چاپ کد خبر: 30089
25 خرداد 1399

ماجرای پیشنهاد دو میلیون دلاری زن انگلیسی به افراد در فضای مجازی

کلاهبرداری‌های بانکی و رفتن به پای خودپرداز و انتقال پول این روزها کمی رنگ باخته و حالا روز به روز کلاهبرداری‌های اینترنتی با ترفندهای عجیب و غریب خودنمایی می‌کنند.

در زیر اتفاقی روایت می‌شود که برای یکی از خبرنگاران رخ داد اما در نهایت برای کلاهبرداران اینترنتی نتیجه‌ای مثبت در بر نداشت اما این را دقت داشته باشید که سارقان اینترنتی مثل کیف قاپهای خیابانی نیستند که به یکباره حمله کنند و دار و ندارتان را ببرند! آنها بسیار صبورند و با نقشه‌های حساب شده سعی می‌کنند اعتماد شما را جلب نمایند. با توجه به اینکه کاربران بسیاری از نی‌ریز فالوور ماجرای زیر هستند شاید بد نباشد که کمی چشمانمان را به روی واقعیت باز کنیم.

**
داستان از آنجا آغاز شد که طبق معمول و همانند بسیاری از ایرانی‌ها مشغول پرسه‌زنی در اینستاگرام بودم که ناگهان خانمی به نام «rosehamkim» در دایرکت با این پیام باب گفتگو را باز کرد[لازم به ذکر است که دیالوگ‌ها با کمترین تغییر چاپ شده و شاید از نظر نگارشی مشکل داشته باشد]:«متشکرم که درخواست من را پذیرفتید، من اهل اندونزی هستم اما همسرم اهل کره است و ما در انگلستان در لندن زندگی می‌کنیم، متأسفم که من این زبان را خیلی خوب ننوشتم زیرا من در حال یادگیری زبان هستم.»

در ادامه من هم از آشنایی با او ابراز خرسندی کردم.
***

13221445 851
چند روز گذشت تا اینکه بار دیگر پیامی با این مضمون برایم ارسال نمود:

«ما در انگلیس زندگی می‌کنیم. من شوهرم را در ١۶ آگوست ٢٠١۵ از دست دادم. مدتهاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنم و پزشک من می‌گوید مرحله فعلی غیرقابل کنترل است و من چند ماه [زنده]هستم.

قبل از مرگ همسرم، [ارزش دارایی‌های همسرم] را دولت انگلیس به مبلغ چهار میلیون و هفتصد هزار دلار قرارداد، شوهرم قبل از مرگ قصد ساخت خانه داشت.

او مرا تشویق کرد تا به افراد فقیر کمک کنم، زیرا از وقتی ازدواج کردیم، نتوانستیم فرزندانی داشته باشیم.
به دلیل وضعیت بهداشتی، دو میلیون دلار به زادگاهم (اندونزی) ارسال کردم و هفتصد هزار دلار برای داروی خود به بیمارستان فرستادم، می‌خواهم دو میلیون باقی مانده را نیز برای آن [شما] ارسال کنم برای کمک به فقرا و بیوه‌های موجود در کشورتان. »

او در ادامه نوشت: «هنگام برخورد با این پروژه‌ها، از دین،​نژاد یا منشأ قومی تبعیض قائل نشوید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر بلافاصله به من پاسخ دهید.»
من هم برای او نوشتم که خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

و او نوشت: «خدا بر شما و خانواده‌اتان رحمت کند، من دوست دارم از طریق تلفن با شما صحبت کنم، اما مشکل اینجاست که دکتر به من گفت که انجام ندهید یا زنگ نزنید و تلفن من را گرفت و من به دلیل درد نمی‌توانم خوب صحبت کنم، این اطلاعات خیلی مخفیانه است، هرگز به دلایل امنیتی در مورد این پول به کسی نگویید.»

و پس از آن تصویری از خودش که به دلیل بیماری روی تخت بیمارستان  بود، ارسال کرد.
***
من این موضوع را داشتم فراموش می‌کردم و در حالی که دو هفته گذشته بود بار دیگر پیامی برایم ارسال کرد:

«من در آنجا برای پیگیری شما در این پروژه حضور نخواهم داشت و نمی‌دانم شما چطور پول خرج می‌کنید، اما خدا برای دیدن آن در آنجا خواهد بود، شما باید ٣٠٪ از کل مبلغ را برای مصارف شخصی خود مصرف کنید و از برای امور خیریه استراحت کنید، نگذارید دوستان یا خانواده‌اتان شما را به استفاده از تمام پول خود فریب دهند زیرا عواقب آن به وجود خواهد آمد.

من می‌خواهم که شما اطلاعات شخصی خود را مانند نام کامل، آدرس کامل، شماره تلفن، عکس هر یک از کارت شناسایی خود را برای من ارسال کنید و به من بگویید که در حال حاضر چه نوع کاری را انجام می‌دهید، من از بانک برای دریافت اطلاعات با مدیرم تماس می‌گیرم. بهترین راه ارسال پول در کشور شما چیست به یاد داشته باشید که این بسیار محرمانه است، تا زمانی که پول دریافت نکنید، در مورد این مقدار به کسی نگویید.

این آدرس من ۴٢ Eamont Close، LE٢، لستر، انگلستان است … به نام کامل ، آدرس و شماره تلفن شما احتیاج دارم.

امشب جراحی خواهم کرد، دعا می‌کنم که در این جراحی موفق‌تر باشم، فقط فردا بعد از ظهر با شما تماس می‌گیرم، فردا باید با مدیر بانک خود صحبت کنم، او مرا در اینجا در بیمارستان ملاقات خواهد کرد. فردا در مورد نحوه انتقال پول به شما صحبت خواهیم کرد.»

و باز هم چند تصویر که در آن فردی در حال کمک کردن به او برای بلند شدن از جایش بود ارسال کرد.

من هم که کنجکاوی‌ام گُل کرده بود اطلاعاتی را که خواسته بود در حد  اسم، آدرس و شماره تلفن را به او دادم و از ارسال مدارک شناسنامه‌ای یا کارت ملی خودداری نمودم!
اما فردای آن روز خبری از تماس و پیام نشد.
***
و باز هم چند روز دیگر از این مسئله گذشت تا اینکه پیامی را با مضمون زیر ارسال کرد:

«جراحی به هفته بعد منتقل شد، بسیار از شما برای دعاهای بی‌پایان سپاسگزارم.

با مدیر بانک خود تماس گرفتم تا دریابم چگونه می‌توان پنهان‌ترین و آسان‌ترین روش انتقال پول به کشورش را تضمین کند و مدیر بانک به من گفت که اگر پول را از طریق بانک (انتقال سریع) انتقال دهم، باید با سؤال روبرو شوم و ارزیابی کنم. دولت انگلیس به دلیل اینکه اجازه نمی‌دهد مبلغ زیادی پول به خارج از کشور منتقل شود.

مدیر بانک گفت: راه آسان و ایمن برای انتقال آن پول از طریق نمایندگان ویژه است. وی ١٠٠٪ ضمانت به من داد که پول بی‌خطر و بدون هیچ مشکلی است، اما او می‌گوید که باید مبلغ کمی را در فرودگاه با ورود مأمور به ارز محلی شما، گرچه این مبلغ زیاد نخواهد بود و این برای هزینه ترخیص کالا از گمرک است [پرداخت نمایید]. سپس وقتی به آنجا رسیدید، او با شما تماس می‌گیرد و به شما می‌گوید چگونه عرف را حل کنید تا نماینده بتواند به خانه شما بیاید.

من در پایان با استفاده از این روش (استفاده از خدمات نمایندگی ویژه) برای ارسال پول برای شما در کشور خودم، با خدمات بین‌المللی LOOMIS CORREER تماس گرفتم و به لطف خدا به زودی تمام می‌شود. پس از اتمام روند، من به زودی اطلاعات مربوط به عزیمت مأمورین و سایر اسناد قانونی را برای شما ارسال می‌کنم. امیدوارم بتوانید آنچه را برای شما توضیح داده‌ام بفهمید.»

و پس از آن تصویری از خودش در حال خندیدن بر روی تخت بیمارستان ارسال کرد.

او در ادامه نوشت:
«می‌خواهم به شما بگویم که مراحل سپرده‌گذاری را از طریق سرویس Western Courier Western Digital به پایان رسانده‌ام ، این بسته به یک نماینده که کاملاً پلمپ شده است و به عنوان چمدان ویژه برچسب خورده است، تحویل داده شده است، کل مبلغ موجود در کیف به مبلغ ٢ میلیون دلار است. جعبه کد (٨۶١٩) است که شما کد را در اختیار دارید، حتی نماینده این کد و محتوای کیف را نمی‌داند. نماینده ویژه با رسیدن به کشور با شما تماس می‌گیرد تا جعبه را تحویل دهد.

اجازه ندهید که بسته طولانی مدت در فرودگاه برای جلوگیری از تلاش برای اسکن بسته بماند.»
***
کم کم بوی کلاهبرداری به مشامم می‌رسید و من بی‌اعتنا از این مسئله گذشتم.

چند هفته پس از این ماجرا ناخودآگاه در میان دایرکت‌ها به اسم او برخورد کردم.

از او پرسیدم: آیا عمل کرده یا خیر؟ او بدون هیچ مقدمه‌ای و حتی پاسخ به سؤال من، یک رسید پستی صادر شده از انگلیس را ارسال نمود و در قسمت گیرنده نام و آدرس من را درج کرده بود و بلافاصله دو تصویر از یک کیف پر از دلار که عکس آن در همین گزارش آمده را ارسال نمود همچون فیلم‌های اکشن! همچنین تصویر پاسپورت خودش را هم ارسال کرد!

علیرغم تأخیرهای طولانی در پاسخگویی به نظرش رسیده بود که حالا توانسته اعتماد من را کاملاً جلب کن

فردای آن روز با شماره‌ای که با پیش کد کشور انگلیس بود در واتساپ به من پیام داده شد. نماینده با ارسال تصاویری از فرودگاه بین‌المللی امام نوشت:
«من در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران هستم. چمدان شما رسیده است و من نماینده هستم».

در ادامه تصویری از خودش را هم ارسال کرد!

   کلاهبرداری 1 1

بی‌تفاوت از کنار پیامهای ارسالی گذشتم تا اینکه تلفن همراهم به صدا درآمد و فردی که لهجه غلیظ انگلیسی داشت از من به انگلیسی پرسید که آیا شما می‌توانید انگلیسی صحبت کنید و من پاسخ دادم و گفتم: خیر و او چند بار واژه «Please Messaging» را تکرار و گوشی را قطع کرد و سپس نوشت: بدون پرداخت هزینه سفارشی گمرک اجازه نمی‌دهند از فرودگاه خارج شوم.

کمی ترسیده بودم اما در پاسخ گفتم که من چنین هزینه‌ای ندارم و او گفت: «اکنون با مادر تماس بگیرید تا مشتری چمدان را باز نکند.»

مشغول به کار شدم تا اینکه دو روز بعد تصویر فیلم خروجش از فرودگاه امام را ارسال کرد.

وقتی از او پرسیدم هزینه گمرک چقدر است؟ در پاسخ جواب داد: هزینه سفارشی ۱۸ میلیون تومان است و علیرغم اینکه جملات را به صورت دست و پا شکسته فارسی می‌نوشت می‌شد فهمید که بابت ارسال آن بسته به درِ خانه باید این هزینه را پرداخت کنم.
***
چند روز بعد به آن خانم پیام دادم و گفتم من نتوانستم پول گمرک را برای نماینده شما آماده کنم و او در پاسخ نوشت:

«من فکر می‌کنم که باید معاملات را متوقف کنم، زیرا اگر نتوانید این مبلغ کمی را برای گواهی ترخیص کالا از گمرک برای امنیت پول در جعبه پرداخت کنید، پس نمی‌توانید معامله را انجام دهید زیرا دو میلیون دلار برای شما خیلی بزرگ خواهد بود.»

به نماینده از طریق واتس‌آپ پیام دادم و اینجا بود که طمع، کار دست نماینده داد و او بدون هیچ توضیحی شماره کارتی جهت واریز وجه اعلام کرد و علیرغم اینکه مادر اعلام کرده بود کار تمام شده است اما او شماره حسابی به نام یک فرد ایرانی معرفی کرد.

کلاهبرداری 4 1

او نوشت: «مبلغ سپرده برای خرید ارز است. لطفاً جمله فوق را در برگه سپرده بنویسید و با کارت ملی خود تصویر کاملی از آن بگیرید».

پس از آن یک پاسپورت با ماهیت جدید فرستاد. عکس یک خانم سیاهپوست با موهای فرفری.

داستان برای من تمام شده بود تا اینکه یک پیام مشابه از شخص دیگری اما با همین مضمون ارسال شد:

«خوشحالم که شما را ملاقات کردم و از شما متشکرم که درخواست من را پذیرفتید. امیدوارم شرمنده نباشید.

نام من دبی محمد است. من اهل اندونزی هستم. اما من و شوهر فقید من سالهاست که در انگلیس زندگی می‌کنیم. من به یکی از دوستان نیاز دارم تا درد خود را با او در میان بگذارم اما به دلیل سلامتی من همیشه در اینستاگرام نیستم بنابراین دوست دارم شماره واتس اپ خود را برای شما ارسال کنید. ممنون، عزیزم، تا بتوانم بیان کنم احساسات من به تو!!

کلاهبرداری 3 1
***
کسانی که به دنبال اخاذی از شما هستند بعضی وقتها خیلی صبورند و بعضی وقتها خیلی ساده لوح و نیاز است تا شما کمی فکر کنید و فریب اینگونه افراد را نخورید.

در پیج این خانم چند فالوور نی‌ریزی هستند که شاید در ابتدای مسیر و یا میانه و یا خدایی نکرده به انتهای مسیر رسیده باشند.
***
یک توضیح:
به دلیل احتمال سوءاستفاده از تصاویر افراد چهره‌ها پوشانده شده است.

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C 2تصویری از کیف پولی که کلاهبرداران وعده آن را می‌دادند

کلاهبرداری 2 1

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C 4تصویر نخست: شخصی که خود را مادر معرفی می‌کرد/ تصویر دوم: رسید ارسال بسته به ایران/ تصویر سوم: شخصی که خود را نماینده معرفی می‌کرد

فقط ۵درصد افراد می توانند حروف گم شده یک کلمه را در این تصویر پیدا کنند

به کانال اول فرس در واتساپ بپیوندید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی چهارشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

سلام منم امروز آدرس غلط با شماره ملی فرستادم کاری نمیکنه باهاش،زن هست گروهبان دوم برای ایالات متحده ،ارزهام ب باد رفت

فرهاد جمعه , ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

دوروزه منم در حال مزاکره هستیم این بنده خدا فک نکرده اینجا ایرانه ما خودمون آدم …هموطنان فقط قول نخورید

محمد جمعه , ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۳۷

دقیقا دیروز همین اتفاقات برای منم افتاد شخصی به اسم جنیفر که خبر مرگش چینیه ولی آمریکا زندگی میکنه قراره برام ۱ میلیون دلار بفرسته همه مراحل کارتشم با عکس و فیلم داره برام میفرسته که باور کنم ،،،من از دیروز داشتم دنبال لندکروز ترتمیز میگشتم،یه لحظه کرمم گرفت بیام گوگل یه سرچ بزنم ببینم توش داستانی نباشه،که دیدم همه زخم خوردن
ریدم تو روحت جنیفر??‍♂️

زر پنجشنبه , ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

برای من هم اتفاق افتاده به من پیشنهاد یک میلیونی داده و من هم این سایتو واسش فرستادم که بدونه و دیگه به من پیام نده

یه نفر سه شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

من هم به تازگی وارد بحث با چنین کسی شده ام ولی از تمام صحبت هاش معلومه قصدش کلاهبرداریه چون من رشته ام روانشناسی هستش و تیپ شخصیتی افراد را ار روی صحبتهاشون متوجه میشم … مراقب باشین دوستان خیلی مراقب باشین . بهترین کار بلاک کردنه … سعی کنید بدون بحث و حرف رکیک و فحاشی، دقیقا در تایم صلح این افراد را بلاک کنید … موفق باشین

رسام دوشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

یه نفر به اسم bichiep valentina هم به من دایرکت داد و گفت استرالیاییه و دقیقا همون حرف ها رو زده الان قراره با مدیر بانک صحبت کنه

وکیل جمعه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

سلام بر همه از منم این درخواست کرده حتا همه مدارک های رم برای من ارسال کرده که پول بدست میرسه فردا ولی من به فکر بودم الان که پیامهای بچهار دیدم خیالم راحت شوده که این یک کلاه ورداری هسته ولی من مدارک های خودم برایش فهرست دادم آیا اون میتونه با مدرک من کاری بکنه یا خیر

یاس سه شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

از من ۱۵۵۰ دلار درخواست کرد برای ترخیص بسته ولی من نداشتم بدم بعد باهاش تماس تصویری گرفتم جواب نداد مشکوک شدم به داداشم گفتم گفت کلاه برداریه

بدبخت چهارشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

نمیدونم قربانی بعدی کیه ولی دم این گوگل گرم که نجاتمون داد من پولی که برای مراسم عروسیم گذاشته بودمو میخواستم برای این بفرستم.همه فکر میکنن خیلی زرنگن ولی به موقع هم گول میخورن هم زندگیشونو میبازن لطفا نیاین ادعا نکنین که زرنگیمو فلان اگه همین گوگل نبود من اولین نفر زندگیمو باخته بودن

علی یکشنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۰۱

سلام واسه من هم اتفاق افتاده من گفتم اگه راست میگی ۱۰۰ ملیون بریز به این حساب تا ببینم چی میشه گفت برای غیر ها کمک کن الان هم دارم خرج میکنم برای فقیر ها

زهرا چهارشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

مدتی است که با من هم بنام مریم محمد اهل اندونزی که شوهرش عرب است مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار به حال من ریخته واز من خواسته که این پول را در را ه کارهای خیر خرج کنم و من از شما می خواهم که به من کمک کنی تا این پول برای ساخت مسجد کلیسا بیوه زنان و غیره خرج کنی ابتدا فکر کردم واقعا راست میگه قبول کردم بهش کمک کنم بعد برای من یک فرم از بانک فرستند و من هم فرستادم بعد گفتم چرا پول را حسابم واریز نمی کنی گفت دولت گیر میدهد و مدیر بانک گفت از طریق دیپلماتی به کشور تان بفرستم بعد پول را در صندوق فلز بنمایش گذاشت گفت باید برای ترخیص مبلغ ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنی احساس کردم یه جای کار می لنگه از گوگل سرچ کردم دیدم از این طریق به چقدر خانم از این را کلاهبرداری کرد

علی احمد تاجیک دوشنبه , ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

این زن انگلیسی به من هم تو اینستگرام پیام داد که دو میلیون دلار بهت میدم ۳۰ درصدش مال خودت بقیه اش به نیازمندان بده
عکس های پول صندوق و دلار ها را فرستاد باورم شد گفت کسی چیزی نگو مشخصات منو برداشت روی برگه حرفه ای چاپ کرده بود باورم شد
که امرور گفت بسته رسیده باید پنج میلیون تومن به حساب بریزم تا بسته را بیاره ،بعد که گفتم من پول ندارم ،بعد تماس تصویری گرفت روی تخت بود سرطان داشت اخرش گولش نخوردم حالا که مطمئن شدم کلاهبرداری شده ،میگه شوهرم مرده بچه ندهرم

حامد یکشنبه , ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

دوستان قبول نیست به همه شما ۲میلیون دلار پیشنهاد داده به من ۱میلیون دلار.کلاهبردارها هم تبعیض قائل میشن

صادق چهارشنبه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

سلام دوستان دقیقا این اتفاق برای من در حال رخ دادن هست با تمام جزییات ک سرطان داره و قراره برام ۲ میلیون دلار بفرسته منم ادرس و عکس خودم و کارت ملیم دادمش ، تازه یهویی اومدم توی گوگل سرچ کردم تا کلاهبرداره خدارو شکر ک خبر شدم به من گفته اسمم خانم چرچیل هستم

مهدی. سه شنبه , ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

مهدی.یک خانمی چند روز با من اول از اینستا و بعد واتساپ پیام میده بعنوان ارث محمد یوسف ک مرده ۶۰۰۰۰۰۰دلار نصف برای تو نصف هم مال من.الانم داره برای کسانی دیگه همزمان مخ میزنه.۰۹۱۱۴+++۲۳۵ هر کسی گرفتار شد زنگ بزنه

رسول. تاریخ 23/12/1400 یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

منم الان چند روزه پیام میده میکه شوهرم مرده ابچه داری نمیشدیم شوه م وصیت کرده به مردم نیازمند کمک کچم ،منم راهشو ادامه میدم از این حرفا میرد

متین دوشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

من بهش گفتم چند تا عکس سکسی از خودش بزاره برا کار خیر میخام نمیدونم چرا بلاکم کرد

ب من هم امروز یک نفر‌پیام داد ب نام املی..و خود را امریکای معرفی مبلغ ۳میلیون دلار ب شما میدهم .زود با خودم گفتم عین یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

ب من هم امروز یک نفر‌پیام داد ب نام املی..و خود را امریکای معرفی کردوگفتش ک در بانک کار میکنه منکه قبلا گفته بودم اهله ایران هستم گفتش یک فردی دچار حادثه شده ک اهل کشور شما هست و ۶ میلیون دلار پول او در بانک هست من میتونم شمارو وارث عین فرد ثروتمند جا بزنم و از عین مبلغ ۳میلیون دلار ب شما میدهم .زود با خودم گفتم عین همه ادم چرا ب من گفته و اومدم سرچ کردم فهمیدم جوری بازیش بدم

ناشناس شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

باسلام من هم این اتفاق برایم افتاد. زنی خو وش را معرفی که من یک سرباز امریکای هستم ونام کامل من ساندرا مورگان است وپدر ومادرم مرده اند و شوهرم در جنگ سوریه کشته شد و دوتا بچه دارم وبعد دوهفته موضوع شروع شد وگوفت پدرم در یک شرکت امنیتی به مبلغ۹۵۰هزار دلار برای من جا گذاشته وتوشوهر آینده من هستی. من این پول را به دست تو می سپارم .وبعدچندروز گفت مدارکت را برایم بفرست نام کامل شما ادرس و چه شغلی انجام می دهید منهم این کارراکردم وبعدگوفت باید درفرودگاه ایران مبلغ ۱۲۰۰دلا راپرداخت کنی منهم همه چیز را اماده کردم منتطر تماس بودم. ولی خدا به من رحم کرد چون از اول به او توکل بسته بودم .رفتم رویه گوگل ناگهانی چشمم به قضیه همان زن دو ملیون دلاری افتاد .انجا بود همه چیز را فهمیدم.

وحید پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

سر من هم کلاه رفته۶۰۰۰ دلار.تروخدا اگه کسی یا جایی خبرشد اطلاع رسانی کنین.منو بدبخت کرد

محمد دوشنبه , ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

اگر خواستید شماره خارجی اون فرد ایرانی وعکس زنی که امریکایی جازده بود دارم خواستید اشتراک بذارم ترو خدا دستگیر شد بمن خبر بدید بخدا کارگری میکنم قرض کرده بودم کمکم کنید نزول نکنم زندگیم داره نابود میشه

محمد دوشنبه , ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

ولی من یک گارگرساده گول خوردم ۲۰ملیون واریز کردم اون فرد ایرانی بنام پیمان ج…ر پور هستش پول قرض کردم ریختم بحسابشالان باید نزول کنم تا قرضم روبدم

،،،،،،م جمعه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۶

دوستا گول نخورید میلیونر شدن آسان نیست

سودی جمعه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۵

این کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون پول منو کشید بالا…مواظب باشید

ناشناس سه شنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

بسیار مفید بود… متأسفانه ما ایرانی ها اینقدر سختی کشیدیم که با هر وعده ای گول میخوریم. یعنی دوست داریم که واقعی باشه و زندگیمون دگرگون بشه
و همین افراد که از قضا از بین خودمون هستن سرمون کلاه میذارن در نهایت بیشرفی و نامردی و به اسم افراد خارجی مردم ساده رو تیغ میزنن.
و از این پیام ها قطعا برای بیشتر ماها ارسال شده…

09143613901 جمعه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

به منم پیام داده و الان داره پول را میفرسته و گفته من باید ۱۵۵۰ دلار هزینه گمرک را باید من بپردازم والان منتظرم پول برسه برم بگیرم ??

محمدرضا چهارشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

سلام برای من هم این اتفاق افتاد خدا را شکر من زود متوجه شدم تشکرازگوگل که مرا متوجه کرد

نماینده ی بیمه ی پاسارگاد دوشنبه , ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

بچه ها من دو روز باهاش چت میکنم و میخندم بهش میخوام فقط شماره حسابشو بفرسته برینم به هیکلش میگه برات مستر کارت درست میکنم میفرستم به آدرست خخخخخخ

مسعود دوشنبه , ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

من با این خانوم در ارتباط هستم فردا قراره بهم خبر بده ک پول چجوری به اسون ترین راه برای بفرسته تفففف ارزوهام بر باد داد … چرا نمیمره با این سرطان خخخخخ گول نخورید دوستان خخخخخ

مسعود دوشنبه , ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

من با این خانوم در ارتباط هستم فردا قراره بهم خبر بده ک پول چجوری به اسون ترین راه برای بفرسته تفففف ارزوهام بر باد داد دهن سرویس چرا نمیمره با این سرطان خخخخخ

ناشناس سه شنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱:۲۶

سلام العان یک خانم روسی ازسوریه داره اینجوری کلاه برداری میکنه که دلارازداعش پیدا کرده ومیخواد برای من بفرسته،مواظب باشید

رضا دوشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

سلام این خانم هم به من هم توی واتساپ پیام داده هنوز درارتباط هستیم دیروز بامدیربانک حرف زده امروز ازطریق دیپلماتیک برام پول میفرسته عجب خانم شیادی هس خدارو شکرالان سرچ کردم اینترنت همه چیو فهمیدم ولی من هیچی بهش ندادم میگه من خانم سوزان هستم شوهرم عرب بوده منم توی یتیم خونه زندگی کردم

رضا دوشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

سلام این خانم هم به من هم توی واتساپ پیام داده هنوز درارتباط هستیم دیروز بامدیربانک حرف زده امروز ازطریق دیپلماتیک برام پول میفرسته عجب خانم شیادی هس خدارو شکرالان سرچ کردم اینترنت همه چیو فهمیدم ولی من هیچی بهش ندادم

جمشید دوشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

ای چه خوش بود تو خواب سیر میکردم با پولش کی بیدارم کرد اههههاا

رضا یکشنبه , ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

سلام . تو اینستا بعد از اینکه منو فالو کرد من هم فالو کردم بعد از آن دایرکت برای من پیام داد من هم یک جواب دادم
بعد پیشنهاد یک میلیون دلاری و فهمیدم کلاه برداری هست وقتی اینترنت سرچ کردم پیشنهاد دو میلیون دلاری را دیدم و بعد آن بلاکش نمودم
پیام های دوستان را خواندم دلم برای اشخاصی که سرشان کلاه رفته سوخت امیدوارم بعقیه دوستان زرنگ باشند فریب نخورند همیشه پیشنهاد واریز مبلغ که مشخصات فردی و کارت ملی و حسابهای بانکی و یا کارت عابر حتما کلاه برداری هست خیلی دقت کنید

سلمان. یکشنبه , ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۳

خدا خیرتون بده که اطلاع رسانی میکنید دقیقا واس منم یه هفته است واتساپ‌ میگه المانیم در انگلیس بستری هستم باید مبلغ کمی پول محلی برای برای ترخیص کالا واریز کنید تا مامور ما بتونه بیاد پول را به شما تحویل بده خدا میداند چند نفر دیگه انطوری کلاه سرشون میره ولی واس ادم ساده و زود باور

ناشناس جمعه , ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۳:۴۶

حسابهاتو مسدود کن فوری یا خالیشون کن تو کارت دیگری

محمد غریب سه شنبه , ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

الان به نزری من فرقی نداره که کلاه بردار باشه یاخیر به من این کار پیش اومد امن به دنبال این پول نبودم ی دلار شو به خودم نگهادارم برام ۳۰درصد پیش نهاد کردن ۱۰ درصد دیگه ام برائ که این کار انجامیدی خرج کن اما من پیشنهادی شورد کردم براش گفتم هچی از این پول برای خودم نمیخوام چون که من مشکل مالی ندارم بعد این خانم ازمن خیلی قدردنانی کردان بعدیش گفت به ریس بانگ صحبت کردم همچی فراهمه شما باید ۱۵۵۰ دلار بابتی پول گمرک پرداخت کنین دپلیمات اسیر نشه بعداین بود که من بهش گفتم خیر نستم شما خیرین

افشین جمعه , ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

دو هفته ای هم میشه که ذهن منو مشغول کرده، چند روز پیش ازش درخواست کردم
یه عکس دو نفره از خودش و شوهر مرحومش بفرسته، که یادگاری نگهدارم. ولی کثافت نفرستاد??
بهش گفتم یه حساب ارزی دارم فعلا یک پنجم پول رو بفرست ولی جواب درستی نداد. و همین الان که دارم
این متن رو می نویسم، دایرکت پیام داد که مشخصات نام و آدرس رو بفرست.
دوستان عزیز خیلی مراقب این شیادان کلاه بردار باشید

تنها چهارشنبه , ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۳۵

بله یه خانوم به نام اریکل مینس هم هست که همچین کاری با ملت میکنه به نظر شنا چرا با ایرانی ها این
کار رو میکنن فقط تو کشورهای بی قانون باشه مگر

تنها سه شنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۲۲

به من هم همین چیزا گفت

ناشناس سه شنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۲۲

خدایاشکرت من خواستم فردا۲۵میلیون بریزم توحسابش که توگوگل زدم عکس دومیلیون دلار یه دفع عکس
زن نامرد دیدم واقعا چه رویایی برای خودم توذهنم ساختم خدالعنتش کنه

غریبه دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۳۲

دوستان میخواستم بدونم این عوضی میتونه از مشخصات کارت ملی ام سواستفاده کنه؟؟

غریبه دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۲۹

سلام خدمت دوستان عزیز آقا این عوضی دایرکت منم اومده متاسفانه من احمقی کردم عکس کارت ملی رو واسش فرستادم…..حالا قراره فردا چمدان پول برسه فرودگاه

Ahoora جمعه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

تو دایرکت منم اومدن اسمش Locy johne گفتم که اگه دایرکت شما هم اومد بدونید

مهدی یکشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۰۷

سلام دوستان عزیز الان چندانی هست از منم آدرس کرفته پولا رو دیپلمات برام بیارن در خونه که اذیت نشم کلاه بردار به این خوبی

رضا شنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲:۱۲

سلام الان یک هفته هست منو سر کار گذاشته چه رویاهایی برا خودم ساخته بودم در کل من که پول گمرکی نداشتم ،با خودم گفتم از مستاجری نجات پیدا کردم ماشین فلان میخرم ما مردم ایران چقد بدبختیم به خاطر نداری گول این نامردا رو میخوریم ، توی این یه هفته کجا ها سیر میکردم یک ملیون دلار چکارا با هاش میشه کرد ، الان اومدم سرچ کردم دنیا رو سرم خراب شد به کیا قول کمک داده بودم حالا چی بگم بهشون وای خدا لعنت به من عکس شماسنامه و پاسپورت هم فرستادم لعنت به روزی که به دنیا اومدم

همت چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۴

سه چهار روزه به منم پیام میده ..راستی فقط از یه جا موندم اگر کلاهبرداری چرا سایتشو برام فرستاده از من شماره کارت کد پستی آدرس نام کامل میخواد نمیدونم چکار کنم

محمد چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲:۳۱

۰۰/۶/۶برای منم اتفاق افتاده فقط صبح ها پیام میده

محمد چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲:۳۰

۰۰/۶/۶برای منم اتفاق افتاده

آخرین اخبار