ یک کت بلند چرمی و یا کوتاه و موتوری حتما در کمد لباس‌های خود داشته باشید. این کت اگر آزاد باشید و کمی به تن شما زار بزند، حتما نگاه دیگران را به خودش جذب می‌کند و شما را اسپرت‌پوش‌تر نشان می‌دهد تا رسمی.

پیراهن زیر کت؛ راهی میانبر

پوشیدن پیراهن زیر کت و یا مانتو و بارانی و…یکی از میانبرترین راه‌ها برای شیک و البته متفاوت به نظر رسیدن است. با اینکه شما وقت زیادی را صرف این کار نمی‌کنید اما ترکیب این دو مدل لباس با همدیگر و تفاوت قد و مدلی که باهم دارند؛ شما را از سادگی بیرون می‌آورند. خصوصا اگر حوصله پوشیدن کفش پاشنه بلند را داشته باشید. البته لباس ماهور این ویژگی را ندارد و بیشتر در همان سبک street style می‌گنجد؛ خصوصا که دو جنس کاملا متفاوت دارند؛ کاپشن چرم مشکی و پیراهن ماکسی که روی آن پارچه توری آهار دار کار شده است.

ماهور الوند 1

کژوال و در عین حال شیک

جنس چرم هم پرتکرار‌ترین کت‌های کوتاه و بلند بوده است خصوصا که تیپ کژوال یا همان غیر رسمی را بخواهید داشته باشید و در عین حال شیک و خانومانه باشید؛ نه تینیجر. جالب است بدانید؛ مدلی از کت‌های چرم سال پیش طراحی شدند که پایین آن‌ها تور مشکی بلند داشت.

8 13 1

جدا از اینکه پیراهن و روی آن کت پوشیدن یکی از سبک‌های «بهاره» است و ما هم خیلی در زمستان نیستیم؛ ماهور انتخاب اشتباهی نداشت. البته کت چرمی که او پوشیده بود؛ می‌توانست نازکی پیراهن‌اش را کمی جبران کند و مناسب فصل‌تر به حساب بیاید. البته کمی!

کت موتوری یا چرم کوتاه

به مدل کوتاه این کت‌های چرم «کت موتوری» هم می‌گویند. این کت‌ها خیلی بیشتر مورد توجه بوده‌اند و معروف هستند به street style که به زبان ما می‌شود تیپ دَر و بیرون! کریستن استوارت، بازیگر نقش اول فیلم گرگ و میش، در سال ۲۰۰۹ با این تیپ که زد حسابی دیده شد. ریحانا هم کت موتوری سبز رنگی داشت که مانند ماهور با پیراهن مشکی ست کرده بود. البته ریحانا کت‌های چرم مشکی در مدل‌های مختلف را در این سال‌ها پوشیده و البته رنگ قرمز چرم هم جزو انتخاب های‌اش بوده است اما بیشتر او بانوی سیاه‌پوش است تا رنگی پوش!

سبز چمنی؛ نماد حسادت یا آرامش؟!

آخر هم اینکه رنگ سبز کت ماهور، به سبز چمنی معروف است. کسانی بیشتر به رنگ تمایل نشان می‌دهند که ارتباط قوی با طبیعت دارند؛ با انگیزه اند. رنگ سبز، حس آرامش را به اطرافیان القا می‌کند و گفته می‌شود که استرس را کم می‌کند اما نظری هم وجود دارد که می‌گوید، کسانی که حسود هستند بیشتر به سمت این نوع سبز می‌روند.

5 22 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار