چاپ کد خبر: 30089
25 خرداد 1399

ماجرای پیشنهاد دو میلیون دلاری زن انگلیسی به افراد در فضای مجازی

کلاهبرداری‌های بانکی و رفتن به پای خودپرداز و انتقال پول این روزها کمی رنگ باخته و حالا روز به روز کلاهبرداری‌های اینترنتی با ترفندهای عجیب و غریب خودنمایی می‌کنند.

در زیر اتفاقی روایت می‌شود که برای یکی از خبرنگاران رخ داد اما در نهایت برای کلاهبرداران اینترنتی نتیجه‌ای مثبت در بر نداشت اما این را دقت داشته باشید که سارقان اینترنتی مثل کیف قاپهای خیابانی نیستند که به یکباره حمله کنند و دار و ندارتان را ببرند! آنها بسیار صبورند و با نقشه‌های حساب شده سعی می‌کنند اعتماد شما را جلب نمایند. با توجه به اینکه کاربران بسیاری از نی‌ریز فالوور ماجرای زیر هستند شاید بد نباشد که کمی چشمانمان را به روی واقعیت باز کنیم.

**
داستان از آنجا آغاز شد که طبق معمول و همانند بسیاری از ایرانی‌ها مشغول پرسه‌زنی در اینستاگرام بودم که ناگهان خانمی به نام «rosehamkim» در دایرکت با این پیام باب گفتگو را باز کرد[لازم به ذکر است که دیالوگ‌ها با کمترین تغییر چاپ شده و شاید از نظر نگارشی مشکل داشته باشد]:«متشکرم که درخواست من را پذیرفتید، من اهل اندونزی هستم اما همسرم اهل کره است و ما در انگلستان در لندن زندگی می‌کنیم، متأسفم که من این زبان را خیلی خوب ننوشتم زیرا من در حال یادگیری زبان هستم.»

در ادامه من هم از آشنایی با او ابراز خرسندی کردم.
***

13221445 851
چند روز گذشت تا اینکه بار دیگر پیامی با این مضمون برایم ارسال نمود:

«ما در انگلیس زندگی می‌کنیم. من شوهرم را در ١۶ آگوست ٢٠١۵ از دست دادم. مدتهاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنم و پزشک من می‌گوید مرحله فعلی غیرقابل کنترل است و من چند ماه [زنده]هستم.

قبل از مرگ همسرم، [ارزش دارایی‌های همسرم] را دولت انگلیس به مبلغ چهار میلیون و هفتصد هزار دلار قرارداد، شوهرم قبل از مرگ قصد ساخت خانه داشت.

او مرا تشویق کرد تا به افراد فقیر کمک کنم، زیرا از وقتی ازدواج کردیم، نتوانستیم فرزندانی داشته باشیم.
به دلیل وضعیت بهداشتی، دو میلیون دلار به زادگاهم (اندونزی) ارسال کردم و هفتصد هزار دلار برای داروی خود به بیمارستان فرستادم، می‌خواهم دو میلیون باقی مانده را نیز برای آن [شما] ارسال کنم برای کمک به فقرا و بیوه‌های موجود در کشورتان. »

او در ادامه نوشت: «هنگام برخورد با این پروژه‌ها، از دین،​نژاد یا منشأ قومی تبعیض قائل نشوید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر بلافاصله به من پاسخ دهید.»
من هم برای او نوشتم که خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

و او نوشت: «خدا بر شما و خانواده‌اتان رحمت کند، من دوست دارم از طریق تلفن با شما صحبت کنم، اما مشکل اینجاست که دکتر به من گفت که انجام ندهید یا زنگ نزنید و تلفن من را گرفت و من به دلیل درد نمی‌توانم خوب صحبت کنم، این اطلاعات خیلی مخفیانه است، هرگز به دلایل امنیتی در مورد این پول به کسی نگویید.»

و پس از آن تصویری از خودش که به دلیل بیماری روی تخت بیمارستان  بود، ارسال کرد.
***
من این موضوع را داشتم فراموش می‌کردم و در حالی که دو هفته گذشته بود بار دیگر پیامی برایم ارسال کرد:

«من در آنجا برای پیگیری شما در این پروژه حضور نخواهم داشت و نمی‌دانم شما چطور پول خرج می‌کنید، اما خدا برای دیدن آن در آنجا خواهد بود، شما باید ٣٠٪ از کل مبلغ را برای مصارف شخصی خود مصرف کنید و از برای امور خیریه استراحت کنید، نگذارید دوستان یا خانواده‌اتان شما را به استفاده از تمام پول خود فریب دهند زیرا عواقب آن به وجود خواهد آمد.

من می‌خواهم که شما اطلاعات شخصی خود را مانند نام کامل، آدرس کامل، شماره تلفن، عکس هر یک از کارت شناسایی خود را برای من ارسال کنید و به من بگویید که در حال حاضر چه نوع کاری را انجام می‌دهید، من از بانک برای دریافت اطلاعات با مدیرم تماس می‌گیرم. بهترین راه ارسال پول در کشور شما چیست به یاد داشته باشید که این بسیار محرمانه است، تا زمانی که پول دریافت نکنید، در مورد این مقدار به کسی نگویید.

این آدرس من ۴٢ Eamont Close، LE٢، لستر، انگلستان است … به نام کامل ، آدرس و شماره تلفن شما احتیاج دارم.

امشب جراحی خواهم کرد، دعا می‌کنم که در این جراحی موفق‌تر باشم، فقط فردا بعد از ظهر با شما تماس می‌گیرم، فردا باید با مدیر بانک خود صحبت کنم، او مرا در اینجا در بیمارستان ملاقات خواهد کرد. فردا در مورد نحوه انتقال پول به شما صحبت خواهیم کرد.»

و باز هم چند تصویر که در آن فردی در حال کمک کردن به او برای بلند شدن از جایش بود ارسال کرد.

من هم که کنجکاوی‌ام گُل کرده بود اطلاعاتی را که خواسته بود در حد  اسم، آدرس و شماره تلفن را به او دادم و از ارسال مدارک شناسنامه‌ای یا کارت ملی خودداری نمودم!
اما فردای آن روز خبری از تماس و پیام نشد.
***
و باز هم چند روز دیگر از این مسئله گذشت تا اینکه پیامی را با مضمون زیر ارسال کرد:

«جراحی به هفته بعد منتقل شد، بسیار از شما برای دعاهای بی‌پایان سپاسگزارم.

با مدیر بانک خود تماس گرفتم تا دریابم چگونه می‌توان پنهان‌ترین و آسان‌ترین روش انتقال پول به کشورش را تضمین کند و مدیر بانک به من گفت که اگر پول را از طریق بانک (انتقال سریع) انتقال دهم، باید با سؤال روبرو شوم و ارزیابی کنم. دولت انگلیس به دلیل اینکه اجازه نمی‌دهد مبلغ زیادی پول به خارج از کشور منتقل شود.

مدیر بانک گفت: راه آسان و ایمن برای انتقال آن پول از طریق نمایندگان ویژه است. وی ١٠٠٪ ضمانت به من داد که پول بی‌خطر و بدون هیچ مشکلی است، اما او می‌گوید که باید مبلغ کمی را در فرودگاه با ورود مأمور به ارز محلی شما، گرچه این مبلغ زیاد نخواهد بود و این برای هزینه ترخیص کالا از گمرک است [پرداخت نمایید]. سپس وقتی به آنجا رسیدید، او با شما تماس می‌گیرد و به شما می‌گوید چگونه عرف را حل کنید تا نماینده بتواند به خانه شما بیاید.

من در پایان با استفاده از این روش (استفاده از خدمات نمایندگی ویژه) برای ارسال پول برای شما در کشور خودم، با خدمات بین‌المللی LOOMIS CORREER تماس گرفتم و به لطف خدا به زودی تمام می‌شود. پس از اتمام روند، من به زودی اطلاعات مربوط به عزیمت مأمورین و سایر اسناد قانونی را برای شما ارسال می‌کنم. امیدوارم بتوانید آنچه را برای شما توضیح داده‌ام بفهمید.»

و پس از آن تصویری از خودش در حال خندیدن بر روی تخت بیمارستان ارسال کرد.

او در ادامه نوشت:
«می‌خواهم به شما بگویم که مراحل سپرده‌گذاری را از طریق سرویس Western Courier Western Digital به پایان رسانده‌ام ، این بسته به یک نماینده که کاملاً پلمپ شده است و به عنوان چمدان ویژه برچسب خورده است، تحویل داده شده است، کل مبلغ موجود در کیف به مبلغ ٢ میلیون دلار است. جعبه کد (٨۶١٩) است که شما کد را در اختیار دارید، حتی نماینده این کد و محتوای کیف را نمی‌داند. نماینده ویژه با رسیدن به کشور با شما تماس می‌گیرد تا جعبه را تحویل دهد.

اجازه ندهید که بسته طولانی مدت در فرودگاه برای جلوگیری از تلاش برای اسکن بسته بماند.»
***
کم کم بوی کلاهبرداری به مشامم می‌رسید و من بی‌اعتنا از این مسئله گذشتم.

چند هفته پس از این ماجرا ناخودآگاه در میان دایرکت‌ها به اسم او برخورد کردم.

از او پرسیدم: آیا عمل کرده یا خیر؟ او بدون هیچ مقدمه‌ای و حتی پاسخ به سؤال من، یک رسید پستی صادر شده از انگلیس را ارسال نمود و در قسمت گیرنده نام و آدرس من را درج کرده بود و بلافاصله دو تصویر از یک کیف پر از دلار که عکس آن در همین گزارش آمده را ارسال نمود همچون فیلم‌های اکشن! همچنین تصویر پاسپورت خودش را هم ارسال کرد!

علیرغم تأخیرهای طولانی در پاسخگویی به نظرش رسیده بود که حالا توانسته اعتماد من را کاملاً جلب کن

فردای آن روز با شماره‌ای که با پیش کد کشور انگلیس بود در واتساپ به من پیام داده شد. نماینده با ارسال تصاویری از فرودگاه بین‌المللی امام نوشت:
«من در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران هستم. چمدان شما رسیده است و من نماینده هستم».

در ادامه تصویری از خودش را هم ارسال کرد!

   کلاهبرداری 1 1

بی‌تفاوت از کنار پیامهای ارسالی گذشتم تا اینکه تلفن همراهم به صدا درآمد و فردی که لهجه غلیظ انگلیسی داشت از من به انگلیسی پرسید که آیا شما می‌توانید انگلیسی صحبت کنید و من پاسخ دادم و گفتم: خیر و او چند بار واژه «Please Messaging» را تکرار و گوشی را قطع کرد و سپس نوشت: بدون پرداخت هزینه سفارشی گمرک اجازه نمی‌دهند از فرودگاه خارج شوم.

کمی ترسیده بودم اما در پاسخ گفتم که من چنین هزینه‌ای ندارم و او گفت: «اکنون با مادر تماس بگیرید تا مشتری چمدان را باز نکند.»

مشغول به کار شدم تا اینکه دو روز بعد تصویر فیلم خروجش از فرودگاه امام را ارسال کرد.

وقتی از او پرسیدم هزینه گمرک چقدر است؟ در پاسخ جواب داد: هزینه سفارشی ۱۸ میلیون تومان است و علیرغم اینکه جملات را به صورت دست و پا شکسته فارسی می‌نوشت می‌شد فهمید که بابت ارسال آن بسته به درِ خانه باید این هزینه را پرداخت کنم.
***
چند روز بعد به آن خانم پیام دادم و گفتم من نتوانستم پول گمرک را برای نماینده شما آماده کنم و او در پاسخ نوشت:

«من فکر می‌کنم که باید معاملات را متوقف کنم، زیرا اگر نتوانید این مبلغ کمی را برای گواهی ترخیص کالا از گمرک برای امنیت پول در جعبه پرداخت کنید، پس نمی‌توانید معامله را انجام دهید زیرا دو میلیون دلار برای شما خیلی بزرگ خواهد بود.»

به نماینده از طریق واتس‌آپ پیام دادم و اینجا بود که طمع، کار دست نماینده داد و او بدون هیچ توضیحی شماره کارتی جهت واریز وجه اعلام کرد و علیرغم اینکه مادر اعلام کرده بود کار تمام شده است اما او شماره حسابی به نام یک فرد ایرانی معرفی کرد.

کلاهبرداری 4 1

او نوشت: «مبلغ سپرده برای خرید ارز است. لطفاً جمله فوق را در برگه سپرده بنویسید و با کارت ملی خود تصویر کاملی از آن بگیرید».

پس از آن یک پاسپورت با ماهیت جدید فرستاد. عکس یک خانم سیاهپوست با موهای فرفری.

داستان برای من تمام شده بود تا اینکه یک پیام مشابه از شخص دیگری اما با همین مضمون ارسال شد:

«خوشحالم که شما را ملاقات کردم و از شما متشکرم که درخواست من را پذیرفتید. امیدوارم شرمنده نباشید.

نام من دبی محمد است. من اهل اندونزی هستم. اما من و شوهر فقید من سالهاست که در انگلیس زندگی می‌کنیم. من به یکی از دوستان نیاز دارم تا درد خود را با او در میان بگذارم اما به دلیل سلامتی من همیشه در اینستاگرام نیستم بنابراین دوست دارم شماره واتس اپ خود را برای شما ارسال کنید. ممنون، عزیزم، تا بتوانم بیان کنم احساسات من به تو!!

کلاهبرداری 3 1
***
کسانی که به دنبال اخاذی از شما هستند بعضی وقتها خیلی صبورند و بعضی وقتها خیلی ساده لوح و نیاز است تا شما کمی فکر کنید و فریب اینگونه افراد را نخورید.

در پیج این خانم چند فالوور نی‌ریزی هستند که شاید در ابتدای مسیر و یا میانه و یا خدایی نکرده به انتهای مسیر رسیده باشند.
***
یک توضیح:
به دلیل احتمال سوءاستفاده از تصاویر افراد چهره‌ها پوشانده شده است.

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C 2تصویری از کیف پولی که کلاهبرداران وعده آن را می‌دادند

کلاهبرداری 2 1

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C 4تصویر نخست: شخصی که خود را مادر معرفی می‌کرد/ تصویر دوم: رسید ارسال بسته به ایران/ تصویر سوم: شخصی که خود را نماینده معرفی می‌کرد

فقط ۵درصد افراد می توانند حروف گم شده یک کلمه را در این تصویر پیدا کنند

به کانال اول فرس در واتساپ بپیوندید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Akbarfathiii شنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

واییییی خدای من،امروز تاریخ ۱۴۰۰/۶/۶هست،عین همین اتفاقات داره واسه منم میفته،ب من گفت اهل سوروبایا اندونزی هستم،بخدا باورم شده بود،ب خودم گفتم میلیاردر شدم،حالا فهمیدم من هیچوقت پولدار نمیشم،بس ک خنگم،،بتزم شکر خدا ک نوش

رضا دوشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۵۲

دقیقا همین ماجرا برای منم اتفاق افتاده

من شنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

ب من هم پیام داده نامرد ولی من تحقیق کردم
ولی اول نمیدونستم چخبره تو ذهنم همه زنان بی سرپرست رو تخت پوشش کردم خونه ساختم
براشون

ناشناس جمعه , ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

تروخدا حواستون باشه این عوضی مارو سر کار گذاشت ۵۵ میلیون ازمون تیغ زد لطفا اگه کسی میدونه چجوری میشه از شکایت کرد بگه?

ناشناس چهارشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

سلام برای من هم فرستاده کسی میدونه چطوری باید ازش شکایت کرد؟

حسین جمعه , ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

عجب کلاهبرداریه واقعا???

منم چند روزه سرکارم…
اسمش خانم میچل هست

شهروند چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

ما قراره پولارو بفرسته ولی این سوال پیش میاد که این نامردچرا برای شما میخواست ۲یا۳ میلیون دلار بفرسته ولی من ۱ میلیون ??????

محمود یکشنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

این عوضی همین چرندیات رو برا من هم سرهم کرده مواظب سوء استفاده این ها باشید عزیزان

محمدرضا شنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۱۰

با سلام یک مورد دیگه هست که خلاصه وار شخصی بنام کسدی که خانم هستن و یک نظامی امریکایی که در سوریه هستن از فیسبوک درخواست میده بعد صحبت های ادامه دار که برای همه به یک صورت هست . اعلام میکنه من یک پول مخفی دارم که دو میلیون دلار که برای صرف اشتغال زایی و حقوق بشر دوستانه است که با زهم میرسیم به این صحبت که میگن که چطور این پول رو خارج کنیم دست شما برسه که از اونور تقسیمش میکنیم میگه از راه دیپلماتیک بسته ها ارسال میشه منزلتون که در اخر صحبت وجه شرکت ارسال کننده میشود . که دیگه خودتون استاد شدید میدونید یاحق

محمدرضا شنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۰۰

با سلام به دوستان . یک موردی برای من پیش امد که یک شخصی از فیسبوک برای من درخواست فرستاد بعد صحبت را شروع کرد که خانمی هست از امریکا که موضوع رو به این صورت اعلام کرد که یک شخص ایرانی پولدار در بانک استاندارد چاتر ۶ میلیون دلار پول دارد و این شخص فوت کرده و هیچ وراثی هم نداره گفت من در آن بانک کار میکنم مشخصات را به شما میدم مثل رمز و اکانت و غیره شما به مدیر بانک تماس میگیری از طریق واتساب من به شما میگم به بانک چی بگی خلاصه با ریسس بانک صحبت کردم گفتن که از دادگاه عالی نیویورک باید دو تا نامه گرفته بشه که وجه ارث آزاد بشه خداشاهده انقدر حرفه ای عمل میکنن که ادم دوست داره حرفشون رو باور کنه خلاصه . که ۱۰۰هزار دلار مشاوری که نامه ها رو میتوانست از دادگاه بگیرد هزینه حق و الزحمه میشد که گفتم من که ندارم بعد این خانومه بعد دو روز گفت من خونم رو میذارم رهن بانک پول رو به حساب مشاور میریزم سرتون رو دردنیارم که اخرش به این میرسه که بسته های من داخل دو تا چمدان امادا است فیلم میفرسته دو تا سند رو بسیار زیبا اماده و ارسال میکنه از واتساب . که در اخر موقع واریز پول به شرکت ارسال کننده چمدانها میرسه که مشخصا همه به همین برخورد کردیم یا حق

ناشناس چهارشنبه , ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۲۳

سلام من از افغانستان هستم و خیر سرم میخوام پولی که زنکه گوه میخواد برای من ارسال کنه بین فقرا تقسیم کنم مسئله من اونجا رسیده که میخواد با مدیر بانک صحبت کنه که از چه طریقی میتونه پول را به من برسونه .خب خدا رو شکر که گرفتارش نشدم

سالار چهارشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۰۲

مسئله اینه ک چون واتساپ من یه نسخه هکه نشون میداد ک انلاینه پس من مشکوک شدم این داره با چندین نفر حرف میزنه و فقط من تنها نیستم پس گفتم این کلاهبرداریه اولش خوشحال شدم گفتم کلاهبرداری هم باشه اطلاعاتی نمیدم ک به زرم تموم شه فوقش یه شماره کارت میدم اما در حین حال وقتی ک به پیاماش نگاه کردم متوجه شدم پیاما از قبل آماده شده و هیچ کس نمیتواند همزمان از مترجم استفاده کند و همه رو همزمان بفرسته و جواب پیام من را ندهد پس نتیجه گرفتم یه رباته واسه گول زدن بعدشم همین الان بلاک کنید و احتمال ندید شاید درست باشه چون هیچ …. اینقد پول نداره ک به شما بده برا شما دو میلیون می‌گفت برا من سه میلیون دلار فکرتون رو بکنید پس ببنید این کلاهبردارو??

محمد سه شنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

با سلام چند روزی هست رو مخ منم هست فکر کرده چه خبره بزمجه??

کمال دوشنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

من الان در حال مذارکره هستم قراره فردا پولو بفرسته ????

M پنجشنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

یک هفته هست که با من هم در حال مکالمه هست و یک میلیون دلار از طریق دیپلمات به گفته رییس بانکش میخواد بفرسته??
زنی به اسم مری جین اهل آلمان با همسر ایرانی?
من اسم و ادرس و شمارمو بهش،دادم ولی میدونستم ریگی توی کفششه ۲۴ساعت آنلاینه اخه ادمی ک مریضه رو به موته تو بیمارستان بیست چهاری آنلاین بودنش چیه بعد این همه پول داره لنگ سی چهل تومن گمرکیه?مجازط بی در و پیکره اعتماد نکنید

ناشناس چهارشنبه , ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۳۷

الان دار پیام میده دوستان ۰۹۰۳۳۶۲—- اگر کسی به این مشکل دار زود بیاد واتساپ من تا پدرشو در بیاریم

ناشناس چهارشنبه , ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۳۵

سلام الان یک ماه دار با من صحبت میکن اسمش احمد آسی هست امشب به من گفت ۳۸ ملیون به دلار بده دقیقا همین حرفارو زده دوستان بیاید دست به دست بدیم پیداش کنیم

ناشناس دوشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

برای منم همین داستان اتفاق افتاده. یارو گفت باید هزینه گمرگ بدی بهش گفتم خب مشکلی نیست شما پول را بفرست . بسته پول را باز میکنم و از این دو میلیون دلار مقدار ۱۲۵۰ دلارش را میدم به گمرک. که گفتند نه نمیشه. فک کرده با گوش مخملی طرفه. بابا خر خودتی.

ناشناس دوشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

گول این کلاهبردارای بی همه کس را نخورید. برای منم اتفاق افتاده. بی پدر مادرها دو سه شب ذهن من را درگیر کردند. تا اینکه با سرچ در اینترنت فهمیدم که کلاه برداری است

ناشناس یکشنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

الان کجا مشخصاتت رو گذاشتی من میخوام از طریق اینترپل پیگیری کنم چطوری باعات تماس بگیرم

ناشناس یکشنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

برای من که کد رهگیری فرستاده و بارنامه ی هوایی و سایت شرکتش که global express courier است که داخل ان سایت شماره ی بارنامه هوایی و کددرهگیری رو که بزنی بهت میگه که موقعیت فعلی محموله کجاست جالب این است که این کد رهگیری را به چندین شرکت تحویل دیگر در امریکا و انگلستان ایمیل کردم که انها هم تایید کردند که همچین محموله ای وجود دارد اسمش را این بار sawanda healey wang کفته است البته با همان داستان شما
اسم مامور دیپلماتیکش هم دیوید لوییس است
خیلی دقیق و ظریف کارشون رو انجام دادند

ناشناس جمعه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

برا منم درحال اتفاق افتاده. دقیقا به همین شکلی که توضیح داده شد

رامین پنجشنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۵

همین الان درتاریخ ۲۰خردادماه۱۴۰۰ساعت۹:۳۴ دقیقه در حال چت کردن با خانمی به اسم فاطیما هریس روحیاتی بودم کم مونده موفق به کلاهبرداری بشه. اما نمیدونست با کی طرفه. بطور اتفاقی اسمش رو در گوگل سرچ کردم هنوز به نام خانوادگی در تایپ کردن نرسیده بودم که گوگل خودش خودکار زحمتشو کشید و ادامه داستان تخیلی رو برام باز کرد.پرونده .این پروژه ۲میلیون دلاری دراین لحظه برام بسته شد. تشکر از دوستانی که بی تفاوت به این شیوه دزدی نیستن و برای امنیت مردم جهان بخصوص ایران همچین اتفاقات رو برای آگاهی بیشتر منتشر میکنن.

فردین چهارشنبه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

خواهرم گفت از این پول هم بمن بده گفتم تو وضع مالیت خوبه بهت نمیدم و باهام قهر کرد ?????
مادرم هم قراره کمکش کنم و تو این ۱۰ روز که پیام میفرستاده کلی بیوه زن و فقیر و فقرا شناسایی کردم و اسمشان هم نوشتم
میخام به همشان کمک کنم بخاطر شوهر مرحومش
خداشاهده
خودمم که دیگه نگو چقدر برای اون ۳۰ درصد که گفت برای خودت برنامه چیدم لعنتی چرا دروغ بود این پروژه جالب اینه که تمام فالورهاش ایرانی و اکثر هم هستند و …
البته هم باور میکردم و هم نمیکردم تا امرکز که بالاخره نماینده دیپلماتیک زنگ به واتساپ زد و انگلیسی حرف زد و منم گفتم نو آندرستند انگایش پلیز مسیج تو می
که پیام انگلیسی فرستاد و داشتم میرفتم فرودگاه امام خمینی و گفت بازداشتم کردن و البته با ارایه رسید آزاد شدم و شما باید مبلغ ۱۲۰۰ دلار امریکایی
بفرستی تا گمرک را بدم و منم کلی دلار جمع کردم که برم فرودگاه بعدش گفت نیاز نیست بیای فقط پول را به این شماره کارت باسم فرانک …

فردین چهارشنبه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

ادرس ایمیل خودمو گذاشتم تا اگر کسی خواست اطلاعات را در اختیارش بزارم بخصوص پلبس فتاشماره تلفن و شماره کارت بانک ملی و همه و همه را دارم و ازشان شات گرفتم من در خدمتم برای روشنگری و اینکه واقعا کسی گول حرفهاشو نخوره و سرش کلاه نره

فردین چهارشنبه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

این پیامها که یک خانم سرطان گلو داره و با نام وانیا رندیکا از کشور ایالات متحده و عکس هایی از خودش که کلی شلینگ و اکسیژن بهش وصله فرستاده و امروز آمده فرودگاه امام و از من ۱۲۰۰ دلار خواست و شماره کارتی به نام فرانک کمریبید کرپه فرستاد و منم ۱۲۰۰ ریال براش کارت بکارت کردم و از تمام اطلاعاتش و حرفهاش و پیامهاش و عکس هایی که فرستاده و نماینده دیپلماتیک و همه و همه اسکرین شات گرفتم و به چندتا از فالورهاش هم خبر دادم که این خانم با این اکانت کلاهبرداره و گول حرفهاش نخورید متن تمام پیامهاش که به بقیه فرستاده تقریبا با پیامهای من هم یکسانه و گفت اهل اندونزی است و الان امریکا زندگی میکنه و شوهرش ازش خواسته تا به مردم فقیر و بیوه زنها کمک کنه من اطلاعات زیادی ازش دارم دوست دارم که انها را در اختیار پلیس بزارم گه این نامرد را دستگیر کنند مطمئنا خیلی ها را گول زده

مهدی دوشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۱

برای منم در حال اتفاق افتادنه ولی از اول میدونستم کلاهبرداری هست سر کارش گذاشتم اونم خودشو یه خانم سرباز امریکایی تو افغانستان معرف کرده تا لختش نکنم دست بر نمیدارم???

ناشناس تاریخ 15 3 1400 شنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

سلام .. به نظرم اینجا بود که بچه فیلم از خر افتاد و دستش شکست .. خوب شد زود فهمیدم اون رفت با مدیر بانکش برا ارسال پول صحبت کنه منم امدم تو گوگل پیام های شما دوستا رو خوندم ممنون از اطلاع تون اگه تو گوگل نمی‌امدم شاید پول دار میشدم آره دوستا؟؟؟ ?????

مجتبی سه شنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۵۸

سلام دوستان. من فردا دارم میرم چمدون پول رو تخویل بگیرم?. ای خدا من ماشینمم انتخاب کردم که چی بخرم. خدا قربونش برم بهمون رحم کرده که زود فهمیدیم. ببینید حرص و طمعچیکارا که با آدم نمیکنه. خدارو هزاااااار مرتبه شکر

علا دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

سلام منم ی هفته هس با چنین خانمی سرو کله دارم حواستونه باشه دوستان گول چنین ادم های رو نخورید قراره که فردا پول ترخیص رو بدم و پول ۲ میلیون دلاری داخل کیف یا چمدان بهم تحویل داده بشه ولی من مطمنم که یک دروغ است و دوس دارم یکم باشون بازی کنم

امیر یکشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۴:۲۸

درودبرهمه دوستان الان دیگه بیمارستان وسرطان بنظرم تکراری شده براشون الان یه خانمی به من توی فیسبوک پیام میده وخودشوسرهنگ آمریکایی که توی افغانستان هستندمعرفی مکنه وقراره ۲۷۰۰برام بفرسته که امروزگفت با پست دیپلماتیک که حتی اسم وشماره همراهشم فرستاده برام قراره پس فردا ایران باشه و۱۶۵۰دلارم گفت باید هزبنه شوبدم منم فعلا دارم باهاش خودموسرگرم مکنم ببینم تاکی مخاد این جرت وپرتهاروادامه بده موفق باشید.

روح الله شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

سلام دوستان برای من هم این داستان پیش آمد بعد دو روز درباره تحقیق کردم
فهمیدم کوله برداری هست بلاک کردم .

سام چهارشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

سلام به خوانندگان عریزاین ضعف ماادماست ازبی پولی اون حروم زاده ازعکسهاونحوه پستهای مابه درون مانفوذکرده وواردکارمیشودمنم مثل همه شماوقتی این حرفهاروزدمانندشمادررویاوارزوفرورفتم حتی دوشب گریه میکردم وخداروسپاس میگفتم.پسرم چه قولهایی دادم الان نمیتونم بگم همش دروغ بودچون من اقازرنگه ادام …خروجرمیده بیام به زن وبچه ام بگم بابامارواسکول نبات کردن شایدمحک خوبی باشه برای جنبه وظرفیت خودمون تابهتربشناسیم منم روزی فهمیدم که خودالاغش سایت همین انگلیس وخیابان ۲۶۵داداتفاقی زدم من خرفکرکردم رمزبانکیش داده ومیگه رازبمونه اینوحفظش کن به کسی نگواونجادیدم نوشته کلاهبرداری دوملیون زن انگلیسس اونجاعرق سردی به تنم نشست بچهامنم یک لحظه تمام پشمام فرخورددیگه زنده نمیخواستم باشم ولی خوبه ادم یک وقتایی همچی تکانی ازسمت خدابخوره بفهمه چند چنده باخودش خداروشاکرم منوبیدارکردازاین کابوس لعنتی شکرهزارباشکر

جواد سه شنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۶

دقیقا شخصی بنام مری هریس از آلمان که در انگلیس در بیمارستانی بستری هست به من هم پیام داده سرطان لوزالمعده داره و ۲.۶ میلیون دلار داره و ۶۰۰۰۰۰ دلار بابت داروهاش و مخارج بیمارستان پرداخت کرده و ۱ میلیون دلار به آلمان فرستاده و ۱ میلیون دلار هم میخواد به من بده????خدا خیرتون بده زود مطلعم کردید.چقدر حرومزاده و چقدر ماهرانه آدمُ فریب میدن

مهدی یکشنبه , ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

برای من هم همین اتفاق افتاده. که خوسبختانه زود متوجه شدم .ممنون از اینکه اطلاعاتتون رو به اشتراک میزارید که کسی نتونه فریب این افراد را بخوره?

یاشار شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

سلام بچه ها الان برا منم اتفاق افتاده
به نطرتون تا تحویل پول پیش برم یا فشش بدم
خانم فیلشیا اسمیت یه کرمانشاهی هست ??

بهزاد دوشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

سلام منم با پیامی روی ایمیل با شخصی در سنگال با استعلام بانک انگیلیس متوجه شدم وارث مبلغ زیادی در بانک انگیلیسی هست چون بصورت پناهنده در اردوگاه هست قادر به دریافت مبلغ نیست اما این شخص با شخصیتی که شما گفتید فرق داره گفته بعد دریافت پول به حساب شما مبلغی را برایم ارسال کنید ایا ان هم کلاه برداریست ؟ اگر کسی هم با این شگرد رو برو شده منو در جریان بگذارد

محمد جمعه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

این قضیه برا منم پیش اومده والان پول از من میخواد برای ترخیص گمرک منم گفتم ندارم ولی آدرس شماره تلفن وشماره ملی خود را براش فرستادم آیا میتونه غلطی انجام بده یانه خواهشا اگه کسی چیزی میدونه به منم اطلاع بدین ممنون.

ساواش جمعه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

همش دروغ کلاه برداری به منم پیام داده مریضی لوزالمعده دارم میخوام به شماکمک کنم تا به فقیرا بیوه ها کلیساهای شهرتون کمک کنید منم چون داداشم انگلیس هست بهش گفتم آدرس داداشم بهت میدم پول بده به داداشم برام واریز میکنه گفت نه خودم میدم به نماینده باید به دست خودت برسه وهیچکس هم باخبر نشه منم درجواب براش نوشتم بیوه ها فقیرای شهر ما از تو کلاه بردار سرمایه دار ترن تا این بهش گفتم بلاکم کرد

ناشناس دوشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

دقیقآ همچون اتفاق برای من هم پیش آمده خانمی بنان تامای باد از انگلستان خوده معریفی کرد و هنوز هم در حال مخ زدن است اما من پی بردم چی فکری در سر دارد

M.iqbal یکشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۰

من از افغانستان هستم و با این موضوع روبرو شدم و خوش بختانه قبل از اینکه کدام پولی را دریافت کنم در گوگل در باره آن سرچ کردم و متوجه شدم که این کلاه برداری است. فکر کنم که الان نوبت افغان ها است. امید وارم که کسی به دام این افراد گیرنیوفتد.

حسین جمعه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

سلام دوستان لطفا قول نخورید خیلی خیلی حرفه ای هستند من یک میلیار یعنی زندگیمو باختم برای من هم دعا کنید اجاره نشین شده ایم چندماه ماه ها است شکایت کردیم ولی به هیچ کجا نرسیدیم هشت ماه است پرونده چند شهر را کردش میکنه ولی دیگه پول های ما رفتن از شما هم خواهش میکنم قول نخورید اصلا به فضای مجازی اعطمینان نکنید

علی شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

سلام دوستان.امروز دهم اردیبهشت ۱۴۰۰هست.الان چندروزه بااسم لوسی جان بامن از انگلیس چت میکنه.منم اولاش گولش خوردم.ولی فقط اسمم وتلفنمو براش فرستادم.دیشب به حساب خودش یعنی نمایندش با واتس آپم تماس گرفت.جوابش ندادم.بعدشروع کرد به چت کردن وگفت الان باید پول گمرک بدم ۱۰۰۰دلار.منم ازدیشب تاحالا دارم سرکارش میزارم.یه بار بهش میگم ۲۰۰دلار جورکردم،یه بارمیگم پول ندارم،یه بار گفتم برات میفرستم.ارواع عمش که من گولشو بخورم.من خودم بچه شیرازم از این کلکا نمیخورم.ولی قسمتون میدم به همچین چیزایی اعتماد نکنید.مردم خودشون انقدر گرفتاری دارن که اگه پول داشته باشن میزنن به زخم خودشون.فعلا که ببخشید…

محمد شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

سلام دوستان این خانم به من هم خیلی پیام داده و ان اصرار داره یک میلیون دلار رو بفرسته ایران تا کارخیر کنم ولی من بش اصرار کردم بفرسته اندنزی تا حالا قبول نکردم شما نظرتون چیه

الهام جمعه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۲۳

به من هم با اسم حلیمه هریس پیام داده دقیقا همین متن ها رو کپی کرده
منم که دنبال جذب ثروت بودم چقد دلمو صابون زدم برا اون سیصدهزاردلار.. فک کردم واقعا جذب شد
حالا چجوری باهاش بهم بزنم تازه داشتیم بهم عادت میکردیم

ارکان پنجشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

این به من هم گفت تازه میگفت پولو اورده ایران پولو بده تا تحویلت بدیم بسته رو

علی پنجشنبه , ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

برای منم فرستاده ولی به اسم استر بنیامین دقیقا همینا رو گفته من خرم اطلاعات خودم رو دادم اما وقتی گفت نماینده میفرسته و باید پول بدم مطمئن شدم کلاه برداری هستش برای همین اومدم سرچ مردم دیدم بله کلاهبرداری هست، هنوزم در ارتباط هستم نمیدونم برم پلیس فتا یا نه

سعید شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۰۰

سلام دوستان
آخه عزیزان من چرا گفتین کلاهبرداری هست الان ۲هفته هست داشتم رو ابرها سفر میکردم
قرار بود ۳روز دیگه پولو بفرسته.اسمش asta albet بود مال کلاهبردار من.کلان امید به زندگی افتادم

آیهان ... دوشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

من از پیام دومش فهمیدم این نفر خودی هست کلماتی که استفاده میکرد آشنا بود در ضمن کسی پول اضافه داشته باشه خودش بلده چطور خرج کنه نیازی به کمک نداره که
ولی اینم میدونم سر خیلیا رو کلاه گزاشتن

ناشناس شنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

همین الان هم همین اتفاق برای من افتاده من اهل افغانستانم ولی تا زمانی ازمن درخواست هزینه گمرگ نکرد متوجه نشدم وبعدازهزینه گمرگ شکاک شده و دنبال اصل قضیه رفتم وتو انترنت سرچ کرد تا بفهمم چی خبر است الان این صفحه انترنت را دیدم و خواندم دقیقه همان صرع همان زن اندونزی هست متشکرم که که گذشته های خود را به انترنت گذاشتید تا همه گول این افراد را نخورد.

آخرین اخبار