چاپ کد خبر: 23626
23 اسفند 1398

جزئیات بسته حمایتی دولت برای افراد فاقد درآمد ثابت و کسب وکارهای تعطیل شده بر اثر کرونا

 به گزارش اول فارس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

به دستور رئیس جمهور برای کاهش صدمات کرونا ۲ بسته برای اقشار کم برخوردار آماده کردیم،

۱- کمک ماهیانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای ۳ میلون ایرانی  فاقد درآمد ثابت که تا آخر اسفند پرداخت می شود

۲- وام ۱ تا ۲ میلونی ۴ درصدی بدون ضامن برای ۴ میلوین ایرانی شاغل آسیب دیده همچون کارگران و اصناف و غیره

نوبخت

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت بسته حمایت کرونایی برای خانوارهای فاقد درآمد ثابت خبر داد و گفت: ۳ میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و مرحله نخست این طرح نیز هفته آینده اجرا می‌شود.

محمدباقر نوبختدر جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است بسته حمایتی در نظر گرفته اظهار داشت: سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شناسایی ۴ میلیون خانوار دارای مشاغل خرد که به علت شیوع کرونا و کسادی بازار شب عید با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا بین یک تا ۲ میلیون تومان وام به صورت قرض الحسنه و بدون ضامن برای این قشرها در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس‌جمهور پرداخت اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جبران کمبودها را از دیگر اقدامات حمایتی دولت تلقی کرد و ابراز داشت: موضوع بسته های حمایتی کونایی از حمایت معیشتی انتهای سال جدا است و اجرای هر کدام از این طرح‌ها به صورت مستقل در دستور کار قرار دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه وام‌های قرض‌الحسنه مذکور به صورت ۲۷ ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد تصریح کرد: علاوه بر مبالغی که قبلاً به دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت شد معادل ۱۶۰ میلیارد تومان منابع مالی نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تأمین ۱۸ قلم کالای مورد نیاز در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

 

خبرهای فوری اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سید علی احمدی جمعه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

منو از سرکار بخاطر کرونا اخراج کردن هیچ امیدی به زندگی ندارم. کجا باید بگم امثال منم نیاز به حمایت داریم. بیمه بیکاری هم بهمن نمیدن میگن پروژه ای هستین.

آخرین اخبار