چاپ کد خبر: 90964
7 مرداد 1401

نجات کودک ۷ ساله غرق شده در بارندگی و سیلاب کوار استان فارس

رئیس اورژانس فارس از غرق شدگی یک کودک هفت ساله در اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهرستان کوار خبر داد.


به گزارش اول فارس ، دکتر محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس از غرق شدگی یک کودک هفت ساله در اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهرستان کوار خبر داد و گفت: مصدوم این حادثه توسط خودروی شخصی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال  داده شده است.

مرادیان گفت:  به گفته همراه کودک ۷ ساله حدود ١٠٠٠ متر در آب بیرون کشیده شده است.

او، توجه به توصیه‌های ایمنی را به ویژه در سالمندان و کودکان جدی‌تر خواند و گفت: آب حاصل از سیلاب، به دلیل گل آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود ۱۵ سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد می‌شود.

مرادیان همچنین حدود ۳۰ سانتی متر آب سیلاب را سبب خطر جابه جایی و غرق شدگی خودرو دانست و گفت: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه جا می‌شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

رئیس مرکز حوادث فارس از عموم مردم خواست تا از سفر‌های غیرضروری در شرایط کنونی بپرهیزند و گفت: در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد وضعیت وخیمی ندارد، توصیه می‌شود تنها افرادی که دوره‌های کمک‌های امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم‌ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس ۱۱۵ است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار