چاپ کد خبر: 93817
12 شهریور 1401

معمای دختر گمشده اصفهانی در شیراز که هیچ اثری از او نیست+عکس

دوربین‌های مداربسته، تصاویر این دختر را تا زیر پل معالی‌آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد.

دختر گمشده 1
اشک می‌ریزد و از مردم، پلیس، هنرمندان و ورزشکاران می‌خواهد که به او کمک کنند. پدر میانسالی که حالا ۴۵ روز است، هیچ خبری از دختر جوانش ندارد. کلیپ اشک‌های دردناک این پدر حالا در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد. همه در جست‌وجوی سما هستند.

شهروند آنلاین:دختر ۲۲ ساله‌ای که برای خرید به یک پاساژ در شیراز رفت، ولی هرگز بازنگشت. هیچ نشانه یا اثری از این دختر نیست. هیچکس نمی‌داند که او الان کجاست، نفس می‌کشد یا نه. آخرین بار با مادرش تماس گرفت و گفت که خریدش تمام شده و تا یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.

دوربین‌های مداربسته، تصاویر این دختر را تا زیر پل معالی‌آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد. برای همین اصلا معلوم نیست این دختر سوار چه ماشینی شده است. فقط آخرین بار با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که به زودی می‌رسد.

هیچ سرنخی در دست نیست. هیچکس از او خبر ندارد. حالا پدرش در ویدیویی تلخ و دردناک، از مردم خواهش می‌کند که به دنبال دخترش بگردند.

تنها خواهرش ۴۵ روز تمام، وجب‌به‌وجب خیابان‌های شیراز را گشت تا شاید ردی و نشانه‌ای از سما پیدا کند، ولی هیچ اثری از او نیست. سالومه، خواهر سما، در حالی که اشک می‌ریزد و حال و روز خوشی ندارد، در گفتگو با خبرنگار «شهروند» جزئیاتی از این ماجرای غم‌انگیز را روایت می‌کند:

خواهرتان دقیقا چه روز و کجا ناپدید شد؟
ما ساکن اصفهان هستیم. چند روز بود برای سفر به شیراز و خانه عمه‌ام رفته بودیم. قرار بود همان شب یا فردا صبحش همگی راه بیفتیم و به اصفهان برگردیم. روز ۲۵ تیرماه بود. سما ساعت ۷:۲۰ عصر، از خانه بیرون رفت تا برای خودش یک سری وسیله شخصی بخرد.

به پاساژی در خیابان معالی‌آباد شیراز رفت. یکی دو ساعت بعد، حدود ساعت یک‌ربع به ۱۰ بود که سما خبر داد، در حال برگشتن به خانه است و یک ربع دیگر می‌رسد. پس از آن گوشی‌اش خاموش شد و دیگر هیچ خبری از او نداریم.

دختر گمشده 2

آخرین وقتی که تماس گرفت، دقیقا چه گفت؟
اول وقتی رسید، از آنجا با ما تماس گرفت. ما هم داشتیم با او هماهنگ می‌کردیم که چه زمانی به اصفهان برگردیم. اینکه آیا امشب می‌رسیم یا صبح زود برگردیم. راجع به این مسائل صحبت کردیم و او گفت برود خریدش را بکند و زود برگردد. در اولین تماس، صدای همهمه می‌آمد.

مشخص بود که در خیابان است. تا اینکه ساعت یک ربع به ۱۰ تماس گرفت و گفت که دارد برمی‌گردد. این بار صدای همهمه نمی‌آمد. انگار سوار تاکسی شده بود.

به کسی مظنون نیستید؟
تمام دوربین‌های مداربسته آن محل را بررسی کردیم. دوربین‌ها نشان می‌دهد که سما به تنهایی از خیابان گذشته و وارد پاساژ می‌شود. انگار یک نفر او را تعقیب می‌کند. حتی وقتی سما وارد یک مغازه می‌شود، او می‌ایستد و داخل مغازه را نگاه می‌کند.

تا یک مسافتی هم دنبالش می‌رود و دیگر دوربین‌ها قطع می‌شود، اما نمی‌دانیم او چه کسی است. حتی نمی‌دانیم دستگیر هم شده یا نه.
تا الان کسی هم به عنوان مظنون دستگیر شده؟
بله. انگار دو سه نفر را دستگیر کردند. ولی اصلا به ما اطلاعات نمی‌دهند. نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند. فقط می‌دانم یک نفر از آن‌ها همان راننده تاکسی است که سما را به معالی‌آباد شیراز برده بود. گویا از او تحقیق می‌کنند که ببینند دوباره همان فرد، او را بازگردانده یا نه.

در کل هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. البته پلیس آگاهی در این زمینه زحمت زیادی می‌کشد و به صورت جدی پیگیر این ماجراست.

یعنی هیچ آثار یا سرنخی هم پیدا نشده است؟
نه اصلا. هیچ سرنخی در دست نیست. سما تا زیر پل معالی‌آباد می‌رود و دیگر هیچ نشانه‌ای از او یافت نمی‌شود.

سما با فردی در ارتباط نبود یا خواستگاری که به او مظنون شوید؟
او یک خواستگار دارد که اصلا در ایران نیست. الان هم حال او از همه ما بدتر است. مطمئنیم که کار او نیست. سما با هیچ فرد دیگری در ارتباط نبود.

امکانش نیست که خودش به جایی رفته باشد؟
سما چنین دختری نبود. او با خانواده رابطه صمیمی داشت. حتی اگر با پسری آشنا می‌شد به‌خصوص به مادرم بلافاصله اطلاع می‌داد. اصلا اینطور نبود که در خانه محدود باشد یا با کسی اختلاف داشته باشد. او حتی اگر نیم‌ساعت هم می‌خواست بیرون برود، خودش اطلاع می‌داد.

امکان ندارد خودش جایی رفته باشد. چون حتی اگر به فرض که رفته باشد، آخرین بار چرا تماس گرفت و گفت که یک ربع دیگر می‌رسد. چرا در شیراز باید برود و دیگر برنگردد. آن هم شبی که قرار بود به اصفهان برگردیم. برای همین اصلا احتمالش نیست که خودش جایی رفته باشد.

آخرین بار چه لباسی پوشیده بود؟
یک سارافون مشکی همراه با مانتوی مشکی، روسری سبز و سفید و یک کیف سفید هم داشت.

خواهرتان درس می‌خواند؟
بله. سال سوم رشته روان‌شناسی تربیتی بود.

شما چند خواهر و برادر هستید؟
ما دو خواهریم و یک برادر کوچک‌تر هم داریم. من ازدواج کردم. سما به همراه برادرم با خانواده زندگی می‌کرد.

الان حال و روز خانواده چطور است؟
همه نابود شده‌ایم. هر روز اشک می‌ریزیم. مادر و پدرم دیگر توانی برایشان نمانده است. امید دارند و چشم انتظارند که شاید خبری از سما شود. دیگر نمی‌دانیم باید چکار کنیم. من خودم هرجایی که فکرش را کنید رفتم و گشتم. ۴۵ روز تمام در شیراز ماندم. هر روز و هر شب از خانه بیرون می‌زدیم و در جست‌وجوی سما بودیم. وجب‌به‌وجب شیراز را گشتیم. ولی هیچ خبری نیست.

سما رفته بود چه چیزی بخرد؟‌
می‌خواست قبل از برگشت به اصفهان چند وسیله شخصی بگیرد. مثلا یک گوشواره کوچک داشت، رفت آن را عوض کند.

طلا هم همراهش بود؟
نه. ولی بدلیجاتی که شبیه به طلا باشد زیاد داشت.

الان درخواست شما چیست؟
اینکه مردم و هنرمندان کمک‌مان کنند تا سما را پیدا کنیم. مگر می‌شود که هیچ خبری از او نباشد. ما داریم دیوانه می‌شویم. هیچ آثاری از او نیست. حداقل پلیس تصاویر دوربین‌های ماهواره‌ای را بررسی کند. هر هزینه‌ای هم داشته باشد خودمان پرداخت می‌کنیم. فقط از این وضعیت خلاص شویم. ما ۴۵ روز است که زندگی نداریم و حال‌مان خوش نیست.

گروه واتساپ اول فارس

اگر در این ارتباط اطلاع یا نظری دارید برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سارا چهارشنبه , ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۹

کاش حداقل ی مشت بی مغز نمیومدن هی بگن حجابش بد بوده و چرا تنها رفته بیرون و فلان بوده،طرف هنوز غلط املایی داره بعد نظر حرفه ای میده،اخه دختره ۲۲ سالش بوده نمیشه که هرجا خواستیم بریم یکی دنبال خودمون راه بندازیم

فاموری سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

با سیم کارت ویا کارت ملی میشه ردیابی کرد مگرآگاهی نخواد

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

ای خدا به خانوادش صبربده ای خدا قسمت میدم به این ایام خبری ازش بشه خدایا خودت کمک کن باعث بانیش بگیرن

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

امیدتون رو از همه قطع کنید وفقط توکل کنید بخدا قطعا پیدا میشه، این کارها رو باید فقط از خدا خواست.

ابراهیم سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

خدابه پدرمادر سماصبرعطاکندخیلی سخت و دردناک است
انشالله به حق همین روزهای عزیزخبری از سما به خانوادش برسه
امیداورم وازخدای متعال خواهانم که مقصراین پرونده هرچه زودتر دستگیرشود
واینکه این چنین موجوداتی که حیف اسم ادم که روی اینها گذاشت بعدازدستگیری باید در حضور تمام مردم مجازات شوند طوری که درس عبرت برا امسال چنین حیوانانی شود
بخدا وحشیترین حیوان جنگل چنین اعمال کثیفی انجام نمیدند
به امید اینکه سما هرچه زودتر خبری ازش بشه یک صلوات حسنی پسند قرائت کنید

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

چرازیراین پل که معمولا محل سوارشدن مسافراست هیچ دوربینی نداره. سالی سه بار سنگ فرشهای کل شهرراعوض می کنند نمیشه یه دوربین مداربسته اونجا کاربذارن.

شیرازی سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

باید …شیراز و وضع بی مثالش

شیراز سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

باید… در شیراز

ایزدی سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

از مدیر دنیا کمک بخواهیم نه از مردم و هنرمندان! وقتی توکل مون به خدا باشه خوذش از جایی که فکرشو هم نمی، کنیم به دادمون می رسه و نجات می ده

مری سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

واقعا ناراحت کننده است??

مهتاب سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

انشاالله پیدا میشه براش دعا میکنیم

آریا سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

اوضاع خرابه

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

آیا از سگ ها برای ردیابی استفاده شده معمایی شده احتمالا گرفتار آدمهای کثیف شده در دام افتاده ۴۵ روز خیلی است امیدوارم دل خانواده ویک ملت از پیدا شدن شاد شود. انشاالله

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

اکر نیروی انتظامی راست میگفت که با اون سرعت سارقان بانک پیدا کردن پس چطور نمیتونن این هم مشخص کنن

ناشناس سه شنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۹

خداوندصبربه خانوادش بدهید

ناشناس دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

فیلم رو میتونید ببینید بادقت تمام بنده فیلم رودیدم وکسی که پشت سر این خانم بوده. کامل مشخص هست مجرم هست.. یک پلاستک هم دستش هست ..ومن به دقت تمام دارم عکس رو بازسازی میکنم و درتمام شبکه ها انتشار میکنم تمام شیرازیهاهم لطف چهره رواگر شناختن اطلاع دهید.بدونه یک درصد شک مجرم همون اقایی که پشت سرش ایستاده..

زهرا دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

اون کسی که میگه باباش جانباز هست فامیل اقا جهانباز هست

رها دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

تو رو خدا شماره ای از این خانواده ثبت کنید بفرستید تا جویا بشیم و خواهرم پیدا بشه
مسلمان هستید کمکشان کنید تو رو خدا
دختر بی چاره ??

زهرا دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

تنها کسی که مجرم هست همون اقایی که تا میاد تو دختر روبه طرف مغازه میکنه..ولی دختر تا وارد میشه بره تومغاره ای که میخوادخرید چه نگاهی بهش میکنه این کلا بابرنامه ریزی بوده حالا
تو سایت شبکه ها با این اقا اشنا شده. قرار گذاشته باهاش .. هرچی هست این برنامه ریزی شده بوده و.ناخواسته به دام این شیاد افتاده

حمید دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

خدایا به حق امام حسین(ع)وامام زمان(عج) که از نهان آگاهی،به داد این خانواده مشوش و مضطرب برس که توانایی به هر کار.
البته هر گونه وسیله دارای تراشه الکترونیکی مثل سیم کارت،کارت پول،کارت ملی قابلیت ردیابی دارد.

امین دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

دو عامل اصلی که باعث این فجایع میشه فقر و فشار جنسی هست، ، چطور در کشورهایی که ازادی پوشش و تمکن مالی بالا دارن این جنایت ها خیلی کم هستند ،

محمد دهقانی دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۴

اون دختر دیگه زنده نیست.

محمد دهقانی دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۳

این است امنیتی که ازش دم می‌زند، اون دختر مرده، بهتره دنبال جنازش بگردن. تو حومه شیراز، جاهایی که آگاهی خودش بهتر بلده

مریم دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۱۴

امیدوارم زودتر خانواده از نگرانی دربیان و به سلامت برگردد. با بدلیجات زیاد رفتن طلافروشی، زیبا و جوان، ۱۰ شب، شهر غریب،… بی احتیاطی کرده اند. امیدوارم هرچه زودتر خبر سلامتیتو بشنویم.

اکابریا دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲:۰۸

پوشش دختر اصلا به بابای جانبازش نمیخورد.چرا بعضی جانبازان از آموزش آموزه های اسلام وخواسته های شهداء به نزدیکترین عزیزان شان اباءکردند!!!حجاب امنیت است برای زن و برای مردان وبرای کل جامعه.//متاسفانه حرف خدا رااین جانباز عزیز اجازه داد در نزدیکترین نقطه به اولگدمال سودابه قرآن:.یاایهاالناس قوا انتم واهلیکم نارا

محمد دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۴

کاری نداره که پلیس بیاد ببینه اون دختره چه ساعتی از پل گذشته و دقیقا یک دوربینی پایین تر از پل یا بالاتر از پل رو چک کنم مگر چندتا ماشین رد شدن فوقش صدتا یکی یکی چک کنن راحت پیدا میکنن

ناشناس دوشنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۱۷

فقط میتونم بگم خداوند صبربده وهرچه زودتر پیدابشه هیچ چیزی بدتر از چشم انتظاری نیست

رفیق یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

یکی از دوستان فرماش کردن که دخترت تنهای گذاشتی رفته بیرون عزیزم امروزه به بچه ده ساله اگر کوچکترین نصحت کردی فوراا میگه منو کنترل نکن که خودمو میکشم ساده هستی تمام اون چیزهای که شما گفتی مال زمان غیرت و تعصب بود همه چی تموم شد دایی جان فکر خودتو مشغول نکن گذشت اون زمان که حرف بزرگتر احترام داشت پسرت که خدای غرور بود جرات نداشت روی حرف باباش حرف بزنه چه برسه به دختر والی گذشت

حبیب یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

شهر امنیت نداره

حبیب یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

شیراز کلا نا امن هست و ناامن تر هم میشه
شرق شیراز کلا شده مهاجر های افغانی که هیچ مدرک شناسایی و هویتی ندارند و غیر قابل شناسایی…کلا دزدی و غارت و کیف قاپی و ناامنی زیاد اینجا اتفاق میفته یه جورای تگزاس شده

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

این دو تا خواهری ک ب اصطلاح هتک حرمت رو ک خوب تند سریع انقلابی پیدا کردن نمی‌دونم چرا تو اینطور مسایل همیشه لنگ میزنن

محمد یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

از طریق سیم کارت میتونن ردیابی کنن و متوجه بشن

حجت یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

خدا به پدر و مادرش رحم کنه.انشالا که به سلامت به آغوش خونوادش برگرده

mohamad یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

معلوم نیست چیکار کرده که میخواستن ازش انتقام بگیرن. وگرنه الکی که نمیان ۴۵ روز یه نفرو بدزدن بدون باج گیری بدون هیچ خبری. اون راننده تاکسی هم از ادم های همون یارو بوده.

مهدی بازیار یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

شیراز اکثرمسافر کشها شخصی هستند وخودمردم از تاکسی استقبال نمیکنند مخصوصاً از زمانی که تاکسی اینترنتی اومد وهرکه میرسه میگه تاکسی اینترنتی هسستم و…هم یه شرکت بی دروپیکر هست وتاکسیرانی شیراز هم بی … تاکسیرانی دنیا هست وامنیت ندارد

شیوا یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

دیگه تا این موقع اثری ازش پیدا نکردن خدا نخواد البته ولی ممکنه به قتل رسیده باشه ….کلا شیراز شهر نا امنیه …پارسال هم موبایل داداش منو ازش زدن و ردی هم از شون پیدا نکردن

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

انشالله خدابهتون کمک کنه که پیدابشه وزنده باشه توکل بخدا. خودم بچه شیرازم.لعنت به هرچی دزدبی ناموسه.

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

سلام جاهای که این مهاجرین .. بصورت مجردی زندگی می‌کنند را بررسی کنید بعضی از این وطن فروشان خائن ناموس مردم را بخاطر پول در اختیار اینا میگذارند

حسین یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

خدا کنه زودتر پیدا شه… ولی بعضیا با اون وضع حجابشون حقشونه بدزدنشون پدرومادرا دختراشونو با اون وضع اسفناک میفرستن بیرون بعدم که بلایی سرشون اومد میشنن گریه میکنن که متاسفانه اون موقع دیگه گریه فایده نداره

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

انشاالله زودتری بیاد پیش خانوادهش خیلی سخته

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۸

من فکر مبکنم باید یه کاراگاه استخدام کنن اون بهترمیدونه چکار کنه

Arman یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۰

اونجایی ک ایشون سوار شدن منطقه شلوغی هست . تاکسی زرد وایساده . ایستگاه اتوبوسه چرا با اتوبوس و تاکسی و مترو نرفته . پس احتمالا یه آشنا دیده و سوار ماشین اون شده. انقدر هم نزنید توی سر شیراز کل ایران الان درگیر این مشکلاته از پایه ویران شده

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۸

چرا هیچکی از افغانیها یادی نمیکنه؟ مشکل امنیتی درست کردند…فرصتهای شغلی رو هم نابود کردند…نان یارانه ای هم میخورند

Soheil یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۰۳

خدا به خانوادش رحم کنه ایشالا زودتر پیدا شه
واقعا داره چی به سر شیراز میاد شهری که اصلا فکرشم نمیشد کرد ی دزد توش پیدا شه الان شده مهد دزدی ???

شیرازی یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۲۹

اگاهی سیم کارت و گوشیش رد بزنه. فقط واس قتل همچین کاری میکنن البته.

عبل یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۱۶

من راننده اسنب و تپسیم… روزی ۱۰۰تا از این دخترها سوار میکنم و ماشین شاسی بلند نیمه های راه سوار میشن و میرن.. خدا بداد همه برسه…. دختر داری ۱۰۰تا یکی نمیتونه…. از عهدش بر بیاد…

ناشناس یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۷

یک هفته پیش توحیاط موتور و وسایلای بابامودزدیدن دیگه دزدیدن انسان ک چیزکوچیکیه برای دزداخدالعنتشون کنه به حق پنج تن ک امنیت نداریم حتی توخونمون

منصور یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۴

با احترام ارزوی صبر برای این خانواده گرامی دارم ازمردم عزیز هم استانی واهالی شهر ادب پرورشیراز خواهشمندم که هرگونه اطلاعی از این دخترخانم دوست داشتنی وزیبا دارند ولو اندک به پلیس یا خانواده این عزیز بدهند واطمینان داشته باشند که برای انها هیچ مشکلی پیش نمیاید

آخرین اخبار