چاپ کد خبر: 71889
26 دی 1400

پر بارش ترین نقطه شیراز و استان فارس و زمان ورود سامانه بارشی جدید اعلام شد

در روز سه شنبه همه نقاط استان به جز شمال شرقی بارش باران را خواهند داشت.

بارندگی در استان فارس 2

به گزارش اول از شیراز، بر اساس گزارش داره کل هواشناسی فارس گفت: آسمان استان روز یکشنبه ۲۷ دی ماه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در شمال شرقی فارس و مه گرفتگی است.

برای روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ :آسمان استان فارس صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط مه گرفتگی و از نیمه‌های شب شروع بارندگی پیش بینی می شود.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان فارس آمده است:  با بررسی آخرین نقشه‌ها، سه شنبه هم بارش باران همراه با وزش باد و در برخی نقاط مرکز ، شمال و شرق استان بارش باران و برف خواهیم داشت. از چهارشنبه به بعد بدون بارندگی و همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

 جدیدترین گزارش هواشناسی منتشره در مورد استان فارس حاکی است از فرداشب (۲۷ دی ماه) با ورود یک سامانه جدید بارشی بارش رحمت الهی از نواحی غربی استان فارس شروع می‌شود و در روز سه شنبه همه نقاط استان فارس به جز شمال شرقی بارش باران را خواهند داشت.

این گزارش حاکی است برودت هوای استان فارس از امشب هوای بیشتر و هوا سردتر می‌شود.

بر اساس این گزارش بر اثر سامانه بارشی اخیر شهرستان نور آباد ممسنی با ۱۳۶٫۳ ، سپیدان(اردکان)۱۱۸٫۵ و کازرون با ۷۵٫۳ میلی متر پربارش نقاط استان فارس و شهرک گلستان در شیراز ۶۳٫۷ پر بارش ترین نقطه شیراز  و در شهر شیراز نیز ۲۳٫۲ میلمتر باران باریده است.

WhatsApp Image 2022 01 16 at 17.51.27عکس

جدول آمار بارندگی استان فارسعکس

طغیان رودخانه “فهلیان” به ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رستم آسیب زد

 فرماندار رستم از وقوع سیل در این شهرستان و آسیب به ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و خانه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سامانه بارشی جدید که از روز جمعه وارد استان فارس شده  منجر به جاری شدن روان آب‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها شده است.

گزارش های منتشره حاکی است در این سامانه بارشی شهرستان رستم دچار سیل شده و برخی از نقاط روستایی آن آسیب دیده است.

ابوطالب حسینی، فرماندار رستم در این باره  اظهار داشت: آبگرفتگی کوچه‌ها و معابر منجر به ورود آب به منازل شهر کوپن شده و مردم در این شهر دچار خسارت ناشی از سیل شدند. 

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی و روستاها نیز از آسیب سیل در امان نبودند، گفت: ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان به دلیل سیل دچار آسیب شده است. 

فرماندار رستم با بیان اینکه امدادرسانی به این نقاط در حال انجام است، افزود: جاده‌های روستایی و عشایری نیز دچار آسیب شده اما هنوز برآورد دقیقی از سیل در شهرستان انجام نشده است. 

در همین راستا رحمت‌الله نیکنام، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت رستم نیز به اعلام امدادرسانی گروه‌های جهادی پرداخت و اظهار داشت: خروش رودخانه فهلیان و وقوع سیل از غروب آفتاب روز گذشته آغاز شده و خسارت بسیاری به خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال برآورد میزان خسارت هستیم، گفت: تاکنون  ۱۵ خانه و و بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی که در نزدیکی رودخانه بودند آسیب بیشتری دیده‌اند.

نیکنام با بیان اینکه هم اکنون ۷ گروه جهادی به استعداد ۸۰ نفر مشغول کمک‌رسانی به مردم هستند، عنوان کرد: اقدامات اولیه  در راستای باز کردن معابر، تخلیه و پاکسازی گل و لای، جابه‌جایی اثاثیه منزل و غیره انجام شده است.

وات 1 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰:۵۹

خدا کند باران بیاد وجبران خسکسالیهای چند سال اخیربشه

البته بیاری خدا آسیبی به هموطنان عزیزم نرسد
خدایا ممنوننم بابت نزول رحمت بزرگت
ممنونم ممنونم ممنونم خدایا شکر
الحمدولله رب العالمین
یا رب العالمین

آخرین اخبار