چاپ کد خبر: 111767
25 اردیبهشت 1402

لحظه سوء قصد مسلحانه به یک وکیل دادگستری در یاسوج+فیلم

امین الله صفایی وکیل دادگستری با اشاره به جزئیات سوء قصد به وی گفت: اقدامات مربوط به پزشکی قانونی انجام شده و شکایت کرده ام تا ببینیم چه نتیجه ای حاصل می شود.

31270 20180508035051379

امین الله صفایی، عضو کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد، هنگام خروج از منزل از طرف اشخاصی هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

وضعیت فعلی وکیل امین الله صفایی پس از سوء قصد

وکلاپرس نوشت: این وکیل دادگستری که ساکن یاسوج است ضمن تشریح جزئیات گفت: صبح روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، در حال خروج از منزل بودم که خودروی پژو ۴۰۵ -که از قبل کمین کرده بود و منتظر من بود- به سمت من آمد و از پشت سر تیراندازی کرد.

وی ادامه داد: در جریان این تیراندازی، ۱۶ ساچمه به داخل انگشتان پای من نفوذ کرد و تاندون ۲ انگشت پا قطع و استخوان یک انگشت دیگر دچار شکستگی شده است. شب گذشته عمل جراحی داشتم و ساچمه هایی خطرآفرین در مسیر رباط و تاندون از پایم خارج شد. دو هفته باید در همین وضعیت باشم تا برای کشیدن بخیه ها مراحعه کنم.

حادثه قطعا در راستای وظایف وکالتی رخ داده است
این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه آیا مرتکبان را می شناخته است، گفت: حادثه قطعا در راستای وظایف وکالتی ام رخ داده اما به طور مشخص نمی دانم مربوط به کدام پرونده بوده است. به خاطر ندارم با کسی تنشی داشته باشم.

او افزود: مشخص است این افراد اجیر حرفه ای بوده اند و در قبال انجام این کار مزد گرفته بودند. قطعا خود اصحاب دعوا نبودند. لازم به ذکر است پلاک جلو و عقب خودرو نیز متفاوت بود.

همکاران کانون وکلای فارس همکاری کرده اند
صفایی درخصوص آخرین اقدامات انجام شده گفت: اقدامات مربوط به پزشکی قانونی انجام شده و شکایت کرده ام تا ببینیم چه نتیجه ای حاصل می شود.

این وکیل دادگستری درخصوص میزان حمایت ها و پیگیری های صورت گرفته گفت: متاسفانه همکاری نمی کنند و ما باید قانون را به آنان گوشزد کنیم لذا امیدوار به حصول نتیجه نیستم. همکاران کانون وکلای دادگستری فارس ابزار همکاری کرده اند و باید ببینیم چه اقداماتی انجام می شود.


وکیل مدافع امین الله صفایی درخصوص آخرین وضعیت پرونده سوءقصد به موکلش گفت: شکواییه ثبت و به شعبه اول بازپرسی یاسوج ارجاع شده است.

امین الله صفایی، عضو کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، در حال خروج از منزل از طرف اشخاصی هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

فصد مرتکبین قتل امین الله صفایی وکیل بود

مجتبی رکنی خو، در گفتگو با وکلاپرس درخصوص جزئیات پرونده موکلش گفت: فصد مرتکبین قتل امین الله صفایی وکیل بود اما خوشبختانه گلوله ها به دلیل همزمانی با سوار شدن در ماشین، صرفا به پای وی اصابت کرد. آنها قصد شلیک مجدد هم داشتن اما به دلیل تردد چند خودرو در صحنه حادثه، از محل متواری شدند.

وی ادامه داد: با چک کردن دوربین های مداربسته متوجه شدیم مرتکبین در روزهای قبل ۴ مرتبه با پلاک های مختلف به همین محل مراجعه داشتند و کمین کرده بودند.

این وکیل دادگستری ادمه داد: وکیل صفایی هیچگونه خصومتی با کسی نداشته است. اگرچه وضعیت جسمی او مساعد گزارش شده است اما از نظر روحی شرایط خوبی ندارد.

شکواییه ثبت و به شعبه اول بازپرسی یاسوج ارجاع شده است

رکنی خو درخصوص آخرین وضعیت پرونده گفت: شکواییه ثبت و به شعبه اول بازپرسی یاسوج ارجاع شده است. از سوی دیگر همکاران کانون وکلای دادگستری فارس به ویژه آقایان مقتدری، نوروزی و رییس کمیسیون رفاه قول همکاری و پیگیری داده اند و قرار است فردا یا پس فردا به عیادت وکیل صفایی بروند.

وی ادامه داد: پیگیری های لازم انجام شده است و خوشبختانه امروز نیز دادستان محترم یاسوج نیز دستور پیگیری داده است.

اگر به این گُل دست بزنید نقره داغ می شوید+عکس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار