چاپ کد خبر: 79286
6 فروردین 1401

اگر لباس زیر نپوشید چه بر سر بدن تان چه می آید؟

برای بسیاری، تصمیم به ترک پوشیدن لباس زیر ممکن است یک انتخاب و کار عجیبی به نظر برسد. به هر حال، برای برخی پوشیدن لباس زیر مانند نفس کشیدن، ضروری است. افراد هر روز قبل از رفتن به محل کار، مدرسه یا باشگاه، لباس زیر خود را می‌پوشند.

لباس زیر زنانه ومردانه

شاید اکثر زنان یا دختران شورت پسرانه رنگین کمانی را به بیکینی یا جوراب شلواری توری ترجیح می دهید. و باید گفت گزینه های زیادی برای لباس های زیر زنانه وجود دارد! اما چرا اصلاً لباس زیر می پوشیم؟

هیچ توضیحی در مورد این که چرا مردم لباس زیر می پوشند وجود ندارد. اما شایع ترین دلیل این است که به عنوان یک هنجار اجتماعی در نظر گرفته می شود. بنابراین، ما لباس زیر می پوشیم، زیرا این چیزی قبول شده بین مردم است. اما آیا واقعاً لازم است؟ در این مطلب به مساله استفاده نکردن از لباس زیر می پردازیم. ببینیم استفاده نکردن یا استفاده کردن از لباس زیر چه اهمیتی دارد.

در حالی که پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر مزایای خود را دارد. اما تصمیم برای پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد. با این حال، از نظر پزشکی، ناحیه واژن زنان زمانی سالم‌تر است که فرصت تنفس داشته باشد. اما قبل از هر تصمیمی مبنی بر پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر، باید بدانید وقتی لباس زیر نپوشید چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد.

خطر ابتلا به عفونت ادراری یا قارچی را کاهش می یابد

هیچ کس دوست ندارد دچار عفونت شود. زیرا ممکن است باعث خارش، ناتوانی در باروری و آزار شما شود. اگر پوشیدن لباس زیر را متوقف کنید، ممکن است احتمال ابتلا به عفونت مجاری ادراری یا قارچی را کاهش دهید. به خصوص برای کسانی که به طور منظم از عفونت های واژن رنج می برند. چرا؟ چون شورت می تواند رطوبت و میکروب های اضافی را به خود بگیرد. و این محیط مرطوب سبب رشد باکتریای قارچی که باعث عفونت‌های مخمری (از طریق CDC) می‌شود را بیشتر ‌کند. چنین وضعیتی می‌تواند هنگام خواب یا هم در باشگاه رخ دهد، درست زمانی که بدن شما هیچ راهی برای تنفس ندارد.

شلوارک یا شورت حتی ممکن است باعث عفونت ادراری شود. زیرا این ماده ممکن است به «انتشار باکتری‌ها از راست روده به دستگاه گوارش» کمک کند. به‌ویژه در مورد لباس‌های شلواری تنگ یا شورت های چسپان. اگرچه شواهد محکمی وجود ندارد که مستقیماً عدم پوشیدن لباس زیر باعث رشد عفونت‌های قارچی می‌شود. اما کارشناسان می‌گویند که خوب خواهد بود تا برای یک اقدام احتیاطی به آن توجه کنیم.

استفاده نکردن از لباس زیر، باعث تنفس بهتر پوست می‌شود

در حالی که کنار گذاشتن لباس زیر درست قبل از خواب یک قانون سفت و سخت نیست. ولی می‌تواند شروع این تصمیم مهم برای خانم ها باشد. به خصوص اگر در طول روز لباس زیر می پوشند. به بیان ساده، واژن شما گاهی اوقات به هوای تازه نیاز دارد. ناحیه فرج نیز درست مانند هر ناحیه دیگری از بدن باید در معرض هوا باشد. این کار برای همه خانم ها به ویژه برای زنانی که مستعد ابتلا به عفونت های واژن هستند مفید است. اگر مستعد مشکلات واژن هستید، واقعا باید بدون لباس زیر بخوابید.

همانطور که قبلا ذکر شد، لباس زیر می تواند رطوبت را به خود بگیرد. و این نوع محیط مرطوب جایی است که باکتری ها رشد می کنند و باعث عفونت های مخمری یا واژینوز باکتریایی می شوند. اجازه دادن آن ناحیه از بدن برای دریافت مقداری هوا به خشک و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. بنابراین اگر تمام روز لباس‌های توری یا چسپان پوشیده‌اید. بهتر است شب از پوشیدن لباس زیر خودداری کنید.

استفاده نکردن از لباس زیر، کاهش حساسیت و خشکی پوست بدن با دوری از لباس زیر

چه در بیرون کار می‌کنید و باید لباس رسمی بپوشید، چه خانم خانه هستید، فکر بدی نیست اگر پوشیدن لباس زیر را کاملا کنار بگذارید. یا حداقل اوقاتی که حساس حساسیت یا خشکی بدن در این ناحیه دارید از پوشیدن لباس زیر صرف نظر کنید. لباس‌های زیر خیلی تنگ ممکن به دلیل اصطکاک ایجاد شده، ناحیه واژن را تحریک کند.

اصطکاک معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که لباس زیری که می‌پوشید از پارچه‌های مصنوعی ساخته شده باشند. که می‌تواند پوست، از جمله باعث خراش یا تحریک لابیاها شود و شما را در معرض خونریزی یا آسیب قرار دهد. اگر در دوران یائسگی هستید، در واقع بیشتر مستعد آسیب هستید. زنان مسن‌تر پوست نازک‌تری دارند، بنابراین بیشتر در معرض تحریک و حساسیت پوستی در این ناحیه هستند.

پس از نپوشیدن لباس زیر هم به شلوارهای خود دقت کنید

درست است که بدون شورت ممکن است به جلوگیری از چروک شدن و تحریک بدن کمک کرد. با این حال، این وضعیت به شلواری که می‌پوشید هم بستگی دارد. اگر لباس خواب گشاد یا چیز راحتی می‌پوشید، نپوشیدن لباس زیر خوب است و اجازه می‌دهد اندام‌های خصوصی‌تان نفس بکشد. اما اگر شلوارهای تنگ مانند شلوار جین بدون لباس زیر می‌پوشید، ممکن است بدن خود را بیشتر در معرض حساسیت قرار دهید. زیرا پارچه سفت می‌تواند روی فرج شما ساییده شود و به آن فشار وارد کند. به خصوص که مانعی مانند لباس زیر برای محافظت از آن وجود ندارد.

تحریک یا حساسیت بدن ممکن است به شکل قرمزی و خارش باشد، که علائم عفونت واژن را تقلید می کند. در حالی که ملتهب نشده است. اگر همیشه اپیلاسیون می کنید یا اصلاح و تصمیم دارید دیگر لباس زیر نپوشید، ممکن بتوانید گزینه هایی مانند دامن، لباس یا شلوار گشاد را انتخاب کنید. تراشیدن یا موم کردن یا لیزر موهای ناحیه تناسلی، که یک سد محافظ طبیعی است. پوست ظریف فرج را در برابر تحریکات ناشی از لباس‌های تنگ آسیب‌پذیرتر می‌کند.

لباس زیر شورت زنانه

استفاده نکردن از لباس زیر، در ورزش باعث ایجاد بوی بد می‌شود

اگر تصمیم دارید دیگر لباس زیر نپوشید عالی است. اما باید بدانید، نپوشیدن لباس زیر هنگام ورزش یا دویدن خیلی سریع باعث ایجاد بوی بد در زنان می‌شود. تعریق به باکتری های پوست در نواحی دارای مو، از جمله ناحیه تناسلی، اجازه می دهد تا بوی بد ایجاد کند. اگر شورت ندارید، هیچ مانعی بین شما و شلوار تمرینی یا ساق‌تان وجود ندارد، بنابراین، به‌جای این که عرق به لباس‌های زیرتان جذب شود. مستقیماً به شلوارتان رسیده و باعث می‌شود متوجه بوی عرق‌تان شوید، بوی که از آن متنفر هستید.

انتخاب نپوشیدن لباس زیر در ورزش به ترجیحات شخصی بستگی دارد و حتی ممکن است عملکرد شما را بهبود بخشد. بعضی از زنان ترجیح می‌دهند در حین ورزش چه دویدن یا دیگر ورزش های رزمی از لباس زیر استفاده کنند. زیرا این گونه راحتر و بهتر عمل خواهند کرد.

نپوشیدن لباس زیر هنگام ورزش باعث ایجاد شقاق واژن می‌شود

اگر هر روز هنگام ورزش از پوشیدن لباس زیر خودداری کنید، ممکن خطر ایجاد شقاق واژن را افزیش دهید. و این مورد دردناک نیز می‌باشد. این شقاق‌ها اغلب به دلیل کشیدگی یا تحریک پوست ایجاد می‌شوند. و اگر تمرین‌های مکرر را با لباس‌های نامناسب بدون لباس زیر انجام دهید، دچار آن می‌شوید. بنابراین، درست مانند لباس‌های روزانه‌تان، پوشیدن شلوارهای نرم و قابل تنفس در حین ورزش نیز بسیار مهم است.

بیایید ناحیه واژن و یک زانو را در نظر بگیریم. هنگام افتادن روی زانو، حتما دیده اید که امکان خراشیدگی، درد، کبودی وجود دارد و این علائم تا چند روز همچنان وجود دارد. همین اتفاق ممکن است برای واژن نیز اتفاق بی‌افتد، چه بسا بدتر از آن. ورزش بدون لباس زیر به مرور باعث اصطکاک و سوزش بیشتر می شود. و هر گونه اصطکاک یا تحریک می تواند بریدگی یا ریز خراشیدگی در پوست شما ایجاد کند. و این بریدگی ها می تواند منجر به عفونت های باکتریایی شود که باعث ناراحتی، خارش، قرمزی درد در این ناحیه گردد.

استفاده نکردن از لباس زیر، بلافاصله پس از تمرین لباس های خیس خود را درآورید

ممکن است فکر کنید، اگر من لباس زیر نپوشم، می‌توانم بعد از تمرین لباس‌های تمرینم را همان گونه خیس بپوشم. اما اشتباه می‌کنید. مخمرها و باکتری‌ها در مکان‌های مرطوب، تاریک و گرم مانند ناحیه تناسلی. محصور در ناحیه غیر قابل تنفس در حین و بعد از تمرین رشد می‌کنند. فرقی نمی کند که لباس زیر بپوشید یا نه. اما پس از هر تمرینی چه تمرین بدنسازی یا یوگاه هر چه سریع شلوار یا ساق خود را عوض کنید.

پس اگر عاشق تناسب اندام و تمرین هستید به این نکته بیشتر دقت کنید. چون اگر همچنان تصمیم به نپوشیدن لباس زیر بگیرید. و بعد با همان لباس خیس و آلوده تمرین به کارهایتان برسید، غذا بخورید و خانه را مرتبط کنید تا یک باره دوش بگیرد. زمانی متوجه خواهید شد که برای سلامتی بدن خود دیر اقدام کرده‌اید. شستن شلوار تمرینی خود بعد از هر بار استفاده نیز به همان اندازه مهم است، به خصوص اگر به خاطر رعایت بهداشت تصمیم دارید دیگر لباس زیر نپوشید.

خطر کاهش واکنش های آلرژیک با نپوشیدن لباس زیر

اگر پوشیدن لباس زیر را متوقف کنید، ممکن است از واکنش های آلرژیک خارش دار جلوگیری کنید. گاهی اوقات شورت ممکن است باعث ایجاد بثورات موضعی به نام درماتیت تماسی شود. اغلب این واکنش پوست شما به برخی از «پارچه‌ها، رنگ‌ها، مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده» موجود در لباس‌های زیر است. یکی از راه‌های پیشگیری از واکنش آلرژیک، پوشیدن لباس‌های زیر بدون لاتکس است که معمولاً ضد حساسیت هستند، یا به‌کلی صرف نظر از پوشیدن لباس زیر. مواد شوینده لباسشویی شما نیز می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. پس به شستن لباس‌ و به خصوص لباس زیر توجه کنید.

لباس زیر زنانه

استفاده نکردن از لباس زیر، کاهش ترشحات

خوب خانم ها، بیایید در مورد ترشحات واژن صحبت کنیم. ممکن است این موضوع جذاب‌ترین موضوع نباشد، اما با توجه به این که همه ما با آن سروکار داریم، باید به آن پرداخته شود و برای برخی شاید کمی بیشتر از دیگران. باید گفت در مورد ترشحات، مطالعات زیادی صورت گرفته است. «ترکیبی از باکتری‌ها، سلول‌های پوست واژن، و مخاط و مایع دهانه رحم و واژن همه باعث ایجاد ترشح می‌شود.

گر به‌کلی پوشیدن لباس زیر را متوقف کنید، ممکن است کمتر این ترشحات را تجربه کنید. به‌خصوص اگر معمولاً شلوارهای غیر نخی می‌پوشید. چرا؟ به این دلیل که لباس‌های زیر ممکن از «تهویه مناسب» در این قسمت جلوگیری کند و منجر به ترشح بیشتر شود. هرچند ترشح طبیعی است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. مگر این که این ترشحات در نتیجه آنتی بیوتیک یا استرس باشد که ممکن منجر به عفونت شود. اما از آن جایی که نپوشیدن لباس زیر به این ناحیه اجازه تنفس می دهد. ممکن دیگر شاهد رطوبت زیاد نباشید و به طور کلی از این مشکل جلوگیری کنید.

نپوشیدن لباس زیر به بهبود گردش خون کمک می‌کند

اگر از پوشیدن لباس زیر خودداری کنید، نه تنها به راحتی خودتان کمک کرده‌اید، بلکه می‌تواند به بهبود گردش خون شما نیز کمک کند. به خصوص اگر معمولاً از لباس‌های تنگ برای ظاهری باریک‌تر استفاده می‌کنید. اگر واقعا لباس زیر شما تنگ و سفت باشد، ممکن است دچار گرفتگی عصبی و کاهش گردش خون شوید و از آن جایی که به طور کلی پایین کشیدن لباس های چسپان سخت است. برخی از زنان ممکن است با آن لباس به دستشویی رفتن فکر هم نکنند. در حالی که وقتی لباس زیر نمی پوشید، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

اگر برای مدت طولانی لباس زیر تنگ بپوشید. ممکن است احساس سوزن سوزن شدن ناخواسته در آن ناحیه یا هر قسمتی که لباس تنگ شده تجربه کنید. که در نتیجه گردش خون تضعیف می‌شود. حتی وضعیتی به نام مرالژیا پارستتیکا رخ خواهد داد. این وضعیت زمانی به وجود می‌آید که فشار بیش از حد بر روی اعصابی که از کشاله ران می گذرد وجود داشته باشد. و باعث گزگز و بی حسی می شود. نپوشیدن لباس زیر می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. پس تا زمانی که شلوار یا لباس زیر تنگ نپوشید، گردش خون همچنان ادامه خواهد داشت. با این حال کاری را انجام دهید که احساس راحتی می کند. اگر با شلوار جین یا لباس های روزمره خود راحت هستید دوباره فکر کنید و با فکر سلامت بدن خود تصمیم بگیرید.

لباس زیر مردانه

استفاده نکردن از لباس زیر، جلوگیری از مشکلات گوارشی

باید گفت که اگر با لباس تنگ از مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید رنج می بردید. نپوشیدن لباس زیر کمک می‌کند این مشکلات از بین برود. لباس های زیر تنگ ممکن است به معده فشار وارد کند و در نتیجه اسید را به مری فشار دهد و باعث بیماری گوارشی شود. اگر هنوز مشکل رفلاکس ندارید، اما مستعد ابتلا به آن هستید، پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند شما را دچار مشکل کند.

همچنین اگر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید، لباس های تنگ می توانند وضعیت شما را بدتر کنند. این بدان معنا نیست که لباس‌ برای شما مناسب نیست یا این که تصمیم بگیرید پوشیدن هر روزه لباس زیر را کنار بگذارید. اما اتخاذ یک سبک زندگی سالم ممکن است نیاز به این احساس را که مجبورید پوشیدن لباس زیر را کنار بگذارید، در شما بیشتر کند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر سه شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۰

خب شما که خوندین مطالب رو الان میپوشی یا نمیپوشی

سمیر دوشنبه , ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۵۹

مطلب جالبی بود…عالی بود

آخرین اخبار