چاپ کد خبر: 97734
21 آبان 1401

معجزه پیچک برای درمان سرماخوردگی، گلودرد، سرفه، ریزش مو، سوختگی و پاکسازی بدن

پاپیتال یا عشقه از جمله گیاهانی است که علاوه بر زیبایی محیط، خواص درمانی بیشماری دارد.

پاپیتال1

گیاه عشقه، پیچک یا پاپیتال گیاهی پیچنده، بالارونده، با برگ‌های کوچک، سبز و قلبی شکل است که در صورت نزدیک بودن به درخت، دیوار، داربست یا صخره از آن بالا می‌رود؛ در غیر اینصورت روی زمین می‌خزد و به عنوان گیاه پوششی عمل می‌کند.

این گیاه علاوه زیبایی محیط، خواص درمانی شگفت انگیزی دارد که می‌توان به درمان سرماخوردگی، گلودرد ضد سرفه، ضد اسپاسم و ضد آسم به عنوان معروف‌ترین فواید آن اشاره کرد.

پاکسازی سموم از بدن، جلوگیری از انواع التهاب ها، خواص ضد باکتریایی، از بین بردن احتقان، بهبود سرعت التیام زخم‌ها، آرامش بخشیدن به معده، افزایش اکسیژن بدن، افزایش سیستم ایمنی بدن، بهبودی پوست از دیگر خواص شگفت انگیز پاپیتال به شمار می‌روند.

درمان آرتروز، نقرس و روماتیسم، بهبود عملکرد کیسه صفرا، کاهش فشار در سیستم‌های حیاتی بدن، التیام زخم‌های سوختگی روی پوست، کاهش ناراحتی و سوزش پسوریازیس، اگزما، آکنه، تقویت دستگاه تنفسی، جلوگیری از سرطان و از بین بردن پوست‌های مرده کف پا از دیگر فواید گیاه عشقه هستند.

همچنین استفاده از ضماد پاپیتال برای درمان ریزش مو، تاسی و کچلی و نوشیدن جوشانده ساقه آن قاعده آور است و سبب فعال کردن مغز می‌شود، ضمن اینکه باعث افزایش قدرت جسمانی و ایجاد شادابی و نشاط در افراد مسن خواهد شد.

درمان سرماخوردگی، افزایش تمرکز، تصفیه کننده خون، خلط آور، درمان سیاه سرفه، درمان برونشیت‌های مزمن و پایین آوردن فشار خون از دیگر خواص گیاه پاپیتال محسوب می‌شود.منبع “صدا و سیما”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار