چاپ کد خبر: 103489
15 بهمن 1401

ورود سامانه جدید و آغاز بارش باران و برف و کاهش شدید دما در استان فارس

هواشناسی استان فارس new

هواشناسی  با صدور اطلاعیه شماره ۱۹ نسبت به  ورود ۲ سامانه بارشی جدید به استان فارس هشدار داد.

به گزارش اول فارس ، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ بهمن وارد استان فارس شده و روز چهارشنبه ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۱ باعث بارش  باران ، رگبار و رعد و برق وزش باد شدید  ،بارش برف در مناطق شمالی و ارتفاعات مرکزی و شرقی استان و کولاک برف در شمالغرب و ارتفاعات نیمه شمالی استان فارس خواهد شد .

بر اساس این گزارش این سامانه در روز دو شنبه ۱۷ بهمن در نیمه شمالی و مناطق غربی و مرکزی و در روز سه شنبه ۱۸ بهمن در سراسر استان به ویژه مناطق غرب و شمال غرب و مرکزی استان چهارشنبه ۱۹ بهمن استان به ویژه شهرستان سپیدان فعالیت خواهد داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان فارس با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی ، نسبت به لغزندگی معابر و جاده ها به ویژه گذرگاه های کوهستانی ،کاهش دید ، سیلابی شدن مسیل ها، گرفتگی بعضی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در نیمه شمالی و نواحی غربی ، تردد شهری و جاده ای ، بارش تگرگ در نقاط نقاط مستعد و سقوط بهمن در نواحی کوهستانی خواهد شد .

طرز تهیه کباب تابه‌ای ترش خوش مزه بدون فر و زغال

سازمان هواشناسی استان فارس از شهروندان درخواست کرد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها خودداری و در ترددجاده ای به ویژه در نقاط کوهستانی اقدام و با پرهیز از کوهنوردی ، پرواز با هواپیماهای آموزشی و گلایدر  نسبت به پاکسازی آب راه ها و استحکام سازه های موقت اقدام و موارد پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی وزش باد شدید هشدار داده است.

این گزارش حاکی است یک سامانه بارشی دیگر نیز از  عصر روز چهارشنبه ۱۹ بهمن روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ وارد استان فارس شده که باعث کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نیمه شمالی استان و کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نیمه جنوبی استان فارس خواهد شد منطقه اسری شبی در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و شرقی استان خواهد بود.

هواشناسی استان فارسپیش بینی

فال حافظ امروز ۱۶ بهمن ماه با تفسیر زیبا و دقیق/صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد

در یکی از کانال های اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

 کانال  ایتا 

 کانال سروش

کانال  روبیکا

 کانال   بله 

کانال  واتساپ

 کانال  تلگرام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار