چاپ کد خبر: 108767
22 فروردین 1402

وضعیت آب و هوا و بارندگی در شهرستان های فارس تا ۲۶ فروردین

هواشناسی فارسشاهچراغ

مدیرکل هواشناسی استان فارس در خصوص وضعیت جوی استان فارس هشدار داد.

به گزارش اول فارس، مسعود حقیقت از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و گفت: از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی نقاط مختلف استان را در بر خداهد گرفت.

وی افزود: این سامانه که تا ظهر جمعه ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، شامل بارش‌های رگباری، وزش باد شدید و صاعقه خواهد بود.

حقیقت با تاکید بر احتمال جاری شدن رواناب و گرفتگی معابر از شهرداران خواست تا با امادگی کامل و انجام اقدامات به‌موقع مانع از اسیب به تاسیسات شهری شوند.

وی با اشاره به اینکه نقاط مختلف استان از شمال تا جنوب همچون اقلید، اباده، نوراباد، کازرون، خنج، گراش، مرودشت و … از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد، افزود: شدت بارش‌ها در روز پنج‌شنبه و به ویژه در مرکز استان و شهر شیراز خواهد بود.

او همچنین از عشایر کوچ‌رو خواست تا طی این سه روز به ارتفاعات سفر نکنند و از اتراق در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند، همچنین مردم نیز از نشستن در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از کوهنوردی نیز اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس نسبت به آب گرفتگی معابر ، جاری شدن روانآب ، سیلابی شدن مسیل ها ، طغیان رودخانه ، صاعقه ، خسارت به سازه های موقت ، سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات واحتمال شکستن شاخ های درختان هشدار داده است.

6 5 3 3 3 2 3 1 5

جدول میزان بارندگی استان فارس 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار