چاپ کد خبر: 127352
13 آذر 1402

زمان معرفی و عرضه لپتاپ‌ های جدید سامسونگ سری گلکسی بوک ۴ با قابلیت‌ هوش مصنوعی

سامسونگ به زودی از نسل جدید سری لپتاپ‌ های گلکسی بوک رونمایی خواهد کرد که با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه می‌شود

به گزارش اول فارس به نقل از جی اس ام ، همانطور که می‌دانیم، سامسونگ در حال آماده‌سازی برای معرفی و عرضه نسل جدید لپتاپ‌های خود موسوم به سری گلکسی بوک ۴ است. در طی چند وقت اخیر، گزارش‌های مختلفی پیرامون سری لپتاپ‌های برند کره‌ای فاش شده و حالا امروز نیز شایعه‌ای زمان رونمایی از سری گلکسی بوک ۴ را در دسترس کاربران قرار داد.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سری گلکسی بوک ۴ در تاریخ ۱۵ دسامبر مصادف با ۲۴ آذر در کشور کره معرفی خواهد شد. سری گلکسی بوک ۴ ظاهرا به اولین لپتاپ‌های دنیا بدل خواهند شد که با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه می‌شوند.

لپتاپ‌ های جدید سامسونگ سری گلکسی بوک ۴

به مانند سال گذشته، سری گلکسی بوک ۴ شامل یک مدل با پسوند اولترا خواهد بود که در واقع نسخه پرمیوم و بالارده سری محسوب می‌شود. در این رابطه، افشاگری به نام Revegnus ادعا کرده که گلکسی بوک ۴ اولترا به پردازنده  Intel Core Ultra 7 155H مجهز خواهد شد.این پردازنده ۱۶ هسته‌ای موردانتظار در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) و در طی رویداد هوش مصنوعی اینتل رونمایی خواهد شد. گلکسی بوک ۴ اولترا به احتمال زیاد به نخستین لپتاپ بازار با تراشه جدید اینتل بدل خواهد شد.

گزارش شده که گلکسی بوک ۴ اولترا به نمایشگر لمسی با رزولوشن تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ مجهز خواهد شد که توسط خود سامسونگ ساخته شده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این لپتاپ قدرتمند در کانفیگ حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی روانه بازار خواهد شد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز انویدیا GeForce RTX 4050 خواهد بود که با پردازنده Intel Core Ultra 7 155H همراه می‌شود.

لپتاپ‌ های جدید سامسونگ سری گلکسی بوک ۴

متاسفانه در مشخصات فنی فاش‌شده از گلکسی بوک ۴ اولترا هیچ اشاره‌ای عرضه نسخه حافظه رم ۶۴ گیگابایتی نشده است. به علاوه، هنوز مشخص نیست که سری گلکسی بوک ۴ شامل چند مدل خواهد بود. سال گذشته، سری گلکسی بوک ۳ شامل چهار مدل بود که به نام‌های گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ ۳۶۰، گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ پرو و گلکسی بوک ۳ اولترا شناخته می‌شوند.

سامسونگ ظاهرا قصد دارد که سری گلکسی بوک ۴ را یک ماه‌ زوتر معرفی کند تا عنوان نخستین لپتاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی را از آن دستگاه‌های خود بکند. پردازنده Intel Core Ultra احتمالا از یک پردازشگر هوش مصنوعی بهره می‌برد که امکان پردازش‌ها و اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این رابطه، انتظار می‌رود سامسونگ سری گلکسی بوک ۴ را به مدل هوش مصنوعی اختصاصی خود یعنی Samsung Gauss مجهز کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار