چاپ کد خبر: 136838
21 اسفند 1402

پرواز شوتی ها در آزادراه شیراز اصفهان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر !

اتوبان اصفهان شیراز به دلیل تازه تاسیس بودن با مشکل فقدان دوربین های نظارتی نیز مواجه است که به تخلف سرعت غیرمجاز برخی رانندگان دامن می زند.

افزایش سرعت شوتی ها در آزادراه شیراز اصفهان تا 200 کیلومتر !
تین نیوز نوشت: خودروهای حمل کننده کالای قاچاق که به شوتی معروفند امنیت و آرامش رانندگان را در اتوبان اصفهان شیراز و سایر جاده های کشور به بازی گرفته اند و مشکلات فراوانی در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.

رانندگانی که در اتوبان اصفهان شیراز تردد می کنند در تماس های مکرر خود  خواستار رسیدگی پلیس راهور به تخلفات شوتی ها شده اند. شوتی عنوانی است که این رانندگان جسور و بی ملاحظه روی خود گذاشته اند و با این لقب تقریبا به هیچ قانونی پایبند نیستند.

بیشترین تخلف آنها زیر پا گذاشتن قانون سرعت مجاز است. در آزادراه شیراز اصفهان نیز همچون سایر آزادراه های کشور سقف سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است. با این وجود شوتی ها در این اتوبان سرعت های بالای ۲۰۰ کیلومتر را هم تجربه می کنند!

تخلفات و بی قانونی های عجیب خودروهای شوتی به سرعت غیرمجاز محدود نمی شود و رانندگی خطرناک و مارپیچی و حتی در مواردی حرکت برخلاف جهت جاده نیز از آنها دیده شده است.

اتوبان اصفهان شیراز طولانی ترین آزادراه کشور به شمار می رود و سرعت گرفتن در این اتوبان بالاتر از حد قانونی ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای برخی راننده ها و به خصوص شوتی ها بسیار وسوسه انگیز است.

پرواز شوتی ها در آزادراه شیراز اصفهان با سرعت 200 کیلومتر !

این محور مواصلاتی به دلیل تازه تاسیس بودن با مشکل فقدان دوربین های نظارتی نیز مواجه است که به تخلف سرعت غیرمجاز برخی رانندگان دامن می زند.

فرمانده نیروی انتظامی به تازه گی از مقابله جدی پلیس با شوتی ها خبر داده است. سردار رادان اعلام کرده است که با اقدامات آتی نیروی انتظامی و پلیس راهور، پدیده شوم خودروهای شوتی که از یک سو موجب اختلال ترافیک جاده ها و از سوی دیگر موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند، برچیده خواهد شد.

به گفته وی در سالجاری ۵۰۰ نفر از هم وطنان در جاده ها بر اساس حوادث ناشی از تخلفات خودروهای شوتی جان خود را از دست داده اند. ضمنا تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز در مقابله با این پدیده به شهادت رسیده اند.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

انتظار می رود اتوبان اصفهان شیراز به عنوان یکی از جاده های پرتردد کشور که استقبال از آن نیز هر روز افزایش می یابد، بیشتر تحت نظارت پلیس راهور قرار گیرد و دوربین های ثبت تخلف نیز در این محور با سرعت بیشتری نصب شود تا شوتی ها و سایر متخلفان در این محور یکه تازی نکنند.

مردم راجع به یکه تازی شوتی ها در جاده ها چه می گویند ؟

پرورش ۷ میلیون «کبوتر» برای گوشت توسط یک کشاورز [+ویدئو]

التماس رانندگان از نیرو انتظامی برای بازپس گیری آزادراه شیراز-اصفهان از شوتی ها

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

میگن شوتی ها بیکارن ولی راننده شوتی بیعرضه است چون با همون ماشین میتونه مسافر کشی کنه ونون حلال به زن و بچه بده این همه دارن با ماشین کار میکنن این جماعت به نون حروم عادت دارن توبه گرگ مرگه

ناشناس سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

چرا از شوتی دفاع میکنید این جلادان از خدا بی خبر جون خودشون بدرک جان مردم توی جاده هستند رو به خطر میندازند

اسلام سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

دولت دلش به حال مردم نسوخته که بخواهد ماشین های شوتی جمع آوری کنه هر ماشین دست کم ۳۰۰میلیون جریمه می‌کنه مردم ازبدبختی وبیکاری واین گرانی‌ها ی سرسام آور دست به چنین کاری میزنند

احمد سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

بازار کار بدین به جوونا تا شوتی کار نکند …اجبار است

نیما سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

احمقا شمار چرا از شوتی ها حمایت میکنید این همه آدم رو بیکار کردن سالیانه معلوم نیست چند هزار تن مواد جابه جا می کنند میدن دست مردم نمیشه که جلوشون رو نگرفت نمیشه که پیشرفت نکرد اول اینا بعد هم مسولانی که دزدی میکنن و بعد بقیه توهی که داری حرف از اقتصاد میزنی برو این چند ساعتی رو که توی فضای مجازی میچرخی رو کار کن

علی سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

همین شوتی هایی که میگید دارن برای یک نان حلال کار میکنند و قانون زیر پا میزان چون مجبورند برای خانواده

علی سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

همین شوتی هایی که میگید دارن برای یک نان حلال کار میکنند و قانون زیر پا مازارند چون مجبدرند

با افتخار سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

اون دسته از آدم های بی .. ک میگن شوتی مقصره
خب آدم .. تو داری با پاچه خواری و .. و..خوری پول در میاری اون عزیزان دارن با جونشون بی منت خرج خودشون رو در میارن خدا هم حواسش بهشون هست انشاالله ک همیشه سالم و سربلند باشن

اگر تند میرن یا پلاک مخدوش میکنن یا هرچیز مقصرش دولت و نظام گرنه دارن همین جنس های خارجی ک دارید استفاده می‌کنید رو میارن اونم با زحمت و با حکم جونشون برای بعضیا ک واقعا بی .. و..

ناشناس سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

شوتی برای خیلی ها آب و نان هستند که

نامی سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

اتفاقا هر چی حادثه وتصادف تو جاده پیش اومده ومیاد مقصر شوتی ها هستند … اونا یه مستقیم و غیر مستقیم زمینه حادثه را در جاده ها به وجود میارن… اکثر شون فرار می کنند … شما فکر می کنید مقصر نیستند

محمدسلیمانی سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۵۹

درود،قبل ازهرچیز باید به اون آقایی که گفته شوتی سوارها یا شوتی ها همشون موادمخدر وتریاک جابجا نمیکنن وبعضی اوقات فقط موادسیاه (تریاک) میزنن وهمه راننده ها اینکارو نمیکنن.بعدشم به عرض شما درز کنم که کدوم آدم عاقل با یه ماشین ایرانی یاهمون ارابه مرگ بالای ۱۲۰ کیلومتر توی جاده های تخمی تخیلی ایران رانندگی میکنه وجونشو کف دست میزاره وباسرعتی بالای ۲۲۰ کیلومتر رانندگی میکنه مگه اینکه مجبور باشه واز ناعلاجی به اینکار روی آورده،کو شغل؟کو پول؟کوسرمایه؟کوزندگی؟همه این چیزایی که میگم وخیلی هاشونم یادم رفته حق مسلم یه جوون ایرانیه ولی بااین حجم دزدی واختلاس وراند که از ن همه چیزارو دارن میفروشن وآبی هم روش.

افرا سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۳:۰۷

هیچ قدرتی هم نمی تونه جلو شوتیا را بگیره چون گرسنگی از مرگ یه پله بالاتره .اگه تونستن کوله بری رو جلوش بگیرن جلو شوتیم میگیرن.اگه تونستن جلو دزدی مسعولان رابگیرن جلوشوتیم میگیرن اگه تونستن جلو سوخت بران رابگیرن جلو اینگ میگیرن.

اافرا سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۳:۰۰

افرادی که رانندگی بلد نیستند باعث تصادفات میشن تو کل کشور من راننده کامیونم تو جاده وکمترین تصادفات مال شوتیهاست اگر شوتی هم تصادب کرده ۷۰درصدش مقصر نیست .دولت ونظام مقصر اصلی است نه شوتی ادرس اشتباه ندین.

ناشناس دوشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

این چیزا به شوتیا نمیچسبه
پس چرت و پرت نگو
………….

.... دوشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

همون کسانی که اومدن نظر دادن و از شوتی ها حمایت کردن احمق ترین آدما هستند.اخه انسان همین شوتی که داره با این سرعت می‌ره یا مواد سیاه توجعبش هست یا مواد سفید همون مواد سفیدی که اگر برسه دست ساقی دختر یا پسر چهارده پونزده تو رو معتاد گردی میکنن زندگی تو رو سیاه میکنن . عقل دارید شماها که از قاچاقی مواد مخدر دفاع میکنید

ناشناس دوشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۴۸

من نقاش ساختمونم یه روز یکی از همین شوتی سوارا که بقول خودش زمین خورده بود با کلی ادعا و قمپز در کردن اومد واسم کار کنه همون روز اول در رفت، بعد پشت فرمون میشینن قمپز میشن و جون زن و بچه مردم رو به بازی میگیرن، مرتیکه خب تو اگه مردی و گردن کلفتی پس چرا نون بازوتو نمیخوری و جون یه عده بدبخت رو تو جاده به خطر میندازی ؟

مجید دوشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۱۱

مقصراصلی این ناهنجاریهافقط دولت بی کفایته،،وقتی به بهونه قالب کردن تولیدات مزخرف داخلی واردات خیلی ازنیازهای مردموممنوع کرده ومردموازخیلی کالاهای رفاهی زندگی که همه دنیادارن باقیمت یک سوم ماایرانیهاازش بهره میبرن محروم کرده باعث میشه نیازوتقاضای بازارازطریق قاچاق تامین بشه،،ازطرفی وقتی شغل ودرآمدکافی براجوانی که تودنیای پرزرق وبرق امروزی هزارجوررویاوآرزوداره وجودنداره ودولت بی لیاقت هیچ تدبیری براش نداره مجبوره اینجوری معضل بشه براکل جامعه،،وهمچنین مسئول قوه ای که مردموتوصیه به قناعت واستفاده ازکالای ایرانی میکنه ولی خودش وخانواده ش دقیقامسیرخلاف توصیه خودشومیرن نتیجه میشه این،،به ولله دوسال قبل بازن وبچه تو اتوبان قم تهران سه تاپژوپشت سرهم ازروبرو ظاهرشدن،،باورکنیدقلبم اومدجلوحلقم،،فقط خدامیتونه به اوضاع بی ریخت این مملکت مظلوم سروسامان بده،،

محمد یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

سلام و درود
قبل از هر چیز ، خدمت شما عرض کنم که اون کسی که شوتی کار میکنه، مجبوره ، مجبور….
یعنی کار نیست .کار گیرش نمیاد که طرف این کار خطرناک میره//

دولت بیاد به این افراد کار بده ، مطمئنا کار شوتی رو کنار میزارن
البته نه کار با حقوق ۷ یا ۸ میلیون

پول ایران از صدقه سر مسئولان بی عرضه ، آشغال شده
یه وقت فکر نکنید من خودم یا نزدیکانم شوتی هستیم. من کارمندم ولی دارم منصفانه عرض میکنم.

از طرفی ، رانندگی خطرناک شوتی ها توی جاده ، برای همه ما و خانواده هامون هشدار مرگ است.

دولت که تا حالا کاری برای عموم انجام نداده که واقعا محسوس باشه.
اگه دولت می خواد ورود کنه و شوتی ها رو کلا از جاده حذف کنه، یه فکری هم به حال شوتی کنه.

البته توی حرف آسونه، به عمل که میرسه، کار آسونی نیست اون هم برای دولتی که نمی تونه شلوارشو بالا بکشه

آخرین اخبار