چاپ کد خبر: 105767
14 اسفند 1401

همه نشانه های بی میلی مرد به زن که باید جدی بگیرید

نشانه های بی میلی مرد به زن چیست؟ اگر نشانه هایی را متوجه شدید که شوهر شما دیگر دوستتان ندارد چه کار خواهید کرد، خصوصا اگر برای مدتی طولانی باهم بوده اید، اگر دو تا بچه دارید و اگر همیشه با خودتان فکر می کردید در کنار او پیر خواهید شد؟

 نشانه های بی میلی مرد به زن

می توان گفت هردو مردان و زنان راه های خود برای گذر از یک طلاق و جدایی را دارند اما از انجایی که زن ها حساس تر هستند بیشتر از مردان در این بین آسیب خواهند دید.

گاه اتفاق می افتد که شما به رابطه ی ازدواج خود پایان داده و بعد از مدتی پیش خودتان مطمئن می شوید کار درستی انجام داده اید، حالا از خودتان می پرسید ” آیا او واقعا من را دوست داشت؟”

فاکتورهای زیادی هستند که می توانند در نهایت به طلاق و جدایی برسند و کمبود عشق و علاقه یکی از ان هاست اما باید بدانید اگر واقعا کسی برای شما اهمیت دارد و به یکدیگر علاقه مندید مشکلی نیست که نتوانید از ان عبور کنید.

هر فردی با هدف داشتن یک زندگی مشترک پایدار ازدواج می کند. در عصری که ما زندگی می کنیم بیشتر ازدواج ها بر أساس عشق و علاقه صورت می گیرد. زوج ها با تعهد و وفاداری و شور و هیجان بالا زندگی شان را آغاز می کنند. اما پس از مدتی ممکن است که این هیجان ها و شور و اشتیاق اولیه کم رنگ تر شده یا حتی از بین برود. متاسفانه بسیاری از زوج ها پس از مدتی دیگر همان جذابیت سابق را برای هم ندارند.

در این مقاله روی صحبت ما در مورد دلایل بی میلی مرد به زن است. در بسیاری از زندگی های مشترک پیش می آید که پس از مدتی مردی علاقه اش را نسبت به همسرش از دست می دهد. یا همسرش همانند سابق برای او جذاب و دلربا به نظر نمی رسد. بنابراین همان طور که اشاره شد در این مقاله از سری مقالات زناشویی اول فارس به  دلایل بی میلی مرد به زن پرداخته ایم. برخی نشانه هایی را بررسی کرده ایم که نشان گر آن است که مردی به همسرش بی علاقه شده است. همسرش دیگر برای او جذابیتی ندارد. با ما همراه باشید تا این نشانه ها را با هم مرور کنیم. فراموش نکنید که دانستن این نشانه ها شاید به ما کمک کند تا برای تازگی و اشتیاق اولیه زندگی مان تلاش کنیم.

نشانه های بی میلی مرد به زن | او زیاد با شما صحبت نمی کند.

اگر شوهرتان صحبت کردن با شما را کنار گذاشته و حس می کنید چیزی بین شما عوض شده است، این نشانه ای است که به تدریج علاقه ی او به شما کم می شود. می دانیم شاید برخی از شما بگویید کم بودن صحبت و گفتگو لزوما به این معنا نیست که شما را دوست ندارد اما حس زن چیزی است که هیچوقت نباید ان را نادیده بگیرید، زیرا در ۹۹.۹۹درصد از موارد احساس زنان درست می گوید.

اگر متوجه شدید شما دو نفر تنها در خانه ای ساکت کنار هم بوده و هریک کارهای خودتان را انجام می دهید می توان گفت این نشانه ای از شروع مشکلات در رابطه است.

برای حفظ رابطه ی ازدواج خود شما می توانید با شوهرتان حرف بزنید. در نهایت اگر سعیتان را نکنید هیچوقت نمی دانید آیا قادر خواهید بود کاری در این رابطه انجام دهید یا نه.

اگر برای اولین بار است که این اتفاق می افتد شاید عمدی در کار نباشد اما راحت و واضح به شوهر خود بگویید شما در رابطه ای که در ان هیچ مکالمه ی آزادی میان شما دو نفر نباشد احساس راحتی ندارید. یک راه حل ممکن این است از او بپرسید آیا می خواهد با شما برای حل این مشکل تلاش کند.

اگر او میلی به این کار ندشت لطفا در اولین فرصت این رابطه را قطع کرده و سعی کنید عزت نفستان ر حفظ کنید.

او در کنار شما کسل و بی حوصله است.

عادی است در روابط طولانی مدت زمان هایی باشد که شما در کنار همسر خود کسل شوید و حس می کنید نیاز دارید کارهای هیجان انگیز جدیدی انجام دهید. شاید به دنبال راه هایی برای دیدن او در اولین فرصت ممکن است و هرچیزی که شما می گویید از نظر او کسل کننده به نظر می رسد.

یا شاید مشکلی دارد که در حال کار کردن روی ان است، اما اگر با شما حرف نزده و اگر هربار که چیزی می گویید به نظر می رسد اذیت می شود این ها نشانه های خوبی نیستند.

متاسفانه با توجه به چیزهایی که خواندید به نظر می رسد رابطه ی شما دیگر زمان زیادی برای ادامه یافتن ندارد.

نشانه های بی میلی مرد به زن | تمام وقت با شما در حال جنگیدن است.

اگر دیگر نمی توانید هیچ مکالمه ی عادی ای با او داشته باشید و شوهرتان می گوید شما مقصر تمامی مشکلاتی هستید که میان شما وجود دارد به نظر می رسد او هیچ مشکلی در ایجاد یک حس بد برای شما ندارد. این یک پرچم قرمز جدی است که شاید او دیگر شما را دوست ندارد. هرکار می کنید اجازه ندهید شادی شما از زندگی تان برود. به جای ان سعی کنید با سوال کردن از او در مورد عللی که این احساس را دارد رابطه ی خود را حفظ کنید.

هیچ تلاشی برای رابطه ی شما نمی کند.

مدتی است متوجه شده اید شما تنها کسی هستید که برای این رابطه تلاش می کند. او نمی خواهد هیچ کار خوبی برای شما انجام دهد و حتی دوست ندارد در این باره صحبتی داشته باشد.

این نشانه ای از بی احترامی است چیزی که هیچ زنی نباید تحمل کند. بی احترامی یکی از قوی ترین هشدارهایی است که به یک ازدواج غیرشاد منتهی خواهد شد.

اگر او نمی خواهد با شما زندگی خوبی را داشته باشد به او بگویید شما کسی نیستید که تمامی مسئولیت های یک رابطه را به تنهایی بر دوش بکشد.

بگذارید او بداند این هشداری برای بیدار شدن اوست و اگر نمی خواهد تغییری داشته باشد می تواند شما را ترک کند زیرا شما به تنهایی احساس بهتری خواهید داشت تا اینکه در کنار پسری سمی باشید که اهمیتی به شما و خواسته هایتان نمی دهد. گاهی لازم است در مورد سلامت روحی و روانی خودتان فکر کنید.

هدف از هر رابطه ای بودن در کنار کسی است که از شما مراقبت می کند، شما را دوست دارد و برای شما هرکاری می کند.

او رابطه جنسی را با شما کاهش داده است

به یاد بیاورید که در سال اول ازدواج تان رابطه تان به چه میزانی بالا بود. شما همواره به این امر فکر می کردید و مدام با هم رابطه داشتید. حالا به این فکر کنید که پس از خواباندن بچه، شستن ظرف ها و رسیدگی به أمور خانه می خواهید به رخت خواب بروید. می بیند که همسرتان یا خسته به نظر می رسد. یا مشغول گوشی و لبتاب خود است. یا مشغول مطالعه است. به هر حال با آمدن شما به رختخواب، او همچنان مشغول أمور خودش است. هیچ علاقه ای به شروع رابطه در او دیده نمی شود. این می تواند واقعا ناامید کننده و سوال برانگیز باشد. در واقع این نشانه می دهد که یک اتفاق بسیار اشتباه در زندگی شما رخ داده است.

مردان همواره مشتاق رابطه جنسی هستند. در واقع اولین و مهم ترین خواسته مردان از همسرشان، رابطه جنسی است. اگر مردی به لحاظ جنسی تامین نشود، مشکلات زیادی در زندگی مشترک او و همسرش ایجاد می شود. با توجه به اشتیاق مرد به رابطه جنسی، زمانی که او به یکبارگی دیگر نسبت به همسرش تمایل نشان نمی دهد. این علامت هشدار دهنده جدی است. او با وجود اشتیاق به رابطه جنسی وقتی با همسرش وارد رابطه نمی شود. یا رابطه اش را کاهش می دهد یعنی به همسرش دیگر تمایلی ندارد. همسرش دیگر مانند سابق برای او جذابیت ندارد. به این خاطر خانم ها باید این مساله را جدی بگیرند. اگر زمانی چنین اتفاقی را تجربه می کنند باید در جست و جوی علت آن باشند. تلاش کنند دوباره همسرشان را همانند سابق به خودش جذب کند.

دلایل بی میلی مرد به زن، مکالمات کسل کننده

همسرتان در اوایل زندگی همیشه چیزهای زیادی برای گفتن به شما داشت. خواه در مورد دعوای یک در محل کارش. یا آهنگی که از رادیو شنیده بود و او را به یاد شما انداخته بود. یک ساعت بعد از اتمام شام، همچنان پشت میز ناهارخوری می نشستید و درباره روز، کار، زندگی و خانواده خود بحث می کردید. اما آن روزهای زیبا مدت هاست که از بین رفته اند.

این روزها، او شاید در حالی که با شما اسپاگتی را می خورد، نگاهی به شما بیندازد. میز شام به جز صدای کارد و چنگال ساکت شده. شما دو نفر به آشپزخانه می روید.  به محض این که ظرف ها را شستید و کارتان تمام شد او ترجیح می دهد به خلوت خود برود. به جای این که از شما بخواهد روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید. یا این که در مورد اتفاقات روز و کارهایش با شما حرف بزند.

نشانه های بی میلی مرد به زن | او با شما سرد است و دور از دسترستان می باشد.

هربار که سعی می کنید با تلفن تماسی با هم داشته باشید او پاسخگو نیست. اما هربار که فرد دیگری تماس می گیرد پاسخگوست.

این کار به شما چه می گوید؟ اینکه او دیگر دوستتان ندارد و اینکه احتمالا تنها تا زمان کوتاه دیگری همراه شما خواهد بود.

شاید طلاق گزینه ای باشد که برای موقعیت شغلی او زیاد مناسب نیست بنابراین ترجیح می دهد این کار را به شکل بی خطرتری پیش برده و با شما بماند. یا شاید علت این است که نمی خواهد مورد انتقاد خانواده و دوستانش قرار گیرد.

اگر این روال برای مدتی تقریبا طولانی ادامه داشت مسلما او دیگر احساس خاصی به شما ندارد. و شاید قضیه جدی تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید. نه تنها او دیگر دوستتان ندارد بلکه شاید همین حالا هم از شما گذشته است.

همیشه بیرون از خانه است

وقتی شما کسی را دوست دارید می خواهید وقت خود را در کنار او بگذرانید اما اگر می بینید شوهرتان این کار را مانند قبل انجام نمی دهد در مورد علت آن راحت از او سوال کنید.

اگر مرد شما زمان کافی برای شما و کودکانتان ندارد این یک پرچم قرمز بزرگ است.

این یعنی او ترجیح می دهد وقت خود را با دوستان و همکارانش بگذراند تا شما، در حالی که باید برعکس این باشد.

این نشانه ای است که از نظر او دیگر شما جذاب نیستید و شما دو نفر دیگر موضوع مشترکی برای صحبت کردن راجع به ان ندارید. کاری که شما می توانید بکنید صحبت کردن راحت و رک است. به او بگویید اگر دیگر شما را نمی خواهد ایرادی ندارد اما باید بگذارد شما از این تغییر آگاه باشید.

به او بگویید زندگی کردن مانند دو فرد کاملا غریبه با کسی که دوست داشته اید چیزی نیست که برای شما خوب باشد و شما برای زندگی با این نقش ها برنامه ریزی نداشته اید. اگر او نمی خواهد به حرف هایتان گوش دهد وسایل خود را برداشته و او را ترک کنید.

نشانه های بی میلی مرد به زن | او نمی خواهد با شما رابطه ی جنسی داشته باشد.

نداشتن صمیمیت فیزیکی یکی از واضح ترین علائمی است که شوهرتان دیگر شما را دوست ندارد.

اگر او نمی خواهد با شما رابطه ای داشته باشد دو معنا می تواند داشته باشد: او کسی دیگر را برای داشتن رابطه ی جنسی دارد یا اینکه از نظر او دیگر شما جذاب نیستید. هر دلیلی که وجود داشته باشد، مسلما این شریط برای یک رابطه ی سالم خوب نیست.

مهم است او درک کند که یک زن نیاز به رابطه با مردی که دوستش دارد داشته و اگر او نیازهای زن خود را تامین نکند زن از او فاصله خواهد گرفت. نهایت این قضیه پایان یافتن رابطه خواهد بود.

شاید این روال چیزی است که او برایش برنامه ریزی کرده است اما اگر او واقعا دیگر نمی خواهد با شما باشد باید ان قدر مرد باشد که بتواند در مورد ان به شما بگوید.

این مسائل می توانند به شما آسیب بزنند اما اگر هنوز شوهرتان را دوست دارید می توانید خودتان شروع رابطه را امتحان کنید. می توانید از ترفندهای زنانه استفاده کرده و او را به تختتان ببرید و با این کار سعی کنید به زندگی زناشویی خود کمی هیجان دهید.

شک دارید که به شما خیانت می کند

مردانی هستند که بسیار متمایل به خیانت کردن بوده و هیچوقت عوض نمی شوند. اگر او به شما سیگنال های مختلفی را می فرستد و بیشتر ان ها می گویند او احتمالا در حال خیانت کردن به شماست شاید موضوع در حقیقت همین باشد. بعلاوه اگر شواهدی دارید که نشان از خیانت او هستند باید نگران باشید. اغلب زنان خیانت مردان به خود را حس می کنند. بنابراین اگر فکرمی کنید مشکلی وجد دارد احتمال ان زیاد است.

نشانه های بی میلی مرد به زن | فضای شخصی زیادی برای خودش می خواهد.

درست است که همه نیاز به کمی حریم شخصی دارند. هرکس یک یا دو ساعت در طول روز می خواهد تا به کارهای خودش برسد. لزوما این کار شاید یک فعالیت روزانه نباشد، تنها ممکن است بخواهید کمی تنها بمانید.

اما وقتی این زمان تنهایی بیشتر از قبل شده است، اگر مرد شما ساعت ها یا حتی روزها از شما دوری می کند، این علامت هشداردهنده ای است که سعی دارد از این ازدواج فرار کند.

 در برابر خانواده اش از شما حمایت نمی کند

هیچ زنی در رابطه ای که مرد مدام طبق خواسته ی خانواده اش عمل می کند، احساس راحتی ندارد. دخالت خانواده می تواند باعث ایجاد استرس در رابطه شما شود. اگر او مایل نیست که بین رابطه تان و دخالت خانواده اش حد و حدود مشخص کند، به شما این پیام را می فرستد که اولویت او نیستید. زنی که احساس می کند مورد حمایت همسرش نیست، ناخودآگاه انرژی مردانه اش را برای جبران آن استفاده می کند. این امر همیشه باعث آسیب رسیدن به هر دو طرف، به خصوص در صمیمیت بین آن ها می شود.

 استاندارد بالاتری برای رفتار شما دارد تا رفتار خودش

تقریبا همه ما (مردان و زنان) این کار را در برخی مواقع انجام می دهیم؛ این چالش زمانی مشکل ساز می شود که همسرتان یک استاندارد تقریبا غیرممکن برای شما ایجاد می کند.

 نه گفتن به شما برایش اهمیت ندارد

به نظر می رسد که زنان مردی را می خواهند که همواره به آن ها “بله” بگوید اما این طور نیست. آن ها مردانی می خواهند که گاهی اوقات خیلی محکم و واضح به آن ها “نه” بگویند حتی اگر ناراحت شوند. زنان می خواهند زمانی که کاری به صلاحشان نیست، همسرشان به آن ها نه بگوید.

 نسبت به حرف خودش بی توجه است

شرافت انسان مترادف با مردانگی اوست. برای فهمیدن اینکه آیا او به وعده های بزرگی که به شما می دهد عمل خواهد کرد یا نه ببینید که آیا پیگیر وعده های کوچک هست یا نه. (توانایی او در عمل کردن به وعده های بزرگ می تواند به توانایی او برای پیگیری مشکلات کوچک برگردد.)

وقتی قرار ملاقات می گذارد آیا به موقع می آید؟ وقتی در مورد اهدافش صحبت می کند، آیا اقدامی می کند؟ وقتی می گوید با شما تماس خواهد گرفت آیا این کار را انجام می دهد؟ راه های زیادی برای پیش بینی رفتار آینده در یک مرد وجود دارد و انسجام یکی از مهم ترین آن ها است.

نشانه های بی میلی مرد به زن |شما را از بسیاری برنامه های آینده خود حذف میکند

اگر مرد شما نیازها و خواسته هایتان را در برنامه های آینده خود لحاظ نمی کند، نشان می دهد که او تمایلی به رابطه بلند مدت با شما ندارد. حتی در بیرون رفتن ها و گشت و گذارهای ساده روزمره هم حضور شما برای او در اولویت نیست.

 پاسخ او به درخواستهای شما تدافعی ست

برای برقراری یک رابطه بلند مدت و با تعهد، باید مطمئن شوید که او به حرف هایتان گوش میدهد. تا زمانی که مسائل را به شیوه ای غیر بحرانی مطرح می کنید، او باید به حرف هایتان با علاقه گوش دهد و حالت تدافعی به خود نگیرد.

او شما را دنبال نمی کند

مردی که به شما علاقه مند باشد راهی برای برقراری ارتباط پیدا می کند. تماس می گیرد، پیام می فرستد و در کل آغاز کننده ارتباط است. اگر مردی چنین نباشد به احتمال زیاد علاقه ای هم به شما ندارد.

مثلا زمانی که مرد در ابتدا فردی بسیار عاطفی و مشتاق به برقراری ارتباط باشد و بعد از گذشت مدت زمانی به سرعت علاقه، شور و اشتیاق خود را از دست بدهد، هشداری است که می گوید او برای شما ارزشی قائل نیست.

 نشانه های بی میلی مرد به زن |تکلیف او معلوم نیست و تلاشی برای آن نمی کند

اعتماد شما به یک مرد معمولا به طور مستقیم با میزان قدرت و اعتماد خودش رشد می کند. مردی که در رابطه با کاری که انجام می دهد شور و هیجان کمی داشته باشد، کمتر احتمال دارد که قدرت، قاطعیت و سطح تعهداتی که انتظار دارید به شما بدهد.

بنابراین اگر مردی نیاز به شغل رویایی خود نداشته باشد یا کسب و کار ایده آل خود را به منظور تعهد به شما ارائه نکند، او باید به قدری حریص باشد که کاری انجام دهد تا به ان جا برسد. بدون اشتیاق، بعید به نظر می رسد که بتواند اطمینان زیادی به شما بدهد.

در زمان های سخت ناپدید می شود

مراقب مردی که تمایل ندارد به همراه شما با مشکلات روبرو شود یا وانمود می کند مشکلی پیش نیامده، باشید. اگر شریکتان در رابطه با مشکلات پیش آمده با شما صحبت نکند، این علامت می تواند نشان دهنده پایان رابطه تان باشد.

 او دیگر هیچ حرکت عاشقانه ای برای شما انجام نمی دهد

به یاد دارید زمانی را که او برای شما املت بدی درست می کرد.  یکشنبه ها آن را در رختخواب برای تان می آورد؟ یا زمانی که او آتشی در فضای باز روشن می‌کرد تا شما را غافلگیر کند. یا هر آخر هفته برای شما شاخه ای گل می آورد. خوب حالا، او حتی به یاد نمی آورد که شما برای صبحانه چه دوست دارید بخورید. چه برسد به این که بخواهد برای شما چیزی درست کند یا شاخه گلی بیاورد.

دلایل بی میلی مرد به زن، کم رنگ شدن محبت او

او به شما لبخند می زند، اما پیشانی شما را نمی بوسد. او دست شما را می گیرد. اما دستش را دور کمر شما نمی گذارد.  او شما را در رختخواب شب بخیر می بوسد.  اما دیگر هرگز شما را برای خواب در آغوش نمی گیرد. اگر احساس می‌کنید که لمس یا حتی نگاهش دیگر مثل قبل نیست. زنگ خطری است که شاید شما دیگر برای او جذاب به نظر نمی رسید.

 او با وجود بودن در کنار شما، همیشه مشغول تلفن یا لبتابش است

این نه تنها دلیلی است برای این که فکر کنید، شوهرم دیگر جذب من نمی شود. بلکه می تواند یکی از نشانه های خیانت باشد. قصد ما این نیست که شما را بیش از حد دچار تردید کنیم. اما قطعاً این چیزی نیست که به طور کامل نادیده بگیرید یا رها کنید. البته مشکل همیشه یک زن دیگر نیست. اما اغلب به هر دلیلی او از همراهی شما همانند گذشته لذت نمی برد.او واقعاً اهمیتی به مکالمه نمی‌دهد. در برخی کارها با شما مشارکت می‌کند. ولی اغلب حواسش به چیزهای دیگر پرت می‌شود.

 نشانه های بی میلی مرد به زن

بیش از حد مشغول سرگرمی های خود است

برخی از نشانه‌هایی که شوهرتان شما را جذاب نمی‌بیند ممکن است مشغله بیش از حد او به سرگرمی های خودش باشد. یا ممکن است در شرایط سختی قرار دارد که شما از آن بی خبرید. یا حتی در حالت افسردگی باشد. این امکان وجود دارد که دوری او اصلاً ربطی به شما نداشته باشد.

اما اگر متوجه شدید که زندگی او جدا از شما در حال شکوفایی است. او در استوری های اینستاگرام خود وقتی با پسرها گلف بازی می کند واقعاً خوشحال به نظر می رسد. خوب پس این طور نیست. باید متقاعد شوید که مشکل در واقع در رابطه شما است.

دلایل بی میلی مرد به زن|کنسل کردن قرارهای دونفره تان

قبلاً او با اشتیاق شما را به رستورانت و یا جاهای تفریحی می برد. با شما بازی می کرد. هیاهو و هیجان داشت. پیشنهاد پیاده روی دو نفره می داد. مدام برای شما جوک تعریف می کرد و شما را می خنداند. اما به طور ناگهانی، قرارهای دونفره را نه تنها کنار می گذارد بلکه لغو می کند. او به ندرت پیشنهاد تفریح های دو نفره را مطرح می کند. به جای آن ترجیح می دهد در رختخواب دراز بکشد و بازی را تماشا کند.

هیچ وقت با کیفیتی را با هم نمی گذرانید

قبلا همیشه از زمانی که برای هم می گذاشتید بهترین استفاده را می کردید. به طوری که آن زمان ها را با شادی و خوشحالی با هم می گذراندید. با هم گلف بازی می کردید. فیلم تماشا می کردید. با هم آشپزی می کردید. اما اخیرا او حتی به خود زحمت نمی دهد که شما را برای شام و رانندگی بیرون ببرد. در این صورت ممکن است زندگی مشترک شما با مشکلات جدی مواجه شده باشد.

دلایل بی میلی مرد به زن| او به شما ضربه می زند

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شریک زندگی‌تان به شما علاقه‌ای ندارد. این است که دیگر واقعاً هیچ چیز محبت آمیزی به شما نمی‌گوید. مثلا این که بگویید، امروز یک لباس جدید خریدم. اغلب پوزخند می زند. یا گفتن این که تمام کاری که انجام می دهی خرید کردن است، خلاصه می شود. او به جای این که پذیرا و تشویق کننده شما باشد. مدام دلایلی برای پایین کشیدن شما یا گفتن چیزهای آزاردهنده پیدا می کند.

دلایل بی میلی مرد به زن، او از شما تعریف نمی کند

بیانکا تارنوفسکی، خانه‌دار و وبلاگ‌نویس مواد غذایی، در این مورد از تجربیات خود می گوید. من و شوهرم از ابتدا بهترین ازدواج را نداشته‌ایم. اما او همیشه به من لطف داشته است. وقتی بیرون می رفتیم از موهای من، لباسم تعریف می کرد. از تمام کارهایی که برای بزرگ کردن بچه ها انجام می دادم، تشکر می کرد. او همیشه از من قدردانی می کرد.

اما اخیراً روابط ما بیشتر از هر زمان دیگری دچار دگرگونی شده است. من به سختی می توانم حتی یک جمله “تو امروز خوب به نظر می آیی” از او دریافت کنم.” وقتی مردی شما را دوست دارد، راه هایی برای بیان شفاهی آن پیدا می کند. اما اگر او دیگر به سختی این کار را انجام می دهد. ممکن است علاقه اش را نسبت به شما از دست داده باشد. شاید در رابطه شما مشکلی به وجود آمده باشد. اگر خوش شانس باشید، ممکن است او هر چند وقت یک بار به شما بگوید “لباست زیبا است، عزیزم”. اما هر دوی شما می دانید که او حتی به سختی به آن نگاه کرده است.

  او گوش می دهد اما پاسخ نمی دهد

شاید مادرت با خواهرش دعوا کرده باشد. تو سعی می‌کنی به شوهرت بگویی که چقدر برایت آزاردهنده است. این وسط گیر کرده‌ای و نمی‌دانی باید چه کار کنی. اگر ازدواج شما در حال فروپاشی است. در حالی که به صحبت های شما گوش می دهد، بیش از یک تکان دادن بی سر و صدا از او انتظار نداشته باشید. این یکی از نشانه‌های بی میلی همسرتان نسبت به شما است. بی علاقه گی او به چیزی است که شما به او می گویید. او یا به شما پاسخی می‌دهد که اصلاً مناسب نیست. یا در بدترین حالت، از مکالمه دور می شود.

دلایل بی میلی مرد به زن|او را در حال تعریف و شوخ طبیعی با دیگران می بینید

شوخ طبیعی با دوست دختر برادرتان در کریسمس یا تعریف کردن از یک دوست قدیمی  کار بدی نیست. البته اگر او قبلا چنین بوده است. اما اگر او دیگر به سختی با شما معاشقه می‌کند، اما از نظر اجتماعی به این کار با دیگران ادامه می‌دهد. این به این معنا است که أوضاع زندگی مشترک شما ابری است. کسی که به راحتی در یک مهمانی با بقیه بگو و بخند می کند و از او تعریف و تمجید می کند. اما در زندگی خود نسبت به همسرش چنین برخوردی ندارد، نشان از بی علاقه گی او است.

 او با شما برای آینده برنامه ریزی نمی کند

اگر این اتفاقی در زندگی شما افتاده و او تمایل ندارد در مورد آینده به شما بگوید. هشدار جدی محسوب می شود. چرا که قبلا او برای برنامه های آینده زندگی مدام با شما مشورت می کرد و با هم تصمیم می گرفتید. اما اگر همه چیز در حال حاضر از دست رفته است. او حتی علاقه ای به رفتن به یک استراحت آخر هفته با شما ندارد. قطعا یکی از نشانه هایی است که شوهرتان شما را دیگر جذاب نمی بیند. حتی این امکان وجود دارد که او علاقه خود را به زندگی مشترک از دست داده باشد.

دلایل بی میلی مرد به زن|در طول روز به سختی پیامک می زند یا تماس می گیرید

جسیکا والورث، یک ناخن کار که با همسرش در ویسکانسین زندگی می‌کند. در این مورد می گوید، فکر نمی‌کنم شوهرم هرگز بداند من کجا هستم یا در طول روز چه کار می‌کنم. او حتی به من زنگ نمی‌زند تا بپرسد چه ساعتی به خانه می‌روم یا چه زمانی می‌خواهم بچه‌ها را ببرم. در ابتدا فکر می‌کردم این فقط به خاطر شغل سخت اوست. اما اکنون می‌دانم که دلیلش این است که شوهرم دیگر جذب من نمی‌شود.چک کردن مرتب یکدیگر در طول روز کاری است که در هر رابطه و زندگی مشترک باید وجود داشته باشد. اگر حتی آن هم در رابطه شما از بین رفته باشد. پس این امکان وجود دارد که رابطه شما به مشکل خورده باشد

عواقب بی توجهی مرد به زن چیست؟

همانطور که میدانید هدف از ازدواج یا زندگی مشترک ایجاد یک سیستم حمایت عاطفی است. همچنین فراهم آوردن چارچوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت و منفی زندگی و دریافت درک متقابل، صمیمیت، محبت و مراقبت است. وقتی به این اهداف مهم بی توجهی شود، پایه و اساس ازدواج بی معنا میشود و عواقب بیشماری دارد. اما به طور خاص عواقب بی توجهی مرد به زن بیشتر است. چون زنها حساس تر هستند و به این محبت و توجه دائمی در رابطه خود نیاز دارند. از جمله مهم ترین عوارض بی توجهی مرد به زن در یک رابطه میتوان موارد زیر را نام برد:

۱.  شما اغلب او را غمگین میبینید

هنگامی که یک زن احساس میکند همسرش به او اهمیت نمیدهد، اولین پاسخش احساس غم است. همچنین، او مدام به شما نشان میدهد که به اندازه کافی با او وقت نمیگذرانید. همچنین همیشه در مورد اینکه شما همیشه مشغول به کاری هستید یا اینکه او در اولویت شما نیست، بحث هایی خواهد شد.

۲. سرزنش خود و کاهش اعتماد به نفس

بی محلی به زن میتواند اعتماد به نفسش را نشانه بگیرد. یک زن وقتی که عاشق است، شروع به دیدن خود از نگاه شریک زندگیش میکند. وقتی شریک زندگی اش قدر او را نداند یا علاقه ای به او نشان ندهد، شروع میکند به سرزنش کردن خودش و اعتماد به نفسش را از دست میدهد. او فکر میکند هر اتفاقی که می افتد تقصیر او است. او احساس میکند که شاید به اندازه کافی خوب نیست. لذا تلاش برای جذاب تر شدن را شروع میکند. با این حال، این میل به تحول از یک ذهنیت منفی ناشی میشود و بنابراین سالم نیست.

۳. او شروع به عقب نشینی میکند

یک رابطه برای شکوفایی به تلاش مساوی هر دو طرف نیاز دارد. اهمیت ندادن به همسر و نادیده گرفتن زن از سوی مرد، باعث ایجاد احساس شکست در زن میشود. لذا این زن نمیتواند برای مدت طولانی زندگی را سرپا نگه دارد. بر این اساس، ممکن است زن شما تلاش کند تا رابطه خود را نجات دهد تا اینکه خسته میشود و میفهمد تلاشهایش به نتیجه ای نمیرسد. در این زمان دیگر از به اشتراک گذاشتن احساساتش با شما جلوگیری خواهد کرد زیرا اکنون او میداند که برایتان مهم نیست.

۴. پایان رابطه

تاثیر کم محلی به زنان تنها به موارد مطرح شده در بالا محدود نمیشود. بلکه پایان زندگی مشترک میتواند آخرین و بدترین مورد از عوارض بی توجهی مرد به همسرش باشد. زیرا نهایتا بعد از تمام التماس ها، گریه ها و… زن از تلاش خسته خواهد شد. او ترمیم رابطه خراب را متوقف میکند و تصمیم میگیرد که زندگی را بدون همسرش ادامه دهد. همچنین وقتی در رابطه هیچ عشق و صمیمیتی وجود نداشته باشد، طبیعتاً فرد برای رفع نیازهای خود به بیرون از آن نگاه میکند. وقتی زن شما محبت از دست رفته را از شخص دیگری بگیرد، حتی ممکن است وارد رابطه عاشقانه ای خارج از چهارچوب ازدواج شود.

بی توجهی به همسر از دیدگاه اسلام چگونه است؟

با تمام این توصیفات ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که حکم بی توجهی مرد به زن در دین اسلام چیست؟ میدانید که بنیان خانواده در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا با توجه به عواقب بی توجهی به زن و تاثیر مخرب آن بر زندگی مشترک، گناه بی توجهی به زن از دیدگاه اسلام گناهی نابخشودنی است. از آنجاییکه این بی مهری میتواند بنیان خانواده را تهدید کند، بی توجهی مرد به زن در اسلام بسیار نکوهش شده است. چون مرد در قبال همسرش وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند.

سوالات متداول

نشانه های بی توجهی مرد به زن چیست؟

کاهش صمیمیت، کاهش ارتباط کلامی مفید و سالم، کاهش دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن، عدم صداقت، دروغگویی و… از جمله این نشانه ها هستند.

بی توجهی مرد به زن چه عواقبی دارد؟

بروز غم و افسردگی در زن، سرزنش و کاهش اعتماد به نفس زنان و نامایدی از رابطه و در نهایت پایان زندگی مشترک از عواقب بی توجهی به زنان است.

کم محلی مردان نشانه چیست؟

کم محلی مردان میتواند نشانه ای از؛ از دست رفتن علاقه.

مطالب خواندنی پیشنهادی برای شما:

ورود احمدشاه قاجار به شیراز و استقبال از وی در ۱۰۰ سال پیش+عکس

کدام ظرف ها را می توان در ماشین ظرفشویی شست ؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

m یکشنبه , ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

آخرین اخبار