چاپ کد خبر: 58068
30 خرداد 1400

دلیل عدم اعلام نتایج انتخابات شورای شهر شیراز چیست؟

شورای شهر شیراز 1

با گذشت بیش از ۲ روز از پایان انتخابات ششمین دوره  شورای اسلامی شهر روستا ، تا این لحظه نتایج انتخابات شورای شهر شیراز منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش روز گذشته لیستی در فضای مجازی  بصویت غیر رسمی منتشر شده بود که اسامی برخی از کاندیداهای شاخص  در آن بعنوان حائزین اکثریت آراء اعلام شده بود.

در واکنش به انتشار این لیست ،محمد رضا امیری شامگاه شنبه ۲۹ خرداد ماه اعلام کرد: تاکنون هیچ نتیجه‌ای از انتخابات شورای شهر این شهرستان در هیات اجرایی منتشر نشده است، از شهروندان شیرازی می خواهیم تا صبر و حوصله داشته باشند و به شایعات توجه نکنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به اینکه بلافاصله پس از جمع بندی و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به ستاد وزارت کشور و شورای نگهبان کار بررسی و رسیدگی به صورت جلسات انتخابات شورا در هیات اجرایی آغاز شده است، افزود: این فرآیند تا ساعات آینده و تا فردا صبح هم ممکن است ادامه یابد، نتایج اعلام خواهد شد.
فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: در ابتدای فرآیند رای گیری در شیراز به دلیل کندی سیستم مجبور شدیم انتخابات را ساعاتی به شکل دستی انجام دهیم، لذا جمع بندی آن دقت بالایی را می‌طلبد و به زمان نیاز دارد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد: مردم، نامزدها و هواداران شان به هیچ وجه به مسائلی که برخی افراد مسئله‌دار در فضای مجازی مطرح می‌کنند، توجه نکنند و اطلاعات دقیق را تنها و صرفاً از طریق هیئت اجرایی و هیئت نظارت و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان دنبال کنند.

بر این اساس پیش بنی می شد نتایج انتخابات  ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز تا ظهر امروز اعلام گردد ولی تا این لحظه خبری از اعلام نتایج نبوده است.

با این وجود بنظر میرسد با  ادامه تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز شایعات دیگری نیز در فضای مجازی در جریان است که رد اینگونه شایعات صرفا با اعلام رسمی نتایج انتخابات میسر خواهد بود.

نکته جالب همچنین اعلام  با تاخیر عجیب نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شیراز بوده است بگونه ای که نتایج آن انتخابات نیز  پس از اعلام رسمی نتایج در روز گذشته ، با تاخیر زیاد و صبح امروز منتشر شد.

به گفته امیری فرماندار شیراز ؛ براین اساس، اعضای هیئت اجرایی و نظارت و دست‌اندرکاران مکلف بودند که هم درون شعبه و هم در جمع بندی نتایج ابتدایی، انتخابات ریاست جمهوری و نتایج آن را جمع‌بندی کنند و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند که این کار تا عصر شنبه حوالی غروب انجام و به مراجع ذی ربط ارسال شد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار