چاپ کد خبر: 72169
28 دی 1400

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان در مورد وضعیت هوای استان فارس

 اداره کل هواشناسی فارس، به کشاورزان درخصوص کاهش دما و ماندگاری هوای سرد در استان هشدار داد.

بارش برف 3

به گزارش اول فارس ، در هشدار نارنجی صادره از سوی هواشناسی استان فارس آمده است: سرما، باعث افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل، در کل استان به ویژه نواحی شمالی می‌شود.

بر اساس این هشدار توصیه می‌شود کشاورزان اقدام به پوشاندن نهال‌های تازه کاشت مرکبات، نهال‌های کشت بافت و با جوش‌های نخیلات جهت جلوگیری از سرمازدگی و افزایش رطوبت برای متعادل کردن دمای محیط در مزارع و باغ‌ها و روشن کردن آتش و دود به منظور مقاوم کردن درختان در برابر سرما و خودداری از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی و خودداری از هرس درختان با توجه به کاهش دما کنند.

این هشدار هواشناسی تاکید دارد که تهویه، تنظیم دما، تامین سوخت سالن‌های مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما انجام شود،  همچنین دام‌ها و عشایر با توجه به کاهش دما به مناطق مرتفع تردد نکنند.،کندو‌ها در برابر کاهش دما عایق بندی شوند و در خلاف جهت باد و نقاط آفتاب گیر قرار گیرند و دما و رطوبت کنترل و تهویه به طور مناسب انجام و دریچه‌ها در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انبار‌ها بسته شود.

در بخش پایانی اطلاعیه  اداره کل هواشناسی فارس توصیه شده است:  در ماشین آلات از ضدیخ استفاده و سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر جمع آوری شود.

هشدار هواشناسی 3

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار