چاپ کد خبر: 127654
15 آذر 1402

مجهز شدن چت‌بات بارد گوگل به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر Gemini

چت‌بات بارد به مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌تری موسوم به Gemini مجهز شده است که قابلیت‌های بیشتری را فراهم می‌کند.

زومیت : همانطور که ChatGPT شرکت OpenAI به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده و یکی از بیشترین سرعت‌های رشد محصولات مصرفی تاریخ را داشته است، چت‌بات گوگل بارد به نوعی در پس‌زمینه مانده و به تدریج ویژگی‌های جدیدی از جمله دسترسی به داده‌های کاربران در سایر سرویس‌های گوگل را کسب کرده است، اما نمی‌توان پاسخ‌ها و اطلاعات آن را با آنچه ChatGPT و سایر پلتفرم‌های مبتنی‌بر GPT-3 و GPT-4 ارائه می‌دهند، مقایسه کرد.

چت‌بات بارد گوگل به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر Gemini

اکنون بارد قابل دفاع‌تر شده و از امروز، برای کاربران انگلیسی زبان در ۱۷۰ کشور، توسط مدل جدید Gemini گوگل تغذیه می‌شود که به گفته‌ی غول دنیای جست‌وجو، در برخی موارد با فناوری OpenAI همخوانی دارد و حتی از آن سبقت می‌گیرد. گوگل می‌گوید که Gemini به‌زودی در بیشتر زبان‌ها و کشورها عرضه خواهد شد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، بارد اکنون از Gemini Pro، نسخه‌ی میانی مدل Gemini، پشتیبانی می‌کند. اولترا بزرگترین و کندترین نسخه‌ی جمنای است که بیشترین کیفیت را دارد و Nano کوچک و سریع و برای وظایف دم دستی مناسب است. Pro درست در وسط قرار دارد، سریع و کارآمد است در عین حال کیفیت مناسبی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، بارد هنوز فقط یک چت‌بات است: شما تایپ می‌کنید، بارد پاسخ می‌دهد. نسخه‌ی جدیدی از بارد به‌زودی منتشر خواهد شد که ممکن است قابلیت‌های بسیار بیشتری داشته باشد.

سال آینده، گوگل قصد دارد نسخه‌ی Bard Advanced را با Gemini Ultra، قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ جدید گوگل، منتشر کند. Gemini اولترا نسخه‌ی چندحالته این مدل است، به این معنی که علاوه بر متن، تصاویر، صدا و ویدیو را هم می‌تواند تحلیل یا تولید کند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، می‌گوید که انتشار نسخه‌ی جدید بارد را به‌عنوان لحظه‌ای بزرگ برای بارد و آغاز عصر Gemini می‌شناسد. اگر پیش‌بینی توسعه‌دهندگان درست باشد، مدل جدید ممکن است بارد را به چت‌باتی بهتر از ChatGPT تبدیل کند.

چگونه با هوش مصنوعی گوگل یا Bard صحبت کنیم؟ [+آموزش تصویری]

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار