چاپ کد خبر: 93817
12 شهریور 1401

معمای دختر گمشده اصفهانی در شیراز که هیچ اثری از او نیست+عکس

دوربین‌های مداربسته، تصاویر این دختر را تا زیر پل معالی‌آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد.

دختر گمشده 1
اشک می‌ریزد و از مردم، پلیس، هنرمندان و ورزشکاران می‌خواهد که به او کمک کنند. پدر میانسالی که حالا ۴۵ روز است، هیچ خبری از دختر جوانش ندارد. کلیپ اشک‌های دردناک این پدر حالا در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد. همه در جست‌وجوی سما هستند.

شهروند آنلاین:دختر ۲۲ ساله‌ای که برای خرید به یک پاساژ در شیراز رفت، ولی هرگز بازنگشت. هیچ نشانه یا اثری از این دختر نیست. هیچکس نمی‌داند که او الان کجاست، نفس می‌کشد یا نه. آخرین بار با مادرش تماس گرفت و گفت که خریدش تمام شده و تا یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.

دوربین‌های مداربسته، تصاویر این دختر را تا زیر پل معالی‌آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد. برای همین اصلا معلوم نیست این دختر سوار چه ماشینی شده است. فقط آخرین بار با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که به زودی می‌رسد.

هیچ سرنخی در دست نیست. هیچکس از او خبر ندارد. حالا پدرش در ویدیویی تلخ و دردناک، از مردم خواهش می‌کند که به دنبال دخترش بگردند.

تنها خواهرش ۴۵ روز تمام، وجب‌به‌وجب خیابان‌های شیراز را گشت تا شاید ردی و نشانه‌ای از سما پیدا کند، ولی هیچ اثری از او نیست. سالومه، خواهر سما، در حالی که اشک می‌ریزد و حال و روز خوشی ندارد، در گفتگو با خبرنگار «شهروند» جزئیاتی از این ماجرای غم‌انگیز را روایت می‌کند:

خواهرتان دقیقا چه روز و کجا ناپدید شد؟
ما ساکن اصفهان هستیم. چند روز بود برای سفر به شیراز و خانه عمه‌ام رفته بودیم. قرار بود همان شب یا فردا صبحش همگی راه بیفتیم و به اصفهان برگردیم. روز ۲۵ تیرماه بود. سما ساعت ۷:۲۰ عصر، از خانه بیرون رفت تا برای خودش یک سری وسیله شخصی بخرد.

به پاساژی در خیابان معالی‌آباد شیراز رفت. یکی دو ساعت بعد، حدود ساعت یک‌ربع به ۱۰ بود که سما خبر داد، در حال برگشتن به خانه است و یک ربع دیگر می‌رسد. پس از آن گوشی‌اش خاموش شد و دیگر هیچ خبری از او نداریم.

دختر گمشده 2

آخرین وقتی که تماس گرفت، دقیقا چه گفت؟
اول وقتی رسید، از آنجا با ما تماس گرفت. ما هم داشتیم با او هماهنگ می‌کردیم که چه زمانی به اصفهان برگردیم. اینکه آیا امشب می‌رسیم یا صبح زود برگردیم. راجع به این مسائل صحبت کردیم و او گفت برود خریدش را بکند و زود برگردد. در اولین تماس، صدای همهمه می‌آمد.

مشخص بود که در خیابان است. تا اینکه ساعت یک ربع به ۱۰ تماس گرفت و گفت که دارد برمی‌گردد. این بار صدای همهمه نمی‌آمد. انگار سوار تاکسی شده بود.

به کسی مظنون نیستید؟
تمام دوربین‌های مداربسته آن محل را بررسی کردیم. دوربین‌ها نشان می‌دهد که سما به تنهایی از خیابان گذشته و وارد پاساژ می‌شود. انگار یک نفر او را تعقیب می‌کند. حتی وقتی سما وارد یک مغازه می‌شود، او می‌ایستد و داخل مغازه را نگاه می‌کند.

تا یک مسافتی هم دنبالش می‌رود و دیگر دوربین‌ها قطع می‌شود، اما نمی‌دانیم او چه کسی است. حتی نمی‌دانیم دستگیر هم شده یا نه.
تا الان کسی هم به عنوان مظنون دستگیر شده؟
بله. انگار دو سه نفر را دستگیر کردند. ولی اصلا به ما اطلاعات نمی‌دهند. نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند. فقط می‌دانم یک نفر از آن‌ها همان راننده تاکسی است که سما را به معالی‌آباد شیراز برده بود. گویا از او تحقیق می‌کنند که ببینند دوباره همان فرد، او را بازگردانده یا نه.

در کل هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. البته پلیس آگاهی در این زمینه زحمت زیادی می‌کشد و به صورت جدی پیگیر این ماجراست.

یعنی هیچ آثار یا سرنخی هم پیدا نشده است؟
نه اصلا. هیچ سرنخی در دست نیست. سما تا زیر پل معالی‌آباد می‌رود و دیگر هیچ نشانه‌ای از او یافت نمی‌شود.

سما با فردی در ارتباط نبود یا خواستگاری که به او مظنون شوید؟
او یک خواستگار دارد که اصلا در ایران نیست. الان هم حال او از همه ما بدتر است. مطمئنیم که کار او نیست. سما با هیچ فرد دیگری در ارتباط نبود.

امکانش نیست که خودش به جایی رفته باشد؟
سما چنین دختری نبود. او با خانواده رابطه صمیمی داشت. حتی اگر با پسری آشنا می‌شد به‌خصوص به مادرم بلافاصله اطلاع می‌داد. اصلا اینطور نبود که در خانه محدود باشد یا با کسی اختلاف داشته باشد. او حتی اگر نیم‌ساعت هم می‌خواست بیرون برود، خودش اطلاع می‌داد.

امکان ندارد خودش جایی رفته باشد. چون حتی اگر به فرض که رفته باشد، آخرین بار چرا تماس گرفت و گفت که یک ربع دیگر می‌رسد. چرا در شیراز باید برود و دیگر برنگردد. آن هم شبی که قرار بود به اصفهان برگردیم. برای همین اصلا احتمالش نیست که خودش جایی رفته باشد.

آخرین بار چه لباسی پوشیده بود؟
یک سارافون مشکی همراه با مانتوی مشکی، روسری سبز و سفید و یک کیف سفید هم داشت.

خواهرتان درس می‌خواند؟
بله. سال سوم رشته روان‌شناسی تربیتی بود.

شما چند خواهر و برادر هستید؟
ما دو خواهریم و یک برادر کوچک‌تر هم داریم. من ازدواج کردم. سما به همراه برادرم با خانواده زندگی می‌کرد.

الان حال و روز خانواده چطور است؟
همه نابود شده‌ایم. هر روز اشک می‌ریزیم. مادر و پدرم دیگر توانی برایشان نمانده است. امید دارند و چشم انتظارند که شاید خبری از سما شود. دیگر نمی‌دانیم باید چکار کنیم. من خودم هرجایی که فکرش را کنید رفتم و گشتم. ۴۵ روز تمام در شیراز ماندم. هر روز و هر شب از خانه بیرون می‌زدیم و در جست‌وجوی سما بودیم. وجب‌به‌وجب شیراز را گشتیم. ولی هیچ خبری نیست.

سما رفته بود چه چیزی بخرد؟‌
می‌خواست قبل از برگشت به اصفهان چند وسیله شخصی بگیرد. مثلا یک گوشواره کوچک داشت، رفت آن را عوض کند.

طلا هم همراهش بود؟
نه. ولی بدلیجاتی که شبیه به طلا باشد زیاد داشت.

الان درخواست شما چیست؟
اینکه مردم و هنرمندان کمک‌مان کنند تا سما را پیدا کنیم. مگر می‌شود که هیچ خبری از او نباشد. ما داریم دیوانه می‌شویم. هیچ آثاری از او نیست. حداقل پلیس تصاویر دوربین‌های ماهواره‌ای را بررسی کند. هر هزینه‌ای هم داشته باشد خودمان پرداخت می‌کنیم. فقط از این وضعیت خلاص شویم. ما ۴۵ روز است که زندگی نداریم و حال‌مان خوش نیست.

گروه واتساپ اول فارس

اگر در این ارتباط اطلاع یا نظری دارید برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۴

انشالله ک هرچ زودترپیداشه

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۲

شیرازدیگه مثل قبل نیست انگارمردم گشنه شدن هرچی دم دستشون بیاد میدزدن بالاشهروپایین شهرنداره خیلی دزدی ماشین موتورانسان طلا وسایل خونه زیادشده نمیشه یکساعت ازخونت پاتوبیرون بزاری همه چیزتومیبرن

بماند یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۷

من یه پسر دارم نمیزارم تا دم در هم بره دختر که جای خود داره

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۲۶

ان شاالله پیدا میشه ولی بایدتکلیف این ناامنی ها و دزدی ها هم روشن بشه فکر اساسی بشه

باران یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۱۱

آخی……‌خیلی ناراحت کنندست خدا کمک خانوادش کنه….ای کاش پیدا شه……..ای کاش…………..?

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

الهی نابود بشه اون ادم ک دختریکی می دزده

رضا فاموری شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

کار.. و .. هس. دزدیدنش. اونجا بسمت خروجی شهر می‌ره و محل تردد همین ..ست

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

دخترا بد جوری آرایش ولباس تحریک کننده میپوشن

عدالت شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

شیراز
جایی که .. شریک مجرم هستند

حتما بگرد دنبالش

حسینhk شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

اولاً که تیر ماه این دختر گم شده چرا اینقدر دیر متن گذاشتید. بعدشم من بیشتر از هفتاد درصد احتمال میدم کار دوستان… باشه چون اینا دیگه آب از سرشون گذشته چیزی براشون مهم نیست والا هر جای شیراز که میریم همش .. هست اینم مقصرش دولت هست که بدون هیچ سخت گیری و نظارتی میزاره وارد ایران بشن

امین شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

تنها یا راه دارد اون زمانی که دختر تنها به زیر پل میرود تمام ماشین هایی که همان زمان به زیر پل میروند شناسایی و به دادگاه برده بشن با بازجویی سخت و حساس که دست ماموران کار کشته باشه و قبلش متمعانن سابقه افراد چک میشه اما این ملاک نیست چون کسانی هستن که بدون داشتن هیچ جراعمی دست به کارهای وحشتناک میزنن

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

ان شاالله بحق فاطمه زهرا زودتر صحیح وسالم بر می گرده پیش والدینش…یا خدا

النا شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

سلام خدا به خانوادش رحم کنه،،انشالله که زودتر خبری از این دختر برسه و حالشمخوب باشه

اسماعیل شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

میگن از رو سیم کارت خاموش هم اگاهی میتونه رد اونو بگیره

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

ورودی های زیر همان پل را هر چنتا مسیر از قبل تر و اولین جاهایی که دوربین دارد را چک کنند و کل ماشین های ورودی از قبل تر از آن ساعت عبور وی از آخرین دوربین چک شود و از بین آنها شروع به بررسی و تحقیق کنند

پرسپولیس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

ایشالله که پیدا بشه من خودم دوتا دختر دارم از وقتی شنیدم باشگاه یا کلاس میخوان برن میبرم همونجام وایمیسم تا بیان ببرمشون خونه واقعا سخته یا خدا کمکشون کن همه دعا کنیم

ایرانی شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

انشالله که زودتر و صحیح و سالم پیدا بشه و یک خانواده از نگرانی بیرون بیان. این مسئله را توی هیچ گروهی از واستاپ انتشار ندادن چرا؟
شاید یه نفر متوجه مورد مشکوکی شد و خبر دهد. و هرچه زودتر پیدا شود. لطفا فیلمی، عکسی، مطلبی در گروههای شیراز انتشار دهید. خدا بزرگ و کریم است. بسیار ناراحت کننده هست.

علیرضا شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

این اطراف کلا دوربین هست. پر از مغازه و بانک و …

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

به یاری خداوند هرچه زودتر صحیح و سالم پیدا بشه و این توصیه هم میکنم خواهرای محترم طلا و بدلیجات اونم شب به خودشون آویزون نکنن وقتی طرف تو روز روشن جلو اون همه جمعیت با قمه برای گرفتن یه گوشی به یه خانم هجوم می‌بره طلا یا شبه طلا که دیگه خیلی بدتر سارقا رو وسوسه میکنه.

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

سلام
مگه سوزن نخ بوده که گم شده که پیدا کردنش ممکن نباشه
اگه دوربینها را چک کنم و اطلاعات ورود کنه حتما پیدا میشه ایشالا
امید به خدا داشته باشید

Asali شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

اصولا دختر بودن اینها محل حرف است .چون اینها مامور انگلیس وبی بی سی هستند.قطعا یکی از کارمندان رادیو بی بی شده پدر بی غیرت در انگلیس بچرخه قطعا پیدا میشه چون داخل خانه این پیر مرد خواسته هایش برآورده نمی‌شده.

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

انشالا بزودی هر جاباشه نزد خونوادش صحیح سالم بر گردخ

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

انشاله به زودی پیدا می شه تا خانواده ای از نگرانی نجات پیدا کند

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

شیراز بی در و پیکر شده

زهرا یزدانی شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

دخترمنم بادامادم شیزار رفتن دخترم توماشین بوده دراین حین توهمون۱ساعت توماشین ۳نفرتهدیدش کردن نمیدونم شیراز انگار بیش ازحدناامن شده

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

سلام من پلیس فتا هستم اگر این دختر داخل شهر شیراز هست شماره این دختر بده از خانواده اش بگم

احمد شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

بعضیا یه جوری نظریه پلیسی میدن و میگن پلیس باید فلان کنه بهمان کنه انگار این چیزا به عقل خود آگاهی نمی‌رسه بعضیام اسکول محضن

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

خدا کمکشون کنه

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

اگربه‌انتظار..هستی‌دراشتباهی‌.تمام‌منازل‌شیراز‌راروزروشن‌بریدن‌شکایات هم‌به‌جایی‌نرسیده

ارمان شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

تو مملکت اگر چیزی ازت دزدیدن فقط باید شانس داشته باشی پیدا بشه و گرنه هیچ ،

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

ازمردم بافرهنگ ولوتی مثلک مخصوصا بچه های شهرم شیراز؛عاجزانه میخواهم دل این پدرومادررااگرسراغی ازش دارید؛؛خشنود سازید؛منم بااین خانواده هم دردی میکنم وازخداوندطلب پیداشدن این دخترهم وطنم دارم؛؛بچه ی شیرازم????

امیر شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

چندنمونه عکسش بزاریدپیدامبشه ان شاءالله…عزیزان برای جلوگیری از طلاق میخایم خونه برای زوج جوان رهن کنیم،۹۳۵***۴۷۲۰،باهام تماس بگیرید تا توضیح بدم

فرزاد شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

چرا تنها رفته تو خیابون، اونم شب، مقصر اصلی پدر، مادرش هستن که با بی فکری دختر تنها رو گذاشتن بره بیرون

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

همین بدلیجاتی که گفته ب مقدار زیاد همراهش بوده اشنباهه مگه درس نمیگیرند از این همه حوادث تلخ

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

اگه لباس لی داره. دروازه سعدی بود چندشب پیش

داود شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

احتمالا با نقطه زنی به کمک گوشی همراهش بشه پیداش کرد.امیدوارم

سعید شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

پلیس ایران واقعا درکارخودش زبده هستش انشاالاه پیداش میکنن خیلی سخته خداوند هم کمک میکنه شما خانواده دوباره شادمیشین پلیس همایت کن

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

انشاالله ک هرچ زودتر خبری ازش بشه چون بلاتکلیفی واقعاسخته انشااله ک سالم برمیگرده پیش خانوادش

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

الان وتواین زمونه ۹۹درصد دخترا برابیرون رفتن تنهایی میرن واینقدرکاسه داغ ترازآش نشید فقط خدابه داداین خانواده برسه چرا اینقدرمملکت نا امن شده به ..

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

الان وتواین زمونه ۹۹درصد دخترا برابیرون رفتن تنهایی میرن واینقدرکاسه داغ ترازآش نشید فقط خدابه داداین خانواده برسه چرا اینقدرمملکت نا امن شده به برکت وجوداخوندها

A~N شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

اگه دزدیده باشن با هر ماشینی میشه و با ماشین بوده باید از یک ساعت قبل حادثه تمامی خودروهای که از زیر پل گذشتند رو شناسایی کنید و چک بشه همچنین آخرین جایی که گوشی آنتن داده و جای اون مشخص هست با خودروهایی که اومدن زیر پل تطابق بدید
اگه ماشین اومده وایاساده باید قبل و بعد پل نگاه کنید چه ماشینی دورتر از زیر پل اومده بیرون همون وایساده تا بدزدتش یا از قبل منتظر بوده

حسین صفری شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

در آن لحظه که ایشان در زیر پل بوده تمام خودرو هایی که از آنجا رد شدن شماره آنها مشخص است تعدادی خودرو همیشه آنجا پارک میکنند وبعد از چند دقیقه دو سه مسافر سوار کردن مستقیم راه میافتن که اولین دور بین شماره تمام خودروها که در آن لحظه از جلوی آن گذشتن احضار شاید نفری که تعقیبش کرده یا خودرو سابقه داری پیدا کردین وسرنخ باید به دست پلیس بیفتد به یاری خدا و تلاش سبزپوشان آگاهی شاید فرجی شود آگاهی کلیه سابقه داران را باید دوباره احضار کند واز آنها کمک بگیرد

ه.و.پ شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

حتی بدلیجات حتی شیک پوشی… هر چی که به نظر بیاد کسی خطرناکه…‌یه خانومی طلا داشت سوار اتوبوس شد رفت یه استان دیگه دزد از شهر خودش دنبالش کرد رسیدن مقصد اون زن رو‌کشت و طلاهاشو برداشت… یعنی ساعتها در اتوبوس نقشه کشید… کارش بوده…

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

آخی خدا خودش کمکشون کنه مطمئنا پلیس کارش را بلده

رها. ف شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

… در ناامیدی، بسی امید است… توکل بر خدا… گاهی بیخبر خوش خبریه…

محمد شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

وای خدا به خانوادش صبر بده
این از بچه دزدی جلوی هتل هماتو روز روشن اینم از این زبون بسته
نمیدونم شیراز یا ایالت تگزاس
خدا رحم کنه

مهدی شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

خدا به پدر و مادرش رحم کند و دخترشان زودتر پیدا شود خیلی سخت و ناراحت کننده است

سنا شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

خب دوربیناروچک کنن پلاک ماشینهایی روکه رفتن زیرپل بگیرن معلوم میشه کارکیه. راننده هاشون وببرن آگاهی. اصلاچرارفته زیرپل سوارشده؟

ناشناس شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

مردمومن اولاچرادخترت راتنهارهاکرده ای دومانمیدانی گرهای گرسنه ووحشی چندساله مردم وناموس مردم رامیدرنددرروزروشن وسوماچرازیرپل تاریک ایستاده بودواقعامتاسفیم برای چنین والدین بیخیال

سجاد شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

عجب…خرتوخری شده

آخرین اخبار