چاپ کد خبر: 42576
21 دی 1399

ورود پیکر ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس به استان فارس

شهید

به گزارش اول فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس صبح امروز اظهار کرد: در آستانه چهل و سومین دفاع مقدس و پس از ۳ سال انتظار استان فارس امسال میزبان ۱۵ شهید گلگون کفن است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به وجود ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در استان فارس و خاک سپاری ۳۳۴ شهید گمنام در این یادمان ها، افزود: هر کدام از این یادمان‌ها امامزاده و یا تجلی مراکز فرهنگی شده است.

سرهنگ کوشکی همچنین ضمن قدردانی از مردم و مسئولان برخی شهرستان‌ها در حفظ و آبادانی یادمان‌های شهدای گمنام، از برخی مدیران و مسئولان استانی که در رسیدگی به ۳۰ یادمان به وعده‌های خود عمل نکردند نیز گلایه و اعلام کرد که در ۴۵ روز آینده اسم مسئولان و شهرستان‌ها به عموم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او بی تفاوتی نسبت به شهداء را ظلم و جفا عنوان کرد و افزود: امروز همه تکلیفشان در قبال شهداء میدانند و یادمان‌های شهدای گمنام مفاخر ملی ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به یادمان‌های شهدای گمنام یک مطالبه مردمی است، تصریح کرد: متولی گلزار شهداء بنیاد شهید و متولی یادمان‌های شهداء اداره حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است و از مسئولان و فرمانداران در خواست داریم برای تحقق وعده هایشان، برای تکمیل یادمان‌های شهدا اعتبارات مناسیب پیش بینی و خیران نیز ورود کنند.

او از میزبانی استان فارس از ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، عملیات رمضان، عملیات تک دشمن سال ۶۷ و لملیات والفجر یک است.

سرهنگ کوشکی اظهار کرد: در ۳۰ نقطه از استان درخواست شهید گمنام داشتیم که در حال حاضر در ۱۲ نقطه تامین شهید شد و در مراحل بعد میزبان در شهرستان‌های دیگر نیز شهید خواهیم داشت.

او با اشاره به تشییع و خاکسپاری ۶ شهید در شهرستان شیراز، گفت: در روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه دو شهید در بهشت احمدی تدفین و به خاک سپرده خواهد شد.

سرهنگ کوشکی ادامه داد: یک شهید در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، یک شهید در پادگان شهید بهمن باقری، یک شهید در دانشگاه علوم پزشکی گراش، یک شهید در شهر ششده و قره بلاغ شهرستان فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی آباده، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد، دو شهید در شهرستان خفر، دو شهید در دانشگاه جهرم و موسسه علوم قرانی، یک شهید در دانشگاه صنعتی و یک شهید در لشکر ۱۹ فجر تدفیع و به خاک سپرده خواهند شد.

او از مراسم استقبال پیکر پاک شهدای گمنام در روز چهارشنبه ۲۴ دیماه ساعت هشت صبح در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با حضور مسئولان با رعایت اصول بهداشتی اطلاع داد و گفت: برنامه ریزی برای تشییع پیکر پاک شهدا در سطح شهر شیراز نیز شده است.

سرهنگ کوشکی در پایان از انتخاب و تقدیر ۳ رسانه فعال در استان که بیشترین نقش در ترویج ۴۰ سالگی انقلاب داشتند سخن گفت و افزود: از رسانه‌های برخط و مطبوعات در جهت اطلاع رسانی اخبار شهدا قدردانی خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار