چاپ کد خبر: 122282
6 مهر 1402

با این حساب سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نمی شود؟

رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار سهمیه بنزین بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت از هر سرویس هم خیلی بالاست.

سهمیه بنزین

این در حالی است که داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه اساسا تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی را رد کرد.

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چه شد؟ از ابتدای امسال سهمیه بنزین اسنپ و تپسی پرداخت نشده است.و امروز و فردا می شود چندی پیش وزیر نفت درباره سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ گفت در دستور کار است! این آخرین وعده دولت سیزدهم در اوایل شهریور ماه بود  سهمیه بنزین اسنپ و تپسی  در چند ماه اخیر انتقادهای زیادی به دنبال داشته است .

حالا امروز داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه اساسا تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی را رد کرد

داوود منظور گفت که به خاطر ندارد که وزیر نفت پیشنهادی برای تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی داده باشد.

داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی ، اظهار کرد این مساله مستقیم به برنامه و بودجه ارتباطی ندارد.

وی گفت : اگر وزیر نفت بخواهد مجوز خاصی از شورای اقتصاد بگیرد، باید پیشنهاد خود راارائه کنند تا آن را در شورای اقتصاد مطرح کنیم. من حضور ذهن نداریم وی پیشنهادی در این زمینه داده باشد.


رانندگان اسنپ و تپسی  از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین اسنپ و تپسی ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.

درحالی که قیمت بنزین همچنان محور اخبار روز جامعه است وزیر نفت بعد از چند ماه تاخیر در واریز سهمیه بنزین اسنپ و تپسی، وعده داده بود که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. رانندگان تاکسی‌های اینترنتی این روزها گلایه زیادی دارند و می‌گویند حالا که از سهمیه بنزین خبری نیست، حداقل شرکت‌ها کرایه‌ها را افزایش دهند.

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. پیش از این احسان نصر، معاون عملیات تپسی گفته بود: از نیمه دوم سال گذشته واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی با تاخیر مواجه شده و هم اکنون بعد از گذشت ۴ ماه هنوز مابه التفاوت یارانه سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است.

نصر تاکید کرده بود که طی سه سال گذشته هر چند با تاخیر اما ماهانه مابه‌التفاوت سوخت رانندگان تاکسی‌های آنلاین واریز می‌شد.

سه مطلب مرتبط برای مطالعه:

راننده های اسنپ باید از مسافران اسنپ این ۴ مدال را بگیرند

۱۴ نکته طلایی که هر راننده اسنپ هنگام سفر در جاده باید بداند

رانندگان ؛ اولین متضررین قوانین جدید اسنپ

آنگونه که به نظر می‌رسد عدم در نظر گرفتن اعتبار لازم در بودجه دلیل اصلی عدم پرداخت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی بوده است.

در نقطه مقابل رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

معمولا در یک بازه زمانی دو سه هفته این کار انجام می‌شد. اما به مرور زمان این واریز سهمیه مداوما با تاخیر مواجه شده است تا جایی که در سال جاری هنوز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نشده است.

زمان تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ همچنان نامعلوم!

دولت تا پیش از این، چندان در مورد موضوع عدم تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی پاسخگو نبوده است. چندی پیش تجارت‌نیوز تلاش کرد موضوع را از همه طرف‌های درگیر پیگیری کند.شرکت‌‌های اسنپ و تپسی تاکید کردند در این ماجرا مقصر نیستند. آنها مدعی بودند، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور و سامانه سماس پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند. حالا مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است.

حالا بعد از حداقل چندین ماه تاخیر در این موضوع که البته بسیاری از رانندگان می‌گویند حدود ۷ ماه است، وزیر نفت گفته موضوع در دستور کار دولت قرار دارد؛ بدون اینکه به زمان احتمالی تخصیص این اعتبار اشاره‌ای کند.

سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی چگونه محاسبه می‌شود؟

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

معمولا در یک بازه زمانی دو سه هفته این کار انجام می‌شد. اما به مرور زمان این واریز سهمیه مداوما با تاخیر مواجه شده است تا جایی که در سال جاری هنوز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نشده است.

مسافرین و رانند ها نظر بدهند

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اشکان پنجشنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

باسلام دوستان عزیز من داشتم نظرهاتونو می‌خوندم واقعا تاسف خوردم آخه شمایی که فقط حرف میزنید چرا عمل نمیکنید تا مظلوم نباشه ظالمی نیست ببخشید تا خرم نباشه خر سوار نیست یک ماه همتون اون سفرهایی که هزینش کمه نرید کسی مجبورتون نکرده برید خودش مجبور میشه کرایرو ببره بالا هر کی هم که رفت دیگه حقی نیست که راضی نباشه خودش رفته خودتونو گول نزنید سفرهایی رو برید که براتون میصرفه بقیه رو هم اصلا نگاه نکنید یه بارم شما بخندید تا کرایه بره بالا اونی هم که داره کرایه پایین می‌ره چون در حق بقیه همکارانش نامردی می‌کنه پوله براش برکت نمیکنه فکر کردن بهترین گزینه است که هیشکی نتونه حق کسی رو بخوره

کریمی دوشنبه , ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

من شغلم اسنپ نیست البته
ولی خب بعضا اسنپ میرم
ولی چند گروه لاشخور هستن
یک: خود اسنپ و تپسی که میگن بنزین میدیم در حالی که ۷ ماهه دولت نمیده بعد که میپرسی میگه ما لیستشو میدیم به ما چه
دو: مسافران لاشخوری که هم با تپسی درخواست میدن و هم اسنپ هر کدوم قبول بشه منتظر بعدی هم میمونن که اگه مثلا اون یکی ۱۰۰۰ کمتر بود اولی رو لغو کنن در حالی که راننده ۵۰ متر مونده برسه
سوم: دوباره اسنپ و تپسی که موقع قبول درخواست میزنه ۲ دقیقه تا مبدا وقتی قبول میکنی میشه ۸ دقیقه و ۴ کیلومتر…ای بر …لعنت
چهارم: بازم همون اسنپ و تپسی: چون مسافر عوضی تر از خودش با اینکه رسیدی به مقصد و نوشتی رسیدم و گفته الان میام ولی نمیاد و لغو میزنه(این مورد جزو حیوانات هم حساب نمیشه) با این حال هزینه کنسلی رو نمیده
پنجم و ششم هم بماند برای بعد

ناشناس یکشنبه , ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۵۲

بعد هی بیاین بگین چرا مردم ریختن تو خیابون.ک.ون خودتون میخاره حضرات عزما.به فکر ملت باشین تا بلند نشدن.

سعید چهارشنبه , ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

واقعا دولت مقصره این همه هست ..باید سایت اسنپ و تپ سی رو فیلتر کنه واز کار کردن جلو گیری کنه و خودش یه نرم افزار بزاره با قیمت های متعادل ..این.. ها و.. ها رو هم جمع کنه

علی سه شنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

اکثر مسافرا کرایه ۱۴.۵۰۰ رو ۱۴ میدادن یا ۱۷.۵۰۰ رو ۱۷ میدن. یا فکر میکردن سوار جت شخصی پدرشون شدن ! با اینحال که گزارش میزدم که دریافت وجه کمتر بوده، اسنپ هم هیچکدوم رو پرداخت نکرد. روزانه ۷۰، ۸۰ هزارتومن کسر دریافت داشتم.
بعد از دوماه ماشینم حدودا ۱۵ میلیون استهلاک داشت در حالی که دیگه جای اول خودشو هم نگرفت چون قطعات یدکی بمراتب بی کیفیت و گرون شدن. تازه ۲ حلقه لاستیک هم الان لازم داره.
اسنپ تا حالا ۳ بار باهام تماس گرفته که چرا نمیرم، گفتم بجای تحمیل هزینه به مسافران، پورسانت خودتون رو به ۵ درصد کاهش بدین نه ۲۰ درصد. گفت نمیشه، منم گفتم نمیرم.
راننده اسنپ با پراید اگه هر روز از صبح ساعت ۶ تا شب ساعت ۱۲ کار کنه و بتونه شاید ۱۵ میلیون کسب کنه
۳ میلیون میده به اسنپ برای پورسانت، ۵ میلیون استهلاکشه تازه اگه تصادف نکنه یا ماشین خراب نشه.
اعصاب خوردیا و بی شعوریای برخی مسافرا هم به کنار.
تهش شاید ۷ تومن بمونه که میشه روزی ۲۳۰ تومن
خب بریم کارگری کنیم روزی ۸ ساعته بهتره که. چون روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ درامدشه.
خلاصه در این بین مسافرا به رانندگان بد میگن و رانندگان از مسافران ناراحتن، اما بین این تفرقه فقط اسنپ داره سود میکنه و ما حواسمون نیست !!!

فردین سه شنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

سلام من راننده اصلا پشیمونم فقط ماشینم پوکید و فقط فکر پورسانت خودشه اسنپ کار نکنید بخوابید ماشینتون هم سالمه.

شاهرخ یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

من که عطاش را به لقاش بخشیدم . گور پدر همشون

امیرکیان یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۱۶

اگر رانندها همبستگی داشتن دیگ کمیسونی نمیرفت تو جیبشون.
من خودم اسنپ کار میکردم حسابمو مسدود کردن کلا.توی کیف پولمم نزدیک ۳۰۰ بود اونم خوردن با بنزینمو
هیچکسم پاسخگو نیست.منی ک ۵ تا ستاره داشتم.پشت مسافر میگیرن،بخاطر یدونه مسافر منی ک ۵ تا ستاره دارم و وچندسال کار کردمو مسدود کامل کردن.
اقا نرید اسنپ کنار خیابون مسافر بگیرید کمتر بدون کمیسیون.بخدا از اسنپ بیشتر میمونه.
اسنپ هنوز کرایه ۱۵ هزاری داره.ی داخلی الان ۴۰ هزاره.اگ واقعا حرفتون حرف کار نکنید.ولی متاسفانه فقط حرفشو بلدیم فردا اول صبح تو اسنپن همه‌.معلومه ک حقمونم میخورن.تاوقتی برید همینه.حتی اگر بنزینم باشه باز پایین.با این هزینه های ماشین.

صفیه/افغان یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۰۳

شیراز اسنپ خیلی گرونه..
چند روز پیش از سر بزین رفتم تا مالی آباد
۷۰ ازم گرفتن
خیلی زیاده بخدا
اسنپ با مسافرها چه میکنه

ناشناس شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

عامو په چه خبرتون….روزی ۲ تومن کار میکنین ناراضی هستین…
معلومه درآمدش خوبه که ول نمی کنین برین
تازه میخواین گرونتر بشه
ای شیطونا

علی شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

پس بیخود میکنید ثبت نام که میکنید میگین با ماهی ۳۰۰لیتر بنزین رایگان دروغ ب مردم نگید.

علیرضا شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

تنها راه حل کارکردن با اسنب و تپسی اینه که درروز یاشب هرکدام ۱۰ سفر خوب بروید و با مسافران هماهنگ کنید لغو سفر بزنند
راننده هم می‌تواند روزانه‌ ۳ سفر لغو کند
و …تقدیم کنید به اسنب و تپسی

محمد شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

هرکی تو اسنپ تپسی کار کنه تو دوره الان که سهمیه بنزین رو هم مالیدن از …افتاده که کار میکنن

رضا شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

قانونی که قلدر بازی در بیاره که قانون نیست قانون باید بفکر رفاه حال مردم باشه یه راننده
اسنپم درآمدی ندارم استحلاک زیاده کرایه ها پایینه ا
گه بخای از لحاظ دین حساب کنیم این عادلانه نیست
یه مسول باید حرفش عملش یکی باشه نه گول مردم بزنه

رضا شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

هروقت از دزدیشون زیاد اومد شاید یه محلی به مردم بزارن

حسین شکاری شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

توروخدا کرایه زیر ۴۰ هزارتومان قبول نکنید. کرایه های مفت قبول نکنید. شما قبول نکنید مسافر مجبوره قیمت ببره بالا بعضی وقتا تا ۱۵۰درصد بیشتر از کرایه پایه مسافر مجبوره پرداخت کنه چون کرایه مفت رو قبول نکنید

Zx شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۱

خیلی زرنگن هم بنزین دیگه ندادن هم برعکس کرایه هارو از پارسال هم پایینتر آوردن تا هر وقت راننده ها شاکی شدن یخورده بیارن به همون قیمت قدیم که سر و صدا ها بخوابه .میدونی چیه اسنپ و تپسی ۳۰ میلیون برده استخدام کرده که براش کار میکنن بدونه هیچ سود و دستمزدی .خلاصه که این مملکت هیچوقت درست نمیشه خاورمیانه آزمایشگاه و قرنطینه ی موش های آزگایشگاهی اروپا و امریکاس هم جمعیت و درونش کنترل میکنن .. حقیقی کسیه که پولداره تمام.

Reza شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۲۱

اگر خواستید کسی رو نفرین کنید،بهش بگید:[ الهی بری راننده اسنپ یا تپ‌سی بشی.]
نزدیک یکساله که از بدروزگار و ناچاری وبدبختی تو این خراب‌شده اسنپ اومدم،بقران قسم ماشین دسته‌گل‌وعروسکم جوری نابود شد که مجبور به تعویض شدم.حالا اینم شده بدتر از ماشین قبلی.
کم بودن کرایه یا ندادن بنزین به درک این آدم رو میسوزونه که بعضی افراد هستند که وقتی سوارشون میکنی احساس میکنن راننده شخصی‌شونی،یا بیشعورتر از اونا ،بیشرفهای هستند که درخواست سفر میدن ولی بعداز گذشتن از ترافیک و گرفتن وقت‌و سوختن بنزین همین که نزدیک مبدا میشی نطفه حرام کنسل میکنه.
متاسفانه از سر ناچاری و بدبختی شدیم بازیچه دست دوگروه یکی کسب درآمد میکنه و دیگری به ریشمون میخنده که مسیر nتومنی رو مفت رفتم،این وسط ما می‌مونیم یه ماشین داغون و اعصاب خراب و قرزدن همسر که این‌چند‌ساعت‌ همش ۱۰۰-۲۰۰تومن کار کردی

آقا محران شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۰۰

اسنپ شغل نیست که اسنپ شغل دوم محسوب میشه تقریبا شغلت اگ اون باصه رو هوایی عشقممم

راننده اسنپ شنبه , ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۴۴

من شغلم اسنپ هست،مث .. تو گرما و سرما با همه آدمی سروکله میزنیم،اعصاب آدمو خراب میکنن
آخرشم نمره منفی یا حداکثر ۳ستاره میدن،کرایه هاهم کلآ به ضرر راننده هستش،
ماشینامون داغون شدن پول نداریم تعمیرشون کنیم،فقط مجبوریم کارکنم و حرف نزنیم،
چون کسی نیست حرف مارو گوش کنه،

مجید جمعه , ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

کار نکنید تا اوضاع درست شه وسلااااام

آخرین اخبار