چاپ کد خبر: 125827
23 آبان 1402

لکه عرق روی لباس خود را با ۶ ترفند آسان و فوری از بین ببرید

گردن و زیر بغل معمولا مکان هایی هستند که بدن بیشتر عرق می کنند و در نتیجه لباس در این مناطق بیش از سایر نقاط کثیف می شود و دچار لکه می شود. همه ما هم بارها اثرات لکه های زرد عرق را در زیر بغل لباس خود و یا در قسمت داخلی یقه مشاهده کرده ایم و به این فکر افتاده ایم که چگونه می توان آن ها را پاک کرد.

پاک کردن لکه عرق

لکه های عرق را می توان به راحتی با روش های مختلفی پاک کرد که در این مقاله ۶ روش آسان را به شما معرفی خواهیم کرد.پس با ما در ادامه همراه باشید.

نحوه از بین بردن لکه های عرق زیر بغل لباس

لکه های عرق روی لباس هم بوی ناخوشایندی دارند و هم باعث می شوند ظاهر لباس عوض شده و دیگر به راحتی نتوان آنها را به تن کرد. به همین خاطر نابودی لکه های زرد از روی لباس هم باعث از بین بردن بوی عرق زیر بغل لباس می شود، و هم ظاهر لباس را مجددا شکیل و زیبا می کند. خبر خوب اینکه به کمک برخی ترفندهای ساده می توان مانع از ماندگاری این لکه ها شد. برخی از مهمترین این روش ها عبارتند از:

۱-.با سرکه: 
این ماده را،برای حذف هر دو مورد لکه و بویش پیشنهاد می کنیم، که احتمالا در آشپزخانه شما نیز وجود دارد و از آن استفاده می کنید، فقط با استفاده از کمی از این مایع، شما می توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه از شر لکه ها خلاص شوید.

مواد لازم: 
-سرکه، ۱ لیوان (۲۱۰ میلی لیتر)
-محصولات شست و شوی معمولی

لباس را در یک ظرف پلاستیکی بگذارید. سرکه را روی لکه بریزید (۲۱۰ میلی لیتر). و اجازه دهید ۱۵ دقیقه خیس بخورد.لباس را با صابون و آب بشویید. اگر لباس سفید است، می توانید جلو آفتاب خشکش کنید.

۲- از بین بردن لکه های عرق با جوش شیرین
جوش شیرین ،مانند یک ضد عفونی کننده قدرتمند عمل می کند، بنابراین بوی بد لباس را نیز حذف خواهد کرد اگر ما آن را با آب اکسیژنه مخلوط کنیم، که یک ضد عفونی کننده عالی ، سفید کننده نیز است، مخلوط بدست آمده، باعث می شود لکه لباس شما ناپدید شود.

مواد لازم: 
-جوش شیرین (۲۰ گرم).
-آب اکسیژنه (۲۵۰ میلی لیتر).
-مسواک خراب شده.
-صابون برای شستشو.

در یک فنجان، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین (۲۰ گرم) بریزید.یک لیوان آب اکسیژنه (۲۵۰ میلی لیتر) اضافه کنید. مخلوط کنید، تا کامل ترکیب شوند. مخلوط را روی لکه ها بریزید و با مسواک (با مراقبت) رویش بکشید. اجازه دهید، تا ۱۰ دقیقه بماند تا مخلوط بر لکه اثر کند. لباس را با صابون و آب بشویید.

تمیزکردن لکه عرق
۳- از بین بردن لکه های عرق با آب اکسیژنه
در این مورد، فقط برای لباس های سفید توصیه می شود، زیرا این ماده سفید کننده و باعث تغییر رنگ می شود ، آب اکسیژنه باعث می شود که لباس شما بدون لکه شود، اگر آن لک ها جدید باشند و کهنه نشده باشند. در این روش، به طور مستقیم آن را روی لکه لباس بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید بماند اگر لکه بسیار تیره نیست، می توانید به قسمت مساوی آب جوش مخلوطش کنید.

مواد لازم: 
-آب اکسیژنه (۲۵۰ میلی لیتر)
-محصولات شست و شوی معمولی.

آب اکسیژنه (۲۵۰ میلی لیتر) را به طور مستقیم بر روی لکه ها بریزید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. به طور معمول آن را بشویید. و سپس جلو آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
۴- پاک کردن لکه عرق به کمک قرص آسپرین

مواد لازم: 
-۲ئعدد آسپیرین
-۱لیوان آب (۲۵۰ میلی لیتر)
-موادشست و شو.

اگر در خانه قرص آسپرین دارید، ۲ عدد از آن را در یک لیوان آب گرم حل کنید و محل لکه را ۲ الی ۳ ساعت در این محلول قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. فرایند از بین بردن بوی عرق زیر بغل لباس نیز به کمک این ترفند کاملا امکان پذیر است.
پاک کردن لکه عرق از لباس

۵-از بین بردن لکه های عرق با نمک 

مواد لازم: 
-نمک، ۱ قاشق غذاخوری (۱۰ گرم).
-مواد شوینده معمولی برای شست و شو.

از بین بردن لکه عرق روی لباس به وسیله نمک کافی نیز روشی موثر در فرایند تمیز کردن لباس است. تنها باید مقداری نمک را روی لکه های عرق لباس (لباس نم دار باشد) بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت در آب بماند. سپس نمک را به کمک دست روی لکه ها بسایید تا مطمئن شوید لکه ها کم رنگ شده اند. در نهایت نیز لباس را یک بار دیگر به طور معمول شستشو دهید.
ابتدا پارچه را مرطوب کنید تا بهتر جذب کند.سپس نمک را روی کل لکه ها بریزید. تا ۱۲ ساعت بگذارید خیس بخورد. لباس راکمی چنگ بزنید تا نمک مرطوب بهتر نفوذ کند. لباس را بشویید و نمک اضافی را از بین ببرید.

۶-از بین بردن لکه های عرق با لیمو و جوش شیرین
ما قبلا ذکر کردیم بی کربنات سدیم، که ضد عفونی کننده قوی ای است، اگر ما آن را با لیمو ترکیب کنیم، که دارای خواص ضد باکتری و سفید کننده است، می توانیم یک خمیری داشته باشیم که لکه های عرق را از لباس ها حذف می کند فقط کافی است ،که روی لباس ها بزنید و اجازه دهید تا عمل کند ؛ اگر لکه ها قوی بودند و نیازمند زمان بیشتری هستند، برای نتیجه بهتر، میتوانید لباس را چنگ بزنید.

مواد لازم
-آب ۲ عدد لیمو (۲۱۰ میلی لیتر).
-۱ قاشق غذاخوری بکینگ پودر(۱۰ گرم)
-صابون خنثی برای شستن.

آب لیمو را بگیرید و یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر (۱۰ گرم) اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. خمیر را روی لکه قرار دهید. برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید بماند. با یک صابون خنثی لباس را بشورید و بقایای خمیر را پاک کنید.

پاک کردن لکه عرق

بهترین نحوه از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس چیست؟
نظافت لباس ها و به طور ویژه برطرف کردن بوی عرق و لکه های زرد رنگ عرق از روی آن کاری است که هر فرد پاکیزه و منظمی به طور متناوب به آن فکر می کند. انجام روش های فوق از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس را ساده تر کرده و به شما کمک می کند تا لباس هایتان همواره در وضعیت ظاهری مناسبی به سر ببرند. با این وجود اما توصیه می کنیم که برخی از لباس های خاص خود را که ارزش بالایی داشته و به دلایل مختلف آلوده شده اند، به مجموعه های خدماتی خشکشویی لباس بسپارید تا خیالتان از بابت پاکیزگی نهایی لباس و عدم وارد آمدن هرگونه آسیب به بافت آن راحت باشد.

چند نکته در رابطه با پاک کردن لکه عرق از روی لباس

  • روش های بالا معمولا برای هر لباسی با هر رنگی به کار می آیند (به جز روش سفیدکننده که فقط مخصوص لباس های سفید است)، با این حال بهتر است برای لباس های رنگی اول روش سرکه سفید را امتحان کنید.
  • شستشوی لباس و آب کشی آن را همواره با آب سرد انجام دهید.
  • هر اندازه که زودتر به فکر از بین بردن لکه بیفتید، کار شما ساده تر می شود، زیرا لکه های قدیمی به تدریج به بافت لباس نفوذ پیدا می کنند و پاک کردن آنها بسیار دشوار می شود.
  • برای رفع بوی عرق لباس ها که با شستشوی عادی از بین نمی روند، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید و بگذارید چند ساعت لباس با این ترکیب (آب ولرم و جوش شیرین) خیس بخورد.
  • فراموش نکنید که جلوگیری از لکه عرق روی لباس ساده ترین راهکار برای آن است که لباس هایی همیشه تمیز داشته باشید. به همین خاطر نکات مرتبط با آن را جدی بگیرید و در صورت امکان حتما از ضد عرق های بدون آلومینیوم استفاده کنید.

نحوه پرورش و نگهداری گل برگ بیدی پرطرفدارترین گیاه زینتی آپارتمانی

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار