چاپ کد خبر: 126214
27 آبان 1402

نسل جدید دیش خانگی اینترنت ماهواره ای استارلینک رسید

اسپیس‌ایکس ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در جهان در وب‌سایت رسمی استارلینک از دیش جدیدی رونمایی کرده که نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی داشته است.

دیش خانگی اینترنت ماهواره ای استارلینک 2

سپیس‌ایکس تقریباً بی‌سروصدا از نسل جدید دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که برای کاربران خانگی کاربرد دارد، رونمایی کرده است. این دیش با طراحی ظریف‌تر خود، محدوده پوشش و سرعت بالاتری ارائه می‌کند و از استاندارد IP67 بهره می‌برد.

دیش خانگی اینترنت ماهواره ای استارلینک 3

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) حدود دو ماه پیش به اسپیس‌ایکس مجوز فروش این سخت‌افزار را داد و حالا اطلاعات و تصاویر آن در وب‌سایت استارلینک منتشر شده است. واضح‌ترین تغییر در این دیش جدید به طراحی ظاهری و استند آن برمی‌گردد که در مدل پیش‌فرض دیگر چرخشی نیست. البته می‌توان برای آن پایه متفاوت (تصویر زیر) برای نصب روی پشت‌بام نیز تهیه کرد.

دیش خانگی اینترنت ماهواره ای استارلینک 1

مشخصات دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس

اندازه این دیش در مقایسه با دیش نسل دوم استارلینک کمی بزرگ‌تر شده است. ارتفاع این دستگاه از ۲۰.۲ اینچ به ۲۳.۴ اینچ رسیده و پهنای آن ۱۱.۹ اینچ است. اسپیس‌ایکس در این محصول از استاندارد بالاتر IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار استفاده کرده است.

مچنین دیش جدید استارلینک به‌طور میانگین بین ۷۵ تا ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کند که نسبت به مصرف ۵۰ تا ۷۵ وات در دیش نسل دوم، اندکی افزایش یافته است.

دیش خانگی اینترنت ماهواره ای استارلینک 4

در وب‌سایت استارلینک از این دیش صرفاً با عنوان دیش «استاندارد» نام برده شده. این یعنی باید منتظر باشیم تا این پایانه نهایتاً جانشین نسل دوم تراشه خانگی استارلینک شود. طبق اسناد FCC، دیش جدید استارلینک می‌تواند اینترنت باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

اسپیس‌ایکس می‌خواهد این دیش را با روتر جدید «نسل ۳» بفروشد که وای‌فای ۶ و دو درگاه اترنت دارد. بااین‌حال، فعلاً حرفی درباره قیمت و تاریخ عرضه این محصول به میان نیامده است.

طبق مشخصاتی که SpaceX منتشر کرده است، استاندارد جدید Starlink در حال استفاده ۷۵-۱۰۰ وات مصرف می کند که بیشتر از ۵۰-۷۵ وات Starlink Actuated است.

در اینجا جدولی وجود دارد که تفاوت های اصلی این سه غذا را با هم مقایسه می کند:

starlink dish spec standard actuated fhp 768x274 1

صفحه طرح Starlink اکنون دیش استاندارد جدید را برای همراهی با طرح‌های  موبایل توصیه می‌کند.

starlink service plans Nov 2023 768x737 1

Starlink صفحه طرح خود را به‌روزرسانی کرده است تا نشان دهد این نسل جدید Starlink Standard اکنون سخت‌افزار توصیه‌شده برای «RVs، عشایر و کمپینگ‌ها» است – و در واقع، سخت‌افزار صاف‌تر باید راه‌حلی قابل ذخیره‌سازی و قابل حمل آسان‌تر را نسبت به قدیمی‌ها ایجاد کند.

بر اساس به‌روزرسانی‌های دیگری که SpaceX منتشر کرده است، به نظر می‌رسد این سخت‌افزار جدید برای تأسیسات مسکونی نیز در نظر گرفته شده است.

برنامه های سرویس استارلینک در نوامبر ۲۰۲۳
صفحه طرح Starlink اکنون دیش استاندارد جدید را برای همراهی با طرح‌های موبایل برای استفاده در وسایل نقلیه در حال حرکت و قایق‌ها، سیستم بسیار گران‌تر Flat High Performance گزینه پیشنهادی Starlink است..

فروشگاه Starlink هنوز به روز نشده است تا امکان سفارش این سخت افزار را فراهم کند و بسیاری از بقیه وب سایت Starlink هنوز به روز نشده اند تا این گزینه جدید را منعکس کنند.

بر اساس یک پرسش متداول که به تازگی منتشر شده است، به نظر می رسد که اسپیس ایکس در ابتدا قرار است استاندارد جدید Starlink را فقط برای آزمایش کنندگان منتخب دعوت شده در ایالات متحده در دسترس قرار دهد.هنوز راهنمایی در مورد اینکه چه زمانی برای مخاطبان گسترده‌تری باز می‌شود، وجود ندارد.

۸ گیاه با خاصیت تصفیه کنندگی هوا و مناسب اتاق خواب

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار