چاپ کد خبر: 124344
1 آبان 1402

نکات مهم برای خرید مبلمان راحتی ، مبل چستر بخریم یا سلطنتی ؟

یکی از محبوب ترین و در عین حال متداول ترین انواع مبلمان، مبل های راحتی می باشند که علاوه بر منازل در سایر مکان ها نیز قابل استفاده و چیدمان می باشند. بطور مثال انواع مبل های راحتی را در ارادات، هتل ها، بیمارستان ها و سایر اماکن مشابه می توانید ببینید.  واقعا مبل راحتی خوبه بخریم؟مبل چستر یا سلطنتی، کدام یک برای منزل ما بهتر است؟ مبل های سلطنتی یا اصطلاحا استیل به همراه مبل های چستر هر دو از دسته مبلمانی پر فروش و محبوب در بین خریداران می باشند. اما اینکه مبل چستر بخریم یا سلطنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد نکات مهم در زمان خرید مبلمان راحتی با کیفیت و استاندارد

چرا مبل راحتی خوبه بخریم؟

همانطور که از نام این سبک مبلمان مشخص است، هدف اصلی در زمان طراحی آنها رعایت راحتی فرد در زمان نشستن بر روی آن به ویژه در زمان های طولانی تر می باشد. این نوع مبل ها از جنس های مختلف با طراحی های متنوع و اغلب با پایه های کوتاه و پهنی ساخته می شوند. یکی از دلایلی که مبل راحتی برای اکثر افراد و اکثر محیط ها مناسب است، علاوه بر راحتی، قیمت بسیار مناسب آنها نسبت به مبل های استیل و کلاسیک  است.

یکی از ویژگی های مثبت مبل های راحتی، دارا بودن عمق مناسب در بخش نشیمن آن است. بطوریکه می توانید به راحتی و بدون نیاز به صاف نشستن درون آن جای بگیرید. از طرفی پشتی آن به نحوی طراحی می شود که دارای لایه بندی مناسب و محافظ ستون فقرات است. بنابراین از فرم بدن به خوبی مراقبت می نماید. نشستن به مدت طولانی در مبل های راحتی به منظور استراحت، دیدن فیلم و برنامه های مورد علاقه تلویزیون، جمع های دورهمی دوستانه و خانوادگی و … کاملا ایده آل است.

نکات مهم در زمان خرید مبلمان راحتی

مزایا و معایب مبلمان راحتی

یکی از مهمترین مزایای مبل های راحتی آن است که در صورت استاندارد بودن از فرم طبیعی ستون فقرات، مفاصل، گردن و کمر محافظت می نماید. طراحی این سبک به گونه ای است که پشتی های آن نه زیاد و نه بلند است. در نتیجه در موقع نشستن گودی کمر فرد را پر می نماید.

مزیت مهم دیگر این مبل ها آن است که برای چیدمان در اکثر فضاهای وسیع یا فضاهای کوچک و محدود می توان از آنها استفاده کرد. در فضاهای وسیع می توانید از مبل های راحتی ال یا طرح های بزرگ و عریض استفاده کنید. در متراژ کم نیز می توانید از مدل های جمع و جور تر استفاده کنید. ویژگی مبل های راحتی برای چیدمان در خانه های کوچک آن است که در این سبک دکوراسیون نیازی نیست بین پشتی صندلی و دیوار فضایی در نظر بگیرید.

در نتیجه در سالن های پذیرایی یا نشیمن های کوچک می توانید مبل راحتی خود را طوری چیدمان کنید که کاملا به دیوار بچسبد. این شکل از چیدمان به شما این امکان را می دهد که حداکثر استفاده از فضای باقیمانده را برده.، برای چیدمان جلومبلی، فرش و … از آن استفاده کنید.

 خرید مبلمان راحتی

سایر ویژگی های مثبت

تنوع بالا در طراحی این مبل ها با عمق های کم و زیاد یا ارتفاع های گوناگون.، طراحی بسیار متنوع پارچه ها از ساده تا طرح دار یا رنگبندی تیره و روشن دست هر فرد با هر سلیقه ای را برای خرید مبلمان راحتی مورد نظر خود باز می گذارد.

  • راحتی در زمان نشستن
  • متناسب با انواع چیدمان در منازل، ادارات، مطب ها، هتل ها، رستوران و …
  • دارای تنوع گسترده در طرح و رنگ
  • تنوع بالا در ابعاد و متناسب با انواع متراژ ها
  • قابلیت ست پذیری بالا با انواع سلایق و دکوراسیون
  • قیمت مناسب نسبت به سایر انواع مبلمان

بررسی معایب

در بررسی معایب مبلمان راحتی تنها می توان به یک مورد اشاره کرد. ممکن است در بازار و در زمان خرید مبلمان به موارد زیادی بر خورده باشید که یک طرح دارای قیمت های متنوعی است. ممکن است برخی از تولید کنندگان یک طرح از مبلمان راحتی را با متریال انتخابی خود با درجه کیفی پائین تر نسبت به سایر تولید کنندگان بسازند. در نتیجه قیمت تمام شده آن پائین تر بوده و بسیاری افراد به دلیل قیمت کمتر، آن فروشگاه را انتخاب نمایند.

خرید مبلمان راحتی با کیفیت و استاندارد

مبلمان راحتی با کیفیت و استاندارد از کجا بخریم؟

اگر به دنبال مبلمان با کیفیت و استاندارد هستید، آن را از فروشندگان معتبر بخرید. ترجیحا با تولید کنندگان به طور مستقیم ارتباط برقرار کنید. این کار موجب می گردد تا از کیفیت اصلی متریال به کار رفته در ساخت مبلمان خود اطمینان حاصل کنید.

در نتیجه مبلمان راحتی شما به مرور زمان دچار فرو رفتگی در تشک ها و پشتی ها نخواهد شد. از اسکلت چوبی با کیفیت و با دوام در ساخت آن استفاده شده، پارچه های با کیفیتی در طراحی مبل مورد نظر شما به کار گرفته خواهد شد.


مبل چستر بخریم یا سلطنتی ؟

مبل چستر یا سلطنتی، کدام یک برای منزل ما بهتر است؟ مبل های سلطنتی یا اصطلاحا استیل به همراه مبل های چستر هر دو از دسته مبلمانی پر فروش و محبوب در بین خریداران می باشند. اما اینکه مبل چستر بخریم یا سلطنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بررسی می نمائیم.

مبل چستر بهتره یا مبل سلطنتی

مبل چستر چه خصوصیاتی دارد؟

مشخصه اصلی مبلمان چستر، دارا بودن دسته های پهن، به همراه پشتی های بزرگ می باشد. ارتفاع این نوع مبلمان کم و متمایل به عقب است که شبیه به مبل های راحتی می باشد. لمسه کاری های روی این مبل ها از ویژگی های اصلی آنها به شمار می رود.

مبل چستر فیلد (Chesterfeild) در واقع نام دسته ای از مبلمان های معروف و محبوب است که از سبک مبل های راحتی می باشد. بنابراین اگر به سبک چیدمان های مینیمال و دکوراسیون داخلی مدرن علاقه مند هستید، انتخاب این سبک مبلمان می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 مبل چستر بخریم یا سلطنتی

مبل چستر چه خصوصیاتی دارد؟

مشخصه اصلی مبلمان چستر، دارا بودن دسته های پهن، به همراه پشتی های بزرگ می باشد. ارتفاع این نوع مبلمان کم و متمایل به عقب است که شبیه به مبل های راحتی می باشد. لمسه کاری های روی این مبل ها از ویژگی های اصلی آنها به شمار می رود.

مبل چستر فیلد (Chesterfeild) در واقع نام دسته ای از مبلمان های معروف و محبوب است که از سبک مبل های راحتی می باشد. بنابراین اگر به سبک چیدمان های مینیمال و دکوراسیون داخلی مدرن علاقه مند هستید، انتخاب این سبک مبلمان می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

از مبل های چستر علاوه بر چیدمان منزل خود می توانید برای فضاهای عمومی تر نظیر دفتر کار، مطب، کلینیک و … نیز استفاده نمائید. برخی از این سبک مبل ها در فضای لابی هتل ها یا برج های مسکونی نیز چیدمان می شوند که فضای مدرنی را به وجود می آورند.

ویژگی های مبلمان استیل در مقابل چستر

اگرچه طراحی برخی از انواع مبلمان سلطنتی به ویژه در بخش کاناپه اصلی، به گونه ای است که شاهد لمسه کاری هایی مشابه مبلمان چستر هستیم.، اما به طور کلی مبلمان سلطنتی دارای سبکی کاملا متفاوت است. مبلمان استیل مناسب فضاهایی هستند که با هدف جلوه اشرافی و مجلل چیدمان می شوند. به همین دلیل دارای شاخصه های اصلی نظیر منبت کاری های عمدتا پر کار، استفاده از رنگ های درخشان به ویژه طلایی و پارچه های نفیس می باشند.

مبل چستر یا سلطنتی؟ کدام را بخریم؟

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در پاسخ به این سوال، سبک مورد نظر شما برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان است. بطور مثال اگر به سبک های مدرن علاقه مند هستید، بهترین گزینه انتخاب مبلمان راحتی با طرح های مینیمال می باشد. از آنجایی که مبلمان چستر نیز شاخه ای از مبل های راحتی با کاناپه های بزرگ و بدون منبت کاری و تزئینات متداول در سبک های سلطنتی می باشند، برای چیدمان در فضاهای مدرن بسیار ایده آل هستند.

 مبل چستر بخریم یا سلطنتی

از طرفی با توجه به اینکه شاخصه اصلی سبک های سلطنتی، استفاده از مبلمان و المان های تزئینی درخشان با رنگ های طلایی، نقره ای و … است، همچنین استفاده از تزئینات گاها پیچیده و پر جزئیات نظیر منبت کاری های دسته ها و تاج مبلمان، می توانند تکمیل کننده چیدمان شما به این سبک باشند. به همین دلیل مبلمان استیل برای افرادی که به دکوراسیون های اشرافی و مجلل و پر زرق و برق علاقه مند هستند، بهترین گزینه است.

هدف شما از خرید مبل چیست؟

در نهایت اگر به هر دو نوع سبک و هر دو نوع مبل چستر یا سلطنتی علاقه مند هستید، به هدف خود در زمان خرید مبلمان توجه کنید. اگر مبل خود را برای استراحت، نشستن طولانی مدت به ویژه در مقابل تلویزیون و فضاهای صمیمی و خودمانی می خرید، مبلمان چستر گزینه بسیار خوبی است. زیرا راحتی لازم برای نشستن به مدت طولانی را دارا می باشد. همچنین نشیمن راحتی دارد و پارچه های آن ساده تر است و قابلیت تمیز کردن راحت تری را دارد.

مبلمان سلطنتی بخریم یا چستر

از طرفی مبلمان استیل یا سلطنتی با پارچه ها و منبت کاری های نفیس بیشتر مناسب فضاهای رسمی و پذیرایی می باشد. همچنین برای نشستن به مدت طولانی مناسب نیست. از طرفی مبلمان استیل به دلیل سبک چیدمان خاصی که دارد بهتر است در سالن های بزرگتر چیدمان شود. به این ترتیب زیبایی و جلوه آن بیشتر به چشم خواهد آمد.


دیگران دارند این مطالب را می خوانند:

۹ علت اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

اگر این ۱۰ نشانه در بدن تان است کمبود ید دارید

۱۴ وسیله ای که هیچوقت نباید در انباری نگهداری کرد


برای چیدمان منزل مبل استیل بهتر است یا مبل های سلطنتی استیل و نیمه استیل؟
با در نظر گرفتن تفاوت اساسی این دو سبک مبلمان، تصمیم گیری برای شما در زمان خرید بسیار راحت تر می شود. مبل های چستر همانند مبل های راحتی دیگر برای استراحت و استفاده دائم و طولانی مدت طراحی شده اند. اما مبل های سلطنتی یا استیل دارای ظاهری شیک و مجلل و مناسب مراسم رسمی هستند و برای استراحت و استفاده دائمی راحت نیستند.

بین مبلمان استیل و چستر چطور یکی را انتخاب کنیم؟

اگر به هر دو سبک علاقه مند هستید و نمی توانید یکی را انتخاب کنید بهتر است در زمان خرید این سوالات را از خود بپرسید. بیشتر به سبک دکوراسیون داخلی مینیمال و مدرن علاقه مند هستید یا به منازل مجلل و اشرافی؟ متراژ منزل شما کوچک است یا بزرگ؟
اگر فضای کافی برای چیدمان دو دست مبل را ندارید و متراژ شما کم است بهتر است مبل راحتی چستر انتخاب کنید. مبلمان استیل نیازمند فضای بیشتری است. ظاهر و شیک بودن مبل برای شما مهمتر است یا کارایی و راحتی آن؟ و در نهایت به کدام سبک چیدمان منزل بیشتر علاقه مند هستید؟

نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار