چاپ کد خبر: 126170
27 آبان 1402

آغاز بارندگی با ورود سامانه جدید بارشی در استان فارس+هشدار نارنجی هواشناسی

هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت وضعیت جوی استان فارس هشدار داد

اخبار استان فارس| به گزارش اول فارس به گزارش اول فارس ، اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور هشدار شماره ۱۰ سطح نارنجی نسبت به وقوع بارندگی ، رعد و برق و بارش برف در مناطق مختلف استان فارس هشدار داد.

بر اساس این گزارش سامانه جدید بارشی از صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ وارد استان فارس شده و پیش بینی شده است تا پایان روز سه شنبه ۳۰ آبان در سراسر استان فعالیت داشته باشد.

هواشناسی فارس روز شنبه اعلام کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی برای دوشنبه هفته جاری در همه مناطق استان به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان فعال است.

همچنین این سامانه جدید برای سه شنبه ۳۰ آبان در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان به ویژه شهرستان های لارستان ،‌ اوز،‌گراش،‌لامرد، ‌زرین دشت و داراب پیش بینی شده است.

آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها

آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها،‌ جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

پیشتر هواشناسی فارس ۲۳ آبان ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به توصیف فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در مناطق سرد سیر و احتمال جاری شدن روان آب در استان فارس به ویِژه مناطق شمال غربی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش ، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی،‌ عدم اتراق و عبور در بستر رودخانه ها و مسیل ها، خود داری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، احتیاط در تردد جاده ای، لایروبی کانال ها و آب راه ها و پاک سازی دهانه پل ها نیز توصیه می شود.

photo ۲۰۲۳ ۱۱ ۱۸ ۱۱ ۳۰ ۴۸

انواع روش‌های کلاهبرداری در استخدام و نحوه پیشگیری از آن‌ها

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول فارس شوید 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار